-
Data: 2012-05-07 01:33:09
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: The_EaGle <g...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-05-06 13:52, s...@g...com pisze:
>>> Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i
dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm
>>
>> Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz...
>
> Poprostu jeżdziłem ta skoda po budowie autostrady (dokładnie mówiąc po drogach
serwisowych wykonanych
>z piasku który jak popadało robił sie "lekko" błotnisty)i naprawde dawała rade
chociaż czasami sie troche już bałem
Chcesz powiedzieć że octavia jest bardziej terenowa od passata?
A sprawdzałeś jej kąt rampowy? ;))))
>
>>>> Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
>>>> wyposażenie?
>>> to w OCTAVI jest najlepsze>>>> BAGAŻNIK<<<<
>>
>> To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą?
>
> Powtórze po raz trzeci mam rodzine za miesiąc urodzi mi sie drugie dziecko.
> Wiesz ile rzeczy trzeba wziąść jak chce sie takiego małego wziąść do tesciowej.
> Dla mnie to ważna rzecz i tyle. NIe stać mnie na kilka samochodów.
Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika.
Mam 500l bagażnik w liftbacku i jakoś daje radę jak jedziemy na 3 dni...
W takim układzie jak nie chcesz kupować auta seg D to kupuje się kombi
które ma tą zaletę że możesz go wypchać po dach a to daje o wiele
większą przestrzeń niż octavia liftback. Ceny np KIA ceed kombi czy
focusa kombi nie rzucają na kolana są o 2-3tys droższe niż wersje HB.
>>>> C-Max
>>>> to płyta focusa II.
>>> po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu
>>
>> LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj
>> sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.
>
> Szukam od półgdziny ale nie moge znaleść danych w dB
> Ale na logike jeśli C-max jest wyższy o 164 mm od Octavi to będzie cichszy?
Zależy przy jakiej prędkości.
Szukałem kilka minut:
prędkości odpowiednio 50/100/130:
C-MAX: 61/70/73 diesel
octavia II: 62/70/73 diesel
octavia II 63/70/73 benzyna (ciekawostka głośniejsza przy 50km/h)
focus II: 62/67/71 diesel
różnica o 2db!!!! masakra
tak żebyś miał porównanie
ford fusion - mini van seg B : 61/68/73 - jak octavia.
Dodam że na ten samochód właściwie wszyscy użytkownicy narzekają że jest
głośny.
Wniosek - octavia II to jeden z najgłośniejszych samochodów w swojej
klasie źródło: http://www.auto-swiat.pl/porownanie-aut
> Wszystko da się zrobić tylko chyba nie w tej klasie cenowej.
> C-max jeżdziłem 6 czy 8 razy trase Toruń-Kraków-Toruń i jak później sie przesiadłem
naprawde poczułem różnice na lepsze
>(głowa mnie tak nie bolała). Ale to moje (podkeślam) i chyba TYLKO MOJE subiektywne
odczucie.
Jeżeli ten c-max był sprawny to powinien być bardziej cichy niż octavia.
>
>>>
>>>>> S-Max
>>>> S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.
>>>
>>> jw
>>
>> ROTFL ... bo komentować tego nie będę...
>>
>>>>> Focus
>>>> Wg mnie focus II to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
>>>> focusie III nawet nie będę wspominał.
>>>
>>> Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?
>>
>> W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm
>> zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał?
>
>
> http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk
3.html
>
> http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_skoda_octavia
_ii.html
>
> Z przodu faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść octavi
Niestety nie pamietam jak jest w focusie.
>Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść
rysunków jak to wygląda pod tym względem.
Rozstaw osi jest w focusie o 12cm większy niż w octavii (hb vs liftback)
a to równa się więcej miejsca w środku. Długość samochodu nie ma
znaczenia. Długość to tylko większy kufer.
>>>> Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
>>>> 308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
>>>> Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
>>>> 1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
>>>> sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.
>>>
>>> 308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam
193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie
daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed
sobą maske)
>>> Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.
