  • 1. Data: 2012-05-28 10:43:38
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Monday, May 28, 2012, 10:34:34 AM, you wrote:

    > Przecież sobie ją uskładali.

    Nie uskładali - poszły na ich rodziców i dziadków. A wcześniej była
    wojna. Po wojnie system emerytalny zaczynał od zera. Minęło zaledwie
    niecałe 70 lat, z czego 45 lat w systemie, który nie przejmował się
    pojęciami kapitału. Chyba, że chodziło Kapitał Marksa.

    > Ach, że tych pieniędzy już nie ma? To nie powód, aby ten złodziejski
    > system ciągnąć w nieskończoność.

    Znaczy swoich rodziców i dziadków przeznaczysz na karmę dla psów?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 2. Data: 2012-05-28 11:16:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Znaczy swoich rodziców i dziadków przeznaczysz na karmę dla psów?

    Jeśli tylko takie rozwiązania widzisz, to współczuję.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-05-28 11:22:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Monday, May 28, 2012, 11:16:11 AM, you wrote:

    > Jeśli tylko takie rozwiązania widzisz, to współczuję.

    A Ty widzisz inne? To je podaj. Tylko coś realizowalnego, bez
    korwinistycznych bajęd.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2012-05-28 11:32:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A Ty widzisz inne? To je podaj. Tylko coś realizowalnego, bez
    > korwinistycznych bajęd.

    Egzekwowanie obowiązku alimentacyjnego dzieci na rodziców, ewentualnie
    (to dla tych, co trzęsą portkami o tych, co dzieci nie mają), podatek
    celowy na wypłaty emerytur tym, którzy nabyli już do nich prawo lub
    nabędą je w niedługim czasie. Plus kierowanie na emerytury środków z
    prywatyzacji.

    Obecnie z każdym rokiem będzie gorzej. Wg powyższego sposobu z każdym
    rokiem będzie lepiej.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-05-28 11:44:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Monday, May 28, 2012, 11:32:49 AM, you wrote:

> [...]
    > (to dla tych, co trzęsą portkami o tych, co dzieci nie mają), podatek
    > celowy na wypłaty emerytur tym, którzy nabyli już do nich prawo lub

    Czyli powtarzasz korwinowskie mrzonki. Ale skoro koniecznie chcesz -
    nazwij obecną składkę emerytalną podatkiem celowym - wyjdzie na to
    samo. A na swoją emeryturę się ubezpiecz sam - będzie to bardzo
    "liberalne" rozwiązanie.

    > Plus kierowanie na emerytury środków z prywatyzacji.

    Co chcesz prywatyzować? Już nie ma niczego, co stanowiłoby istotną
    wartość.

    > Obecnie z każdym rokiem będzie gorzej. Wg powyższego sposobu z każdym
    > rokiem będzie lepiej.

    Nie podałes żadnego nowego sposobu tylko mrzonki. Niby dlaczego ja,
    który już prawie 30 lat uczciwie płacę składki emerytalne, mam nagle
    zdychać z głodu czekając na wydumane wpływy z prywatyzacji? Mi do
    emerytury zostało niewiele i nie zgadzam się na jakiekolwiek zamachy
    na system emerytalny.

    Jedyna zmianą jaka OBECNIE ma szanse powodzenia, jest _ZWIĘKSZENIE_
    składek emerytalnych tak, żeby w końcu pozbyć się pożyczki
    pokoleniowej i uskładać na godziwą własną emeryturę. Nie ma innej
    możliwosci. Ale na to nie ma zgody ani pracowników ani pracodawców.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2012-05-28 11:54:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czyli powtarzasz korwinowskie mrzonki. Ale skoro koniecznie chcesz -

    Dość ograniczony jesteś w swoim fanatyzmie.

    > nazwij obecną składkę emerytalną podatkiem celowym - wyjdzie na to
    > samo. A na swoją emeryturę się ubezpiecz sam - będzie to bardzo
    > "liberalne" rozwiązanie.

    Toż pisałem - trwanie obecnego systemu z każdym rokiem będzie pogarszało
    sytuację, aż do jego zupełnego bankructwa. Podałem rozwiązanie problemu.

    > Co chcesz prywatyzować? Już nie ma niczego, co stanowiłoby istotną
    > wartość.

    Głupie tłumaczenie, tak jakby złodziej miałby przestać być złodziejem,
    bo łup przepił.

