  • 11. Data: 2014-11-18 10:36:23
    Temat: Re: Repeater GSM - legalny?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-11-17 22:17, Waldek Godel wrote:

    > Masz licencję na swój telefon komórkowy?
    > Zdradzę ci wielką tajemnicę - on ma nadajnik...

    Telefon dziala na podstawie karty SIM ktora zostaje dopuszczona do
    przylaczenia do sieci operatora, ktory na podstawie udzielonej
    koncesji posiada uprawnienie do transmisji sygnalu w obu kierunkach
    (BTS<->terminal) na przydzielonym zakresie czestotliwosci. Nawet nie
    pracujac z karta SIM (np. polaczenie z numerem 112) wciaz w tym
    konkretnie przypadku zostaje zautoryzowany i przylacza sie do w/w sieci.

    Jesli dane urzadzenie nie jest mobilnym terminalem nadajacym
    sygnal wylacznie w kierunku BTS operatora, to dziala niezgodnie
    z prawem.

    To jest podobny przypadek jak posiadanie radiotelefonu trankingowego
    np. w standardzie MPT-1327. Mmozna na nim nielegalnie probowac pracowac
    na tej samej czestotliwosci ktorej uzywa dana siec, ale zaczyna byc
    uzytkowany zgodnie z przepisami w sytuacji gdy zostal zautoryzowany
    i prawidlowo przylacza sie do tej konkretnie sieci. Koncowy uzytkownik
    nie musi posiadac na niego licencji, liczy sie fakt poprawnej
    autoryzacji w sieci uprawnionej do uzytkowania danych kanalow radiowych.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2014-11-18 10:55:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Nov 2014 10:36:23 +0100, elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:
    > Jesli dane urzadzenie nie jest mobilnym terminalem nadajacym
    > sygnal wylacznie w kierunku BTS operatora, to dziala niezgodnie
    > z prawem.

    Dlaczego zakładasz, że repeatery nie są widoczne jako zwykle tel.
    gsm?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2014-11-18 11:03:42
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-11-18 10:55, Marek wrote:

    > Dlaczego zakładasz, że repeatery nie są widoczne jako zwykle tel. gsm?

    Nie chodzi o to jak sa widoczne, tylko jak w praktyce dzialaja.
    Repeater nie posiada SIM i nie jest mobilnym terminalem, ponadto
    wzgledem terminali udaje BTS nadajac sygnal na zarezerwowanej
    czestotliwosci na ktorej z mobilnym terminalem moze sie kontaktowac
    tylko realny BTS.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2014-11-18 11:26:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Waldek Godel wrote:

    > No.. to dochodzimy do momentu w którym jednak jakieś nadajniki można używać
    > bez licencji, to już jakis postęp...

    piloty do bram też można. Tylko co z tego wynika?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-11-18 12:05:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-18 o 11:03, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > wzgledem terminali udaje BTS nadajac sygnal na zarezerwowanej
    > czestotliwosci na ktorej z mobilnym terminalem moze sie kontaktowac

    Z tym udawaniem BTSa to chyba tak nie jest. Podejrzewam, że jest to
    zwykły wzmacniacz sygnału. Nie robi nic ze szczelinami czasowymi i
    kanałami. Ale może się mylę. Nie miałem nigdy takiego repeatera. Mam
    nadzieję że działa jako "wirtualna antena kierunkowa" :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2014-11-18 12:22:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Nov 2014 12:05:54 +0100, Piotr Rezmer <p...@b...pl>
    wrote:
> [...]
    Mam
    > nadzieję że działa jako "wirtualna antena kierunkowa" :)

    Owszem. Na pojawienie się "nowego" BTS ( np. ktoś się bawi
    OpenBTS+SDR) w sieci bez zgody operatora reagują bardzo szybko
    namierzając takiego osiołka i to konsekwencjami karnymi.
    A gdy taki BTS będzie w pobliżu Sejmu to nawet wchodzi w grę
    odpowiedzialoność za "naruszanie bezpieczeństwa ważnym" strukturom
    Państwa.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-11-18 15:47:17
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-11-18 12:05, Piotr Rezmer wrote:

    > Z tym udawaniem BTSa to chyba tak nie jest. Podejrzewam, że jest to
    > zwykły wzmacniacz sygnału.

    No i to wystarczy do "udawania", skoro jest to najsilniejsze badz
    jedyne zrodlo sygnalu jakie telefon widzi.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2014-11-18 21:04:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Owszem. Na pojawienie się "nowego" BTS ( np. ktoś się bawi OpenBTS+SDR)
    > w sieci bez zgody operatora reagują bardzo szybko namierzając takiego
    > osiołka i to konsekwencjami karnymi.

    jak go namierzają? Coś jak pelengacja czy coś jak trace route?

    ToMasz

  • 19. Data: 2014-11-24 12:34:26
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    https://groups.google.com/forum/?hl=pl&hl=pl#!search
    /pasywna$20antena$20gsm/pl.misc.elektronika/gAVthxIO
    oaw/discussion

    Napisz sobie do chłopaków z pl.misc.elektronika to ci powiedzą jak sobie
    zrobić pasywny układ w pełni legalny.

  • 20. Data: 2015-03-11 13:49:26
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    ToMasz wrote:

    > jak go namierzają? Coś jak pelengacja czy coś jak trace route?

    Pelengacja.