  • Data: 2017-06-01 17:03:27
    Temat: Re: Relacje czasowe w DS3231
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-01 o 15:17, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > mają idealne. Nie wspominając o tym, że implementacja
    > na dwóch niezależnych łańcuchach liczników wymagałaby,
    > z wielu powodów, ciężkiego idioty. Tam powinien być jeden
    > łańcuch i multiplekser, tym bardziej, że oni potrzebują
    > tego 1Hz do wykonywania operacji wewnętrznych RTC.
    >
    > Mam hipotezę, że tu jest pies pogrzebany: ten RTC nie
    > jest w pełni sprzętowy, lecz zawiera jakiś zaprogramowany
    > maską mikroprocesor, może nawet 4-bitowy, a zewnętrzny
    > 1Hz generują programowo, po "obskoczeniu" innych zadań.
    > I go chyba przyłapałem na ich wykonywaniu.

    Za dużo prądu by brał.

    > Tak czy inaczej -- problem jest dyskwalifikujący dla
    > tej kostki. Chciałem sobie zrobić z sekundowego RTC
    > układ o dokładności 1/2^16 sekundy (na logice dwuzboczowej
    > w Verilogu), ale w tej sytuacji sekunda może zawierać
    > od 65535 do 65537 impulsów. To ostatnie przekręca licznik
    > i czas przestaje być monotoniczny.

    Nigdy nie miałem okazji pobawić się współczesnymi oscyloskopami - mój ma
    chyba z 15 lat.

    Jaka jest jego maksymalna prędkość próbkowania. Na ekranie jest napis
    500MSa/s i 60k pts (mój ma pamięć tylko na 2k próbek).

    Jeśli to jest jego maksymalna prędkość to nie wiem, czy przypadkiem przy
    takim ustawieniu nie zrealizuje single-shota w postaci dwu niezależnych
    wyzwoleń. A może w ogóle jak jest w trybie Alternate to zawsze osobno
    zbiera próbki z jednego i osobno z drugiego.

    Połącz te oba sygnały opornikami tak aby dało się je odróżnić w jednym
    sygnale i złap je na jednym wejściu oscyloskopu i uzyskaj efekt taki jak
    teraz.
    P.G.