    > Nie podałes żadnego nowego sposobu tylko mrzonki. Niby dlaczego ja,
    > który już prawie 30 lat uczciwie płacę składki emerytalne, mam nagle
    > zdychać z głodu czekając na wydumane wpływy z prywatyzacji? Mi do

    Sam napisałeś - nie płacisz składek, tylko płacisz "na swoich rodziców".
    Chyba nie chcesz, aby z głodu zdychali?

> [...]
    > składek emerytalnych tak, żeby w końcu pozbyć się pożyczki
    > pokoleniowej i uskładać na godziwą własną emeryturę. Nie ma innej

    Naiwnyś.

    > Ale na to nie ma zgody ani pracowników ani pracodawców.

    Zawsze tak jest z socjalizmem - tylko pieniędzy mu ciągle brakuje. Jakby
    były, o, to jakiż to by raj na ziemi nastał.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-05-28 12:30:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Monday, May 28, 2012, 11:54:13 AM, you wrote:

    [...]

    > Głupie tłumaczenie, tak jakby złodziej miałby przestać być złodziejem,
    > bo łup przepił.

    Pytałem o rozwiązanie a nie szukanie winnych obecnego stanu. I
    ponawiam pytanie: CO OBECNIE chcesz sprywatyzować, żeby starczyło na
    emerytury pokolenia, które juz swoje składki zapłaciło?

    > Sam napisałeś - nie płacisz składek, tylko płacisz "na swoich rodziców".
    > Chyba nie chcesz, aby z głodu zdychali?

    Ale to nie ja żądam likwidacji obecnego systemu.

    > Naiwnyś.

    > Zawsze tak jest z socjalizmem - tylko pieniędzy mu ciągle brakuje. Jakby
    > były, o, to jakiż to by raj na ziemi nastał.

    Idziesz w dobrym kierunku ale oczekuję konkretów. Krzyczeć
    "zlikwidować ZUS" kazdy głupi potrafi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2012-05-28 12:59:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Idziesz w dobrym kierunku ale oczekuję konkretów. Krzyczeć
    > "zlikwidować ZUS" kazdy głupi potrafi.

    Konkrety zostały podane.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-05-28 13:24:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Monday, May 28, 2012, 12:59:29 PM, you wrote:

    > Konkrety zostały podane.

    Konkrety zostały zbite jako nic nie warte - nie ma czego prywatyzować
    a "podatek" już istnieje jako składka właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2012-05-28 13:45:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Czyli powtarzasz korwinowskie mrzonki. Ale skoro koniecznie chcesz -
    > nazwij obecną składkę emerytalną podatkiem celowym - wyjdzie na to
    > samo.

    Skoro obecny system to to samo co podatek celowy, a tenże jest mrzonką,
    to i obecny stystem jest mrzonką. W istocie.

    > A na swoją emeryturę się ubezpiecz sam - będzie to bardzo
    > "liberalne" rozwiązanie.

    Oczywiście, z dokładnością do tego że akurat nie ubezpieczam, tylko zwyczajnie
    odkładam.
    Na składki ZUS kładę lachę - nic lub prawie nic z tego nie będzie.

    > Nie podałes żadnego nowego sposobu tylko mrzonki. Niby dlaczego ja,
    > który już prawie 30 lat uczciwie płacę składki emerytalne, mam nagle
    > zdychać z głodu czekając na wydumane wpływy z prywatyzacji?

    Uważasz za uczciwe, że płacąc średnio niższe od obecnych składki przez 30 lat,
    otrzymasz
    znacznie wyższą emeryturę (% zastąpienia) od tych, którzy płacą je teraz?
    Toż to sytuacja klasycznego wyzysku, tyle że nie klasowego, a pokoleniowego ;)

    > Mi do
    > emerytury zostało niewiele i nie zgadzam się na jakiekolwiek zamachy
    > na system emerytalny.

    W Grecji też nadal nikt się "nie zgadza" na żadne zmiany, obniżki, wręcz
    przeciwnie...

> [...]
    > pokoleniowej i uskładać na godziwą własną emeryturę. Nie ma innej
    > możliwosci. Ale na to nie ma zgody ani pracowników ani pracodawców.

    No widzisz, ty się nie zgadzasz na jedno, inni na drugie... a co będzie, to pokaże
    rzeczywistość.
    Która ma w nosie, czy ktoś wyraża na nią "zgodę". Ba: im dłużej wobec braku "zgody"
    potrwa narastanie
    nierównowagi, tym bardziej odległe od jakiekolwiek "zgody" będzie jej rozwiązanie.