-
321. Data: 2019-09-19 09:24:30
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:
> To jak sądzę kwestia przyzwyczajeń. Mi relatywnie często zdarza się
> korzystać z "wpadkowości" switch(), więc gdy widzę case bez break
> zakładam od razu, że to celowe. No ale kosztuje mnie to towarzystwo
> chochlika w głowie który każe mi wsuwać 'break' w każdej innej sytuacji,
> nawet w obecności return()... coś za coś.
No tak... coś za coś. Mimo wszystko ludziom zdarza się robić niezamierzone
fallthrough...
> Też układam include'y alfabetycznie, przynajmniej kiedy zaczyna ich być
> dużo. Uciska mnie nie tyle sama ich kolejność, co "ryzyko" że któryś
> wstawiłem 2x. Jak są posortowane to powtórki od razu widać.
Prawda :)
>> Ze mnie też, ale zrobiłem parę kawałków w fasttrackerze.
>
> Słyszałem na SoundCloudzie - bardzo fajnie ci to wychodzi! Przez chwilę
> poczułem się jakbym znów miał 16 lat i dostał dyskietkę z ostatnimi
> scenowymi produkcjami...
Dzięki :) W sumie to było tworzone właśnie w okresie, gdy miałem ~16 lat.
> A balkon masz? Śpij na balkonie - zyskasz miejsce dla sprzętu w małym
> pokoju. Optymalizację można zresztą posunąć krok dalej: po dostawieniu
> wiaderka na balkon zwolni się także miejsce w łazience.
Balkon jest, ale zajęty przez hamak, a ostatnio też mini-lakiernię :)
> Heh.. działa! Z początku miałem wątpliwości jak zobaczyłem org 456h -
> pomyślałem, że to na jakąś egzotyczną platformę. Ale jako że reszta
> operacji krąży w okolicach 100h to jednak tknęło mnie że to musi być COM.
> I faktycznie. Fajna sprawa. :)))
org jest dla zmyłki ;)
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
-
322. Data: 2019-09-19 19:21:33
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>
W dniu 05.09.2019 o 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Średnia prędkość 1333 bps.
To i tak nieźle. Standardowa transmisja na 8-bitowym Atari to 600 bps.
--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk
-
323. Data: 2019-09-20 10:36:58
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
Atlantis <m...@w...pl> wrote:
> Nie. To był jakiś wynalazek Atari, chyba niestosowany w niczym innym.
> Za to Amiga 600 i 1200 już miały standardowe złącze PCMCIA, co też
> przyczyniło się do przedłużenia życia tych komputerów. Pasjonaci mogli
> dodawać do nich funkcje, o których nie śniło się twórcom tych
> komputerów. To samo z takim Apple Newtonem. :)
No tak, po to są rozszerzenia :)
> Atari Portfolio niestety się na to nie załapało, trochę szkoda...
Może to przyspieszyło jego zgon...
> U mnie też zarówno Wizard, jak i Universal oraz Desire Z leżą w
> szufladzie. Po prostu sprzęt zmieniałem w momencie, gdy wartość
> poprzedniego modelu leciała mocno w dół i trochę szkoda było mi do
> wystawiać za gorsze na Allegro. Początkowo miałem trochę pomysłów na
> wykorzystanie starych telefonów do projektów (w końcu to ciągle
> urządzenie z dotykowym ekranem, relatywnie mocnym procesorem i modułami
> łączności bezprzewodowej) ale w międzyczasie pojawiły się Raspberry Pi i
> inne płytki z mocnymi MCU.
> Kilka starych urządzeń swego czasu sprzedałem i teraz tego żałuję.
> Najbardziej szkoda mi PSION-a 5MX. Jakieś 10 lat temu poszedł na Allegro
> za grosze, a teraz musiałbym za niego zapłacić kilkaset zł...
No właśnie... tylko z drugiej strony, po co trzymać rzeczy, jeśli nigdy
się ich nie wykorzysta?
