  • 1. Data: 2016-03-15 16:42:47
    Temat: Wyświetlacz 4,5 cyfry LCD CSL-8387 wyprowadzenia, miernik Mastech My-65
    Od: "maniek" <spam@spam>

    Na nijakim schemacie:
    http://smanuals.ru/files/fileadmin/servicemanuals/Mu
    ltimeter/Mastech/img/mastech_my-65_1.gif
    Wyświetlacz podpisano jako CSL-8387, w praktyce ma on 21 pinów czego na
    schemacie nie widać, zapewne dochodzą tam jeszcze nogi do wyświetlania
    załączonego zakresu.
    Niestety wyszukiwarki milczą na temat takiego symbolu LCD.
    Chciałem po prostu mieć wyprowadzenia tego wyświetlacza.
    Zabawa z podawaniem na przeźroczyste ścieżki wyświetlacza napięcia z trafo
    5V 50Hz przez szeregowy opór kilka kOhm średnio mi wychodzi (trudno się tak
    jeździ szpilką z napięciem po szkle LCD), bo często też delikatnie zaczynają
    "żarzyć" sąsiednie segmenty (nieraz wystarczy naelektryzowaną ręką
    przejechać i już głupoty) więc trudno mi to rozrysować, bo tam zapewne
    dziesiątki nA wystarczą do odpalenia segmentu.

  • 2. Data: 2016-03-15 17:55:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maniek" napisał w wiadomości
> [...]
    >Niestety wyszukiwarki milczą na temat takiego symbolu LCD.
    >Chciałem po prostu mieć wyprowadzenia tego wyświetlacza.

    Jesli wierzyc w numer 7129, to powinno wygladac tak
    http://www.seekic.com/circuit_diagram/Electrical_Equ
    ipment_Circuit/Half_four_bit_LCD_digital_display_vol
    tmeter_circuit.html

    multipleksowany, 3 backplany (BP)

    J.