  • 1. Data: 2016-03-16 16:10:52
    Temat: Reverse recovery time
    Od: Michał <m...@f...pl>

    Cześć,

    Jak tłumaczy się parametr diod "reverse recovery time" na nasz polski
    półprzewodnikowy język?

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik

  • 2. Data: 2016-03-16 16:40:48
    Temat: Re: Reverse recovery time
    Od: Tester <n...@v...pl>

    On 2016-03-16 16:10, Michał wrote:
    > Cześć,
    >
    > Jak tłumaczy się parametr diod "reverse recovery time" na nasz polski
    > półprzewodnikowy język?
    >
    > Pozdrawiam,
    czas ustalania charakterystyki wstecznej diody

    Tester

  • 3. Data: 2016-03-16 17:18:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-03-16 16:40, Tester wrote:
    > czas ustalania charakterystyki wstecznej diody
    albo ,,czas odzyskiwania zdolności zaworowej" albo po prostu ,,czas
    przełączania" (np. strona 3 (65):
    http://www.fuw.edu.pl/pfdz/Opisy-cwiczenIN/7.Materia
    ly-Diody_polprzewodnikowe.pdf)

  • 4. Data: 2016-03-16 22:38:09
    Od: Michał <m...@f...pl>

    W dniu 16.03.2016 o 17:18, JDX pisze:
    > albo ,,czas odzyskiwania zdolności zaworowej" albo po prostu ,,czas
    > przełączania" (np. strona 3 (65):
    > http://www.fuw.edu.pl/pfdz/Opisy-cwiczenIN/7.Materia
    ly-Diody_polprzewodnikowe.pdf)

    Dziękuję wszystkim.
    Właśnie "czas przełączania" nie pasuje mi tutaj, bo sugeruje, że dotyczy
    przełączania w obie strony.

    "Czas odzyskiwania zdolności zaworowej" jest chyba najbardziej
    precyzyjny, ale też najdłuższy.

    "Czas ustalania charakterystyki wstecznej" tak samo długi, ale już mniej
    precyzyjny. Jak pamiętam sprzed lat, czas ustalania charakterystyki
    wstecznej w czasie studenckich laborek zajmował nawet do 1.5h,
    szczególnie jak po godzinie okazywało się że dioda nie ma kierunku
    zaporowego ;-)

    Staram się w słownictwie zawodowym nie używać angielskich terminów, ale
    na tym pojęciu poległem.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik

  • 5. Data: 2016-03-17 00:29:20
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-03-16 22:38, Michał wrote:
    [...]
    > "Czas ustalania charakterystyki wstecznej" tak samo długi, ale już mniej
    > precyzyjny.
    Mniej precyzyjny? Jak dla mnie to ten termin jest kompletnie do dupy.
    :-) IMO konkretna dioda ma konkretną charakterystykę prądowo-napięciową
    która nie musi się ustalać. Po prostu ją ma. Jeśli już coś ma się
    ustalać, to może punkt pracy (na tej charakterystyce).

  • 6. Data: 2016-03-17 01:14:32
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-03-16 o 22:38, Michał pisze:
> [...]
    > zaporowego ;-)
    >
    > Staram się w słownictwie zawodowym nie używać angielskich terminów,

    Byłoby łatwiej gdyby to nasi uczeniu i inżynierowie tworzyli postęp w
    tej dziedzinie :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2016-03-17 13:43:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JDX pisze:
> [...]
    > która nie musi się ustalać. Po prostu ją ma. Jeśli już coś ma się
    > ustalać, to może punkt pracy (na tej charakterystyce).

    Dioda ma troszkę więcej parametrów niż Ci się wydaje, niektóre z nich w
    normalnym użyciu są nieistotne i pominięte, ale czasami taka pojemność
    zaporowa ma znaczenie i bez wnikania w szczegóły mam wrażenie że ten
    parametr recovery jest z tym związany.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2016-03-17 13:50:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuję wszystkim.
    > Właśnie "czas przełączania" nie pasuje mi tutaj, bo sugeruje, że dotyczy
    > przełączania w obie strony.

    Dlaczego nikt nie napisał "czas wyłączania" ?
    P.G.