> W 2017 roku na Kickstarterze wystartował projekt o nazwie Gemini PDA - w
> miarę współczesne urządzenie na Androidzie, w formie przypominającej
> klasyczne handheldy PC z początku XXI wieku. Uzbierali potrzebną kwotę i
> sprzęt wszedł do produkcji. Nie wiem ile sztuk wyprodukowali, nie była
> to jakaś wielkoseryjna produkcja, ale chyba też nie efemeryda, bo
> znajomy przez pewien czas to posiadał i przynajmniej raz widziałem to na
> Allegro. Niestety miałem wtedy ważniejsze wydatki, żeby licytować sprzęt
> za kilka tysięcy zł.
Kilka tysięcy... matko. Aż tyle bym nie dał :)
> Może jeszcze uda się to gdzieś kupić? Bo na chwilę obecną to chyba
> byłoby jedyną rozsądną alternatywą dla Droid 4, zwłaszcza jeśli i tak
> nosisz inny telefon. ;)
Jest też podobno Cosmo Communicator :)
http://blogi.dziennikzachodni.pl/technoblogia/2018/1
1/07/nadchodzi-cosmo-communicator-nastepca-gemini-pd
a/
Z drugiej strony, może są jakieś etui do popularnych telefonów,
z klawiaturą po USB albo BT. Na pewno są.
> Swoją drogą sam system nie umarł wraz z likwidacją Commodore.
> "Klasyczne" Amigi przez chwilę produkowała jeszcze niemiecka firma
> Escom, a jakoś na początku XXI wieku pojawili się "duchowi następcy" -
> Pegasos i AmigaOne, komputery pracujące na procesorach PPC G3/G4. Można
> było na nich uruchamiać systemy Morphos oraz AmigaOS, kompatybilne na
> poziomie API z klasycznymi aplikacjami Amigi, o ile nie odwoływały się
> one do specjalizowanego hardware'u oryginalnych komputerów (np. słynny
> układ graficzny AGA z A1200).
Tak... o Adze trochę słyszałem :)
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
-
324. Data: 2019-09-20 12:42:00
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qm0des$8nv$1$B...@n...chmurka.net..
.
W dniu 05.09.2019 o 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Średnia prędkość 1333 bps.
>To i tak nieźle.
W zasadzie "zwyczajnie" - nic nadzwyczajnego nie wymyslili,
najprostszy pomysl.
>Standardowa transmisja na 8-bitowym Atari to 600 bps.
Bo skomplikowali i IMO - zupelnie niepotrzebnie.
Ani szybciej, ani lepiej ...
J.
-
325. Data: 2019-09-20 22:33:28
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: yorgus <y...@t...pl>
Dnia Wed, 11 Sep 2019 18:23:45 +0200, heby <h...@p...onet.pl> napisal:
> On 11/09/2019 10:02, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Blaszak w zględem spectruma oferował co najwyżej pojemnośc dyskową.
>> Straszliwe bzdury opowiadasz.
>
> Nie, tak to wyglądało w 91 roku z perspektywy 15 latka. Żałosna grafika,
> dziadowski procesor, poniżający dzwięk, niedostepne gry, absurdalna
> cena. Zaryzykuje że Spectrum było nawet lepsze dla dziecka. Nic dziwnego
> że Atari było sensowniejsze w konkursie.
>
> Gry na PC to z mojej perspektywy, choć już troche starszego nastolatka,
> koło 93. Wtedy pojawiły się pierwsze karty VGA dostepne za normalne
> pieniądze i wtedy też pojawił się sens grania na PC i używania do innych
> celów takich jak rozwój *nastolatków* polegający na czymś innym niż
> używanie Nortona.
>
> Sorry, blaszaki na początku lat 90 nie miały ani troche sexabilu w
> oczach młodych ludzi.
Mialem pcta w tamtych czasach (91) at286 i nauczylem sie na nim programowac.
