  • Data: 2010-05-17 13:05:59
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zauważ, jak tłumaczysz sytuację. Zakładasz, że cała wina jest po stronie
    > kobiety z Punto, która mogła zrobić milion rzeczy, żeby nie doprowadzic do

    nie nie nie. Nigdzie nie napisalem, ze _tylko_ kobieta jest winna.

    > wypadku. Mogła ocenić prędkość samochodu, mogła założyć, że oznakowanie
    > skrzyżowania kiepskie, mogła się upewnić, że lewym pasem nic nie jedzie...
    > kierowca Audi mógł zrobić JEDNĄ rzecz. Jechać 50 km/h. Dlaczego jego
    > zachowanie usprawiedliwiasz?

    ale nigdzie go nie usprawiedliwiam. Za nadmierna predkosc zaplacicl
    najwyzsza cene.

    > No ale tu masz sytuację dość ewidentną, bo skoro wyprzedzaliście 6 TIRów,
    > byliście doskonale widoczni na lewym pasie przez dłuższy czas. Audi mogło
    > ten pas zmienić w ostatniej chwili i na 2 sekundy wcześniej na tym pasie
    go
    > nie było.

    no wlasnie dlatego nie mozna postrzegac swiata tylko jako czarny i bialy.
    Sytuacjke sa czasami mniej a czasami bardziej oczywiste.

    > W terenie zabudowanym jedziesz 50 km/h. To jest podstawa do dalszej
    > dyskusji. Inaczej nie ma sensu rozmawiać, bo zaraz się odezwie jakiś
    > motocyklista, który stwierdzi, że spoko może jeździć po takich wiochach
    250
    > km/h, bo to w gestii zmieniających pas leży ocena jego prędkości.

    ale nie moja sprawa jest dokladna ocena szybkosci. Jednak chyba jak widzisz
    zblizajacy sie punkt to oceniasz ze jedzie albo 50 albo 250. Inaczej mowiac
    widzisz czy jedzie szybko czy wolno. A jak nie patrzysz w lusterko to masz
    pozniej zepsute punto.

    > W terenie zabudowanym czy tez nie - ZAWSZE przy manewrze wyprzedzania
    musisz
    > zachować należytą ostrożność.

    tak wlasnie. I kobieta z punto nie zachowala.

    > W tej sytuacji niestety miała decydujące znaczenie.

    decydujace o obrazeniach i finalnie smierci.

    Icek