>>
>> Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec
>> jest bardziej niebezpieczna niż 308.
>
> Nie wiem nie znam się. Ale znowu na logike wiekszy samochód bardziej niebezpieczny
dla pasżerów? Rozumiem że kierowcy tirów to mają już przekichane.
> (To taka mała ironia)
Na logikę to przesiądź się do mercedesa 123 - jest większy ale
konstrukcyjnie z końca lat 70tych. Porównanie tego auta po uderzeniu w
drzewo a współczesnego kompakta z 5gwiazdek w EURONCAP to przy 65km/h
jak dzień do nocy. Tam nie miał byś żadnych szans na przeżycie a tutaj
masz prawie 100%. To że octavia ma tylko 4 a nie 5 gwiazdek świadczy o
tym że skoda nie położyła na bezpieczeństwo takiego nacisku jak VW czy
peugeot w modelu 308. Dlatego te auta będą bezpieczniejsze.
Wielkość prawie w ogóle nie ma znaczenia.Liczą się odkształcalne
podłużnice z przodu auta oraz konstrukcja i materiały klatki pasażerów
auta (np użycie stali o podwyższonej wytrzymałości). Blacha i jej ilość
nie mają wpływu na skutek wypadku.
Znaczenie ma masa auta jak zamierzasz uderzyć w kogoś ale przy
uderzeniu w filar wiaduktu, mur czy inna nie odkształcającą się
przeszkodę kierowca tira będzie tak samo narażony jak w osobowym
samochodzie. Tutaj liczy się tylko wytrzymałość konstrukcji. Dlatego jak
widzę przy nowo projektowanych drogach jak inżynierowie "myślą o
bezpieczeństwie" i nie osłaniają np filarów czy innych wystających
elementów architektury barierami to aż prosi się o pomstę do nieba - tam
ktoś kiedyś zginie. Przykład - Szwajcaria i wypadek autokaru w tunelu.
Jak można było być takim debilem i tak zaprojektować zatoczki
awaryjne... po prostu ręce do samej ziemi opadają....
[cut]
> Samochody kombi są fajne tylko jest coś takiego jak pieniądze których zreguły jest
zawsze za mało
Koszt kombi w stosunku do HB to poniżej 5% wartości auta. Twój argument
jest śmieszny.
[cut]
> Wiec ostatni raz, chce kupić za rozsądne pieniądze 3-4 letni samochód
Dla jednych rozsądne to 300tys dla innych 3 tyś. Określ się dokładnie o
czym mówimy.
> który (jesli to możliwe ?) mało bedzie sie psuł przez następne 10 lat
Nie ma takich samochodów. Każdy się psuje i zużywa. Po za tym jak chcesz
jeździć 10 lat to pomyśl o nowym aucie. Jeżeli cię nie stać to nie myśl
że w wieku 14 lat samochód dalej będzie bezawaryjnie jeździł.
> i koniecznie z dużym baganikiem (dwójka maluchów + żona)
Przestań pisać o octavii liftback i popatrz na kombi kompakty - pierwszy
który przychodzi mi na myśl to 3-4 letnia KIA CEED diesel, focus II z
roku 2008 z silnikiem 1.8 tdci, peugeot 308SW 1.6 HDI (uwaga na FAP), a
najtańszy będzie renault megane kombi z silnikiem 1.5 dci - na pewno
będzie najlepiej wyposażony - kombi normalnie wygląda.
Wszystkie te samochody będą tańsze od octavii używanej będą mniej spalać
paliwa i będą mieć wyższy komfort a jeśli znajdziesz dobry egzemplarz
także będzie mało awaryjne.
> S
>
> ps
> Czy dobrze cytowałem ? :)
Z cytowania 4 a z braku wycinania tego co nie potrzebne pała.
--
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.12 21:02 s...@g...com
- 08.05.12 13:54 PaweL
- 15.05.12 14:26 The_EaGle
- 15.05.12 17:07 Lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=