  • 1. Data: 2012-05-28 13:10:30
    Temat: Renaul Megane Coupe 1999 - warto?
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Witam grupę,

    Mam "okazję" kupić Renault Megane Coupe 1,6 16V z 1999 roku (6k + komplet
    zimówek).
    Sprzedaje to znajoma, która twierdzi że wszystko w nim było robione na
    czas, oryginalne części itp (do weryfikacji - na pewno ma kwity).
    Dziewczyna ma kupione nawet ubezpieczeie AC, więc raczej z tych
    przejmujących się.

    Sam samochód planowany jest jako drugie auto w rodzinie i pewnie większą
    część tygodnia będzie stało i czekało.
    Zakładania gazu nie planuję.

    Podpowiedzcie proszę, co się najcześciej psuje. Może te samochody to bomba
    i lepiej palcem nie tykać?
    Mamy cytrynkę (z salonu) więc nie chodzi mi o "legendarną nietrwałość
    samochodów na F".

    --
    Franc

  • 2. Data: 2012-05-28 16:36:29
    Temat: Re: Renaul Megane Coupe 1999 - warto?
    Od: Mario <m...@g...pl>

    znałem 2 egz. coupe 1.6... jeden to była katastrofa jeśli mówić o
    awaryjnoSci, drugi był nieco bardziej awaryjny niż przeciętne auto z
    tego roku...

    moim zdaniem ładne ale awaryjne...

    pzdr

  • 3. Data: 2012-05-28 23:44:24
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 May 2012 13:10:30 +0200, Franc napisał(a):

> [...]
    > i lepiej palcem nie tykać?
    > Mamy cytrynkę (z salonu) więc nie chodzi mi o "legendarną nietrwałość

    Cewki, ale pewnie już wymienione bo padły. Silnik bez ZFR. Zawieszenie dość
    delikatne. Wydech. Szczególnie końcówki drążków i sworznie. Zawiasy drzwi,
    czy nie opadnięte i nie strzelają. Bagażnik z malusim otworem do załadunku,
    ale nie o to tu chodzi.. Części tanie, w większości pasują ze zwykłego
    megane. Jak nie spsioczone jakimś tuningiem, na ładnej feldze bez
    dramatycznych przygód wypadkowych i bez korozji to czemu nie? Nawet fajnie
    jeździ. Daaawno żółta kupeja to było coooś ;-).

  • 4. Data: 2012-05-29 11:02:09
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 May 2012 23:44:24 +0200, Iglo napisał(a):

> [...]
    > dramatycznych przygód wypadkowych i bez korozji to czemu nie? Nawet fajnie
    > jeździ. Daaawno żółta kupeja to było coooś ;-).

    Będę miał dostęp do dokumentacji to zobaczę co robili.
    Niestety, jest w czarnym kolorze, który do najszybszych nie należy :-)

    Większość czasu to i tak będzie raczej nieruchomość, ewentualnie do
    krótkich tras po mieście. Jak zrobię 1k kilometrów miesięcznie to będzie
    dużo.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2012-05-29 13:58:45
    Od: <MW>

    Użytkownik "Franc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupę,
    >
    > Mam "okazję" kupić Renault Megane Coupe 1,6 16V z 1999 roku (6k + komplet

    Cóż, jeżeli auto zadbane i to, co miało się w nim zepsuć juz zdążyło się
    zepsuć, a dotychczaspwy właściciel nie naprawiał z kalkulatorem w ręce, to
    jej awaryjność nie powinna być specjalnie większa, niż innych, podobnych
    francuskich samochodów.
    Z megankami to wygląda tak, że zdarzają się całkiem "wydarzone" egzemplarze,
    w których poza cewkami od Sagema nie chciało nic się zepsuć, sa tez takie
    (to znaczy - znam taką jedną) - w której silnik rozpierdzielił się w wyniku
    zerwania paska przy 12 tys. po wymianie paska (w ASO). Autko ładne, jak
    każdy francuz, ma to "coś", a jeśli lubisz dłubać i np. wymiana elementów
    podwozia nie jest dla ciebie problemem, to bierz, jeżeli zaś z wymianą
    żarówki jeździsz doASO/mechanika, to załóż już teraz specjalny rachunek, a
    który będziesz odkładał kasiore na naprawy ;-)

    --
    MW

  • 6. Data: 2012-05-29 15:28:18
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Podpowiedzcie proszę, co się najcześciej psuje. Może te samochody to bomba
    > i lepiej palcem nie tykać?
    > Mamy cytrynkę (z salonu) więc nie chodzi mi o "legendarną nietrwałość
    > samochodów na F".

    Meganka zwykla na tym silniku ma obecnie 350k i radzi sobie doskonale.
    Z powaznych napraw to tylko wymiana cewek. Reszta to drobnostki.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z