eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRewolucja/Rewelacja!Re: Rewolucja/Rewelacja!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-253-40-222.dynamic.inetia.pl
    !not-for-mail
    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rewolucja/Rewelacja!
    Date: Tue, 26 Nov 2024 18:46:38 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <vi51jr$3dcql$1@news.icm.edu.pl>
    References: <vi4vga$3d9o0$1@news.icm.edu.pl>
    <ciq60fp1e4c9$.qxihmcw2v576$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 26 Nov 2024 17:47:39 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-253-40-222.dynamic.inetia.pl:77.253.40.222";
    logging-data="3584853"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <ciq60fp1e4c9$.qxihmcw2v576$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2726325
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26.11.2024 o 18:32, J.F pisze:

    >> Prątkowcom zostanie odebrane "rzyganie" na diesla, że przyczynia się do
    >> produkcji CO2 ??????
    >>
    >> "Naukowcy mogą się pochwalić kolejnym odkryciem. Stworzyli diesla, który
    >> okazuje się 45 razy bardziej wydajny energetycznie od biopaliw.
    >> Dodatkowo jego produkcja pochłania 4,5 razy więcej CO2 niż naturalna
    >> fotosynteza. Oto paliwo przyszłości?"
    >
    > To jest jakis bełkot, poszukaj oryginału.

    Nie doczytałeś dokładnie :) Wiem że tak masz. Spróbuj ponownie :)
    >
    > Syntetyczne paliwo jak rozumiem, robione z CO2 z powietrza.

    Tak, produkcja opiera się na elektrokatalizie dwutlenku węgla. W czasie
    tego procesu CO2 jest przekształcany w biokompatybilne związki, a te są
    z kolei metabolizowane przez zmodyfikowane bakterie w lipidy. Lipidy
    stanowią bazę dla biodiesla. (lipidy-tłuszcze).
    >
    > "Interesujące w tym procesie jest m.in. to, że osiąga on wysoką
    > wydajność konwersji energii słonecznej do lipidów. Sięga ona 4,5 proc.
    > Dla porównania w przypadku naturalnej fotosyntezy wskaźnik wynosi
    > tylko 1 proc."
    >
    > ogniwa słoneczne mają 20-30%, a w dodatku bateria i silnik nie tracą
    > 60-40%.

    Ogniwa słonecznie NIE pochłaniają CO2 :)
    >
    > "Znajdą się pewnie tacy, którzy uznają, że elektrobiodiesel nie jest
    > wielkim odkryciem. Przecież mamy biodiesla. I jest w tym nieco prawdy.
    > Nieco, bo produkcja elektrobiodiesla zużywa aż 45 razy mniej gruntów i
    > dostarcza paliwa o 45 razy wyższej wydajności energetycznej."
    >
    > A czemu 45 razy mniej gruntów, i co niby oznacza ta 45 razy większa
    > wydajność, skoro była mowa o 4.5% ?

    Nokurwajak? Obecne biopaliwa są z roślin :>...a te potrzebują gruntu.
    >
    >> "Rola diesla na rynku motoryzacyjnym zaczęła być zatem stopniowo
    >> marginalizowana. W jaki sposób? Kolejne kagańce wymusiły stosowanie
    >> kolejnych osadników w jednostkach.
    >
    > Ale ten syntetyczny biodiesel będzie nadal smrodził na ulicach :-)

    Ale nie tyle, co obecnie...na dodatek żodyn, żodyn prątek nie pochłania CO2.
    >
    >> Zatem prątki zasilane WĘGLEM z elektrowni, staną się bardziej
    >> nieekologiczne od diesla :]
    >> Tadam!
    >
    > To chyba od dawna wiadomo. prątki mają być na OZE.
    >

    Jestem ZA. Zlikwidować możliwość zasilania prątka z elektrowni :]


    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: