  • 1. Data: 2014-11-17 13:49:45
    Temat: Repeater GSM - legalny?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Szwagier ma w domu fatalnie niski poziom sygnału - w zasadzie wszystkich
    sieci, więc ew. zmiana operatora niekoniecznie cokolwiek da. Na zewnątrz
    jeszcze nie jest źle, problem jest w samym budynku.
    Zastanawiał się nad zakupem repeatera GSM - na allegro sporo takich
    w okolicach kilkuset złotych. Nachodził się też trochę po różnych sklepach
    z wyposażeniem
    sieciowym i w końcu usłyszał, że generalnie repeatery są nielegalne - jako
    że są, jak by nie patrzeć, nadajnikami sygnału i generalnie mocno utrudniają
    życie wszystkim dookoła.
    Jest to dosyć logiczne - choć dziwi mnie obecność tu i ówdzie repeaterów
    ogłaszanych jako "jedyne legalne, spełniające normy takie i owakie".
    To w końcu - legalne czy nie?

    Zastanawiałem się też, czy w ogóle możliwe jest inne rozwiązanie - pasywne
    przekazanie sygnału do domu. Czyli - na dachu antena GSM kierunkowa z dużym
    zyskiem, skierowana na jakiś konkretny nadajnik (z którym może nawet mieć
    kontakt optyczny). Kabel do domu, a w domu pod sufitem prosta dookólna
    antenka "bacik".

    Czy coś takiego może ma szanse zadziałać, w jakikolwiek sposób poprawić
    sytuację zasięgu w pomieszczeniu? Bo legalne raczej powinno być - to tylko
    "zewnętrzna antena" do telefonu, nadajnikiem nie jest jakieś dziwne
    urządzenie tylko właśnie telefon...

    A może informacje o tym że repeatery to ZUOO, że każdy użytkownik repeatera
    jest natychmiast wyłapywany przez operatorów GSM i bez sądu doprowadzany
    przed pluton egzekucyjny są mocno przesadzone? Jak to właściwie jest? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2014-11-17 13:59:13
    Temat: Re: Repeater GSM - legalny?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-11-17 13:49, Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > Jest to dosyć logiczne - choć dziwi mnie obecność tu i ówdzie repeaterów
    > ogłaszanych jako "jedyne legalne, spełniające normy takie i owakie".

    nielegalne, chyba ze instalacja bedzie wykonana na zlecenie operatora
    http://www.uke.gov.pl/szkodliwe-wzmacniacze-gsm-1302
    8

    Jesli wystarczy "wzmocnienie" sygnalu dla jakiejs konkretnej sieci,
    moze zwrocic sie z zapytaniem do operatora, czy moze mu zaoferowac
    tzw. femtokomórkę. To rodzaj bramki podlaczonej pod dostepne
    lacze internetowe, ktora stanowi lokalny nadajnik GSM i tuneluje
    sobie do macierzystej sieci ruch przez ow net.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2014-11-17 14:21:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Jest to dosyć logiczne - choć dziwi mnie obecność tu i ówdzie repeaterów
    > ogłaszanych jako "jedyne legalne, spełniające normy takie i owakie".

    Nielegalne. Ale jeśli będzie zamontowany z głową, to są małe szanse na
    zakłócenie kogoś poza domem.

> [...]
    > sytuację zasięgu w pomieszczeniu? Bo legalne raczej powinno być - to tylko
    > "zewnętrzna antena" do telefonu, nadajnikiem nie jest jakieś dziwne

    Będzie działać. Nie oczekuj cudów, ale nieznacznie sygnał się poprawi.
    Zrobiłem podobną instalację dla poprawienia sygnału w serwerowni w samym
    środku budynku i ze stanu "zwykle przerywa" poprawiło się na "czasem
    przerywa".
    Tylko kabel musi być jak najkrótszy i najlepszy z dostępnych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2014-11-17 14:56:16
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-17 13:49, Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    > sieci, więc ew. zmiana operatora niekoniecznie cokolwiek da. Na zewnątrz
    > jeszcze nie jest źle, problem jest w samym budynku.

