  • Data: 2017-06-01 15:32:42
    Temat: Re: Relacje czasowe w DS3231
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > A czym sie roznia oba obrazki, tzn co bylo zmienione w ukladzie?
    > Tylko ponownie wlaczony ?

    Lepiej. :)

    Włączony był raz, a ja sobie tylko klikałem wyzwalaczem oscyloskopu
    w trybie single-shot. I w minutę byłem w stanie wyklikać dowolną relację
    fazową między tymi sygnałami.

    > Jakie tam opoznienie to trudno powiedziec, bo chyba nie wiemy ktore
    > zbocze wyzwala ?

    Którekolwiek wyzwala, sygnał 1Hz powinien się go trzymać
    (a ja bym wprowadził korektę w Verilogu).

    > Ale rozrzut zaiste wielki.

    O trzy rzędy wielkości od spodziewanego przeze mnie, stąd pytanie.

    > Na pewno nie jest to wina oscyloskopu ?
    > I nie programu, ktory np wlacza i wylacza to wyjscie w losowym momencie ?

    Program tylko czyta RTC, do tego raz na całe włączenie urządzenia.
    Potem przechodzi na własny licznik (taktowany tym stabilnym przebiegiem
    z TCXO i dosynchronizowywanym do 1Hz w celu uwspólnienia chwili zero)
    i już do resetu RTC nie rusza.

    Pozdrawiam, Piotr