Raczej nikt nie używał w pl qbasica, wtedy modny byl asembler i turbopascal
ewntualnie jakies c. Mialem karte TVGA i np pod win 3.11 to działało w 800x600
(w 1024x768 było chyba tylko 16 kolorów i interlaced więc nie miało to sensu).
W każdym razie grafika uzytkowa - programy do elektroniki, jakieś cady czy np
corel 2.0 (działał ale wolno na 286) to była przepaść do amigi. Amiga była
dobra do grania w platformówki ze wzgledu na scrolling i dzwięk. Nie znałem
wtedy nikogo kto miał amige i programował, to była de facto konsola do gier,
a na pececie ci których znałem programowali.
-
326. Data: 2019-09-21 10:05:18
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 20/09/2019 22:33, yorgus wrote:
> (w 1024x768 było chyba tylko 16 kolorów i interlaced więc nie miało to sensu).
> W każdym razie grafika uzytkowa - programy do elektroniki, jakieś cady czy np
> corel 2.0 (działał ale wolno na 286) to była przepaść do amigi.
Zabawne bo wszystko to miałem na Amidze wliczając spice, CADa a'la Corel
lub Autocad i jakiś program do PCB. Miałem też dużo więcej, jak np.
normalny system operacyjny z masą koncepcji nieznanych w świecie PC do
95 roku.
> Amiga była
> dobra do grania w platformówki ze wzgledu na scrolling i dzwięk. Nie znałem
> wtedy nikogo kto miał amige i programował
Przegapiłeś więc ogromny rynek kujących przyszłych programistów.
, to była de facto konsola do gier,
> a na pececie ci których znałem programowali.
U mnie odwrotnie. Jak więc widać opinia zależy od punktu siedzenia.
-
327. Data: 2019-09-21 10:46:46
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 21 Sep 2019 10:05:18 +0200, heby napisał(a):
> On 20/09/2019 22:33, yorgus wrote:
>> (w 1024x768 było chyba tylko 16 kolorów i interlaced więc nie miało to sensu).
>> W każdym razie grafika uzytkowa - programy do elektroniki, jakieś cady czy np
>> corel 2.0 (działał ale wolno na 286) to była przepaść do amigi.
>
> Zabawne bo wszystko to miałem na Amidze wliczając spice, CADa a'la Corel
> lub Autocad i jakiś program do PCB. Miałem też dużo więcej, jak np.
> normalny system operacyjny z masą koncepcji nieznanych w świecie PC do
> 95 roku.
Skoro taka dobra, to czemu wyginela ? :-)
J.
-
328. Data: 2019-09-21 10:56:16
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 21/09/2019 10:46, J.F. wrote:
>> Zabawne bo wszystko to miałem na Amidze wliczając spice, CADa a'la Corel
>> lub Autocad i jakiś program do PCB. Miałem też dużo więcej, jak np.
>> normalny system operacyjny z masą koncepcji nieznanych w świecie PC do
>> 95 roku.
> Skoro taka dobra, to czemu wyginela ? :-)
Przez debilne decyzje Commodore:
a) brak tybu chunky pixel. Spowodował śmierć w momencie rozwoju gier
2.5D. Był planowany ale został wyniesiony do osobnego scalaka którego
nie montowano w A1200. Game Over.
b) Brak slotów na pamieć w A1200. Ludzie analizujący schematy twierdzą
że to był jeden trywialny scalak wiecej + gniazdo na simma. Efektem
czego 2MB w A1200 stało się główny powodem kłopotów na rynku
profesjonalnym. Rozbudowa wymagała zakupu kart wielokrotnie droższych
niż simm. Również absurdalny był brak RTC.
c) Procesro bez MMU. O ile w A500 to jeszcze uchodziło to w A1200 było
żenujące. Znowu wymiana to zakup drogiej karty turbo.
d) Montowanie bardzo powonego CPU jak na tamte czasy. Amiga miała
synchroniczny CPU z Video wiec nastepny jaki wchodziłw rachubę to byłby
21MHz. I to nie był rocket science. A dałby dużo.
e) Miejsce na upgrade FPU nie miało podstawki co utrudniło wielu montaż
tego dodatku.
f) Zalew tanich klonów PC z którymi nikt nie walczył, szybko
zrekompensowały wszelkie zalety hardware Amigi poprzez silne CPU.