    Oficjalnie jest to nie legalne ale jak kupisz średniej mocy to nikt tego
    nie zobaczy a w domu będziesz miał zasięg.
    Kolega kupował coś takiego do siebie do domu i o ile pamiętam kupił coś
    z Edimaxa i GSM działa bez problemu w całym domu.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2014-11-17 15:44:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Szwagier ma w domu fatalnie niski poziom sygnału - w zasadzie wszystkich

    no to trzeba kupić antenę (porządną, kierunkową!) i stareńki telefon
    (nokia, siemens) z gniazdem na antenę. po podłączeniu zestawu,
    dostaniesz odpowiedź, czy da się coś poprawić czy nie. Jeśli duża antena
    wyraźnie poprawi działanie telefonu, to dopiero wtedy, możesz się
    zastanawiać nad zakupem nielegalnego wzmacniacza.
    Taki wzmacniacz mający 2 anteny, jest trudny do wykrycia. tzn antena
    komunikująca się z BTSem, będzie w "legalnej" części, a antena która ma
    się łączyć z Twoim telefonem, powinna być w budynku, tak aby wewnątrz
    był dobry sygnał, a sciany budynku mają go tłumić.

    ToMasz

    PS. inne, mało wygodne rozwiązanie, ale sprawdzone w praktyce. jeden
    telefon, na stałe podpięty pod antenę na dachu i zasilanie. Wszystkie
    inne telefony które mają domownicy i goście, przekierowane na ten numer.
    Czyli jeśli ktoś dzwoni do Ciebie, to co prawda masz telefon na kablu,
    ale się dogadasz.
    A ma tam internet?

  • 6. Data: 2014-11-17 19:58:08
    Od: K <...@...c>

    On 17/11/2014 12:49, Jacek Osiecki wrote:
> [...]
    > Zastanawiał się nad zakupem repeatera GSM - na allegro sporo takich
    > w okolicach kilkuset złotych. Nachodził się też trochę po różnych sklepach

    http://www.orange.pl/kid,4002009758,id,4003070604,ti
    tle,Ekstra-Sygnal-,article.html

    orange i dla firm, ale mozesz zapytac u nich i u innych czy dla
    indywidualnych tez maja.

  • 7. Data: 2014-11-17 21:00:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-17 13:49, Użytkownik Jacek Osiecki napisał:
> [...]
    > Jest to dosyć logiczne - choć dziwi mnie obecność tu i ówdzie repeaterów
    > ogłaszanych jako "jedyne legalne, spełniające normy takie i owakie".

    Jeśli masz licencję na nadajnik w danym pasmie to nadawanie będzie
    legalne. To że nie ma nikt poza kilkoma firmami sprzedawcy dziwnym
    trafem pomijają. To co oni nazywają legalności to pewnie homologacja
    na dany kraj. Natomiast sprzedaż, kupno czy posiadanie jest
    jak najbardziej legalne. Podobnie jak antyradar samochodowy. :-)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-11-17 22:17:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 17 Nov 2014 21:00:07 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > na dany kraj. Natomiast sprzedaż, kupno czy posiadanie jest
    > jak najbardziej legalne. Podobnie jak antyradar samochodowy. :-)

    Masz licencję na swój telefon komórkowy?
    Zdradzę ci wielką tajemnicę - on ma nadajnik...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Podczas zażartej kłótni w Internecie nigdy nie atakuj oponenta za jego

  • 9. Data: 2014-11-17 23:59:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-17 22:17, Użytkownik Waldek Godel napisał:

    > Masz licencję na swój telefon komórkowy?
    > Zdradzę ci wielką tajemnicę - on ma nadajnik...

    Zdradzę ci większą, na taki nadajnik nie potrzebujesz
    licencji.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2014-11-18 00:02:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 17 Nov 2014 23:59:56 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Zdradzę ci większą, na taki nadajnik nie potrzebujesz
    > licencji.

    No.. to dochodzimy do momentu w którym jednak jakieś nadajniki można używać
    bez licencji, to już jakis postęp...