Rekompensowanie OSa musiało poczekać do '95.
g) Opinia że to komputer do zabawy. Prawdopodobnie głównie z powodu
wyboru obudowy która nie wyglądała na profesjonalną, żeliwną.
h) Hardware ułatwiajacy pisanie gier. Kiedy patrze na współczesne pecety
to dopiero widać jakie są prof.... a nie, czekaj ...
-
329. Data: 2019-09-21 11:33:53
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 21 Sep 2019 10:56:16 +0200, heby napisał(a):
> On 21/09/2019 10:46, J.F. wrote:
>>> Zabawne bo wszystko to miałem na Amidze wliczając spice, CADa a'la Corel
>>> lub Autocad i jakiś program do PCB. Miałem też dużo więcej, jak np.
>>> normalny system operacyjny z masą koncepcji nieznanych w świecie PC do
>>> 95 roku.
>> Skoro taka dobra, to czemu wyginela ? :-)
>
> Przez debilne decyzje Commodore:
> a) brak tybu chunky pixel. Spowodował śmierć w momencie rozwoju gier
> 2.5D. Był planowany ale został wyniesiony do osobnego scalaka którego
> nie montowano w A1200. Game Over.
>
> b) Brak slotów na pamieć w A1200. Ludzie analizujący schematy twierdzą
> że to był jeden trywialny scalak wiecej + gniazdo na simma. Efektem
> czego 2MB w A1200 stało się główny powodem kłopotów na rynku
> profesjonalnym. Rozbudowa wymagała zakupu kart wielokrotnie droższych
> niż simm. Również absurdalny był brak RTC.
>
> c) Procesro bez MMU. O ile w A500 to jeszcze uchodziło to w A1200 było
> żenujące. Znowu wymiana to zakup drogiej karty turbo.
>
> d) Montowanie bardzo powonego CPU jak na tamte czasy. Amiga miała
> synchroniczny CPU z Video wiec nastepny jaki wchodziłw rachubę to byłby
> 21MHz. I to nie był rocket science. A dałby dużo.
>
> e) Miejsce na upgrade FPU nie miało podstawki co utrudniło wielu montaż
> tego dodatku.
>
> f) Zalew tanich klonów PC z którymi nikt nie walczył, szybko
> zrekompensowały wszelkie zalety hardware Amigi poprzez silne CPU.
> Rekompensowanie OSa musiało poczekać do '95.
>
> g) Opinia że to komputer do zabawy. Prawdopodobnie głównie z powodu
> wyboru obudowy która nie wyglądała na profesjonalną, żeliwną.
>
> h) Hardware ułatwiajacy pisanie gier. Kiedy patrze na współczesne pecety
> to dopiero widać jakie są prof.... a nie, czekaj ...
Czyli pecet jednak lepszy :-)
J.
-
330. Data: 2019-09-21 12:29:03
Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 21/09/2019 11:33, J.F. wrote:
>> h) Hardware ułatwiajacy pisanie gier. Kiedy patrze na współczesne pecety
>> to dopiero widać jakie są prof.... a nie, czekaj ...
> Czyli pecet jednak lepszy :-)
Dzisiaj tak.
Wtedy: niekoniecznie. W zasadzie nie, szczególnie na hobbysty
programisty. Gdyby nie kilka debilnych decyzji C istnieje spora szansa
że ta architektura pożyła by kilka(naście) lat dłużej, był i potencjał i
rozmach, zabrakło managmentu i za dużo projektowały księgowe.