-
201. Data: 2010-06-29 19:19:30
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
BaX wrote:
>>>>> Ale taka jest prawda, skoro w małych spółkach tak jest to śmiało
>>>>> można przyjąć, że w tych dużych też na x-razy większą skalę.
>>>>
>>>> Innymi slowy, caly ten biznes reklamowy to pic na wode, a towar sie
>>>> rownie dobrze sprzedaje bez niego?
>>>
>>> Dobre firmy się nie muszą reklamować, a dziwnym trafem im gorszy
>>> towar tym głupsza reklama.
>>
>> Czyli potwierdzasz?
>
> Ale co, że reklamy to kupa dla słabych umysłów? Jak najbardziej. W
> życiu nie kupie czegoś co mi nie odpowiada choć by mi z reklamą do
> domu wjechali.
tja...
reklama ma wiele celów. Są proste reklamy łopatologiczne typu kupuj VIZIR
ale sa tez reklamy wizerunkowe które zwykle sa subtelniejsze i mają
wszczepiać świadomość marki.
Generalnie jesłi masz swoje ulubione produkty i marki to reklama raczej cię
nie przekona do zmiany, jednak gdy szukasz czegoś nie znanego to reklama ma
za zadanie pozostawienie w twoim umyśle mema łączącego jakiś rodzaj
aktywności z jakąś marką czy produktem.
Jeśli nigdy nie używałeś żadnego środka na łupież to jest duża szansa że
chodząc po sklepie wybierzesz ten produkt który najmocniej sie zakorzenił w
twojej podświadomości. Zauważ też, że producenci starają sie tak opisywać
nowe produkty aby udzielać jak najmniej rzetelnych weryfikowalnych i
porównywalnych informacji, dokładne specyfikacje produktów zastępuje sie
blekotem marketingowym opisującym bzdurnym językiem jakieś bzdurne
nieznaczące cechy produktów. Wypuszcza sie dziesiątki mutacji produktów kóre
różnia sie niewiadomo czym tak że praktycznie nie da sie dokonac sensownego
wyboru.
Ja maiłem takie coś gdy szukałem zmywarki czy piekarnika, jeden producent ma
dzisiatki wersji produktu diabeł sie nie połapie czym sie różniących.
Podobnie jest z telefonami komórkowymi, s aich setki i w sumie nie wiadomo
jak je ocenić. Ta różnorodność ma zamieszać w głowie odbiorcy i spowodować
aby kupił to co mu zasugeruje reklama lub tzw doradca.
-
202. Data: 2010-06-29 19:23:48
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
BaX wrote:
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
> wiadomości news:hvsmi4$tdl$1@news.onet.pl...
>> Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:
>>
>>>> Jeśli na rynku jest 1000 produktów danego typu, z tego 20 w danym
>>>> markecie, to jednak na jakiejś podstawie trzeba zacząć ich
>>>> próbowanie. Jak myślisz, jaka to podstawa?
>>>
>>> Ale musisz to robić na podstawie reklamy?
>>
>> Jeśli pytasz czy chcę, to odpowiadam że nie.
>> Jeśli pytasz czy reklama nie ma to wpływu, to odpowiadam że ma, czy
>> tego chcesz czy nie.
>>
>> Ale może czegoś nie wiem, więc zapodaj Twój system.
>>
>>
>>>
>>>>
>>>> Ile rodzajów coli przetestowałeś zanim doszedłeś do pepsi?
>>>
>>> Nie musiałem dochodzić do pepsi bo od zawsze ją wybierałem.
>>
>> No to miałeś łatwiej, bo była Pepsi, Coca-Cola i Polo-Cocta, wyboru
>> można było dokonać ad hoc.
>>
>> A jakbyś musiał zacząć teraz, to z 1000 produktów jak byś ją wybrał?
>
> Na dziś.... pepsi i tylko pepsi, dzieciaki od szfagra które mają po 8
> lat jakoś też potrafią odróżnić śmieci typu colasoćtam od pepsi.
no widzisz jak dobrze działa reklama? kupujesz pepsi i dzieci też piją ten
syf, choć 1000razy zdrowie jest pić czystą wodę mineralna.
Oczywiście 90% ludzi wybierze tę fajna wodę o smaku cytryny czy truskawki,
nie zastanawiając sie ile sobie ładuje w tej wodzie dodatkowego cukru.
-
203. Data: 2010-06-29 19:25:27
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
BaX wrote:
>>>> No to miałeś łatwiej, bo była Pepsi, Coca-Cola i Polo-Cocta, wyboru
>>>> można było dokonać ad hoc.
>>>>
>>>> A jakbyś musiał zacząć teraz, to z 1000 produktów jak byś ją
>>>> wybrał?
>>>
>>> Na dziś.... pepsi i tylko pepsi, dzieciaki od szfagra które mają po
>>> 8 lat jakoś też potrafią odróżnić śmieci typu colasoćtam od pepsi.
>>
>> Oczywiście, przejęły nawyki od rodziców.
>> Ale postaw się w sytuacji kogoś, kto nigdy coli nie pił i musi sobie
>> jakąś wybrać.
>> Jak ma to zrobić, żeby reklamy nie miały żadnego wpływu na wybór?
>
> Wiesz to coś na wzór matrixa, jak byś nigdy nie jadł jabłka i nie
> wiedział jak smakuje ktoś mógł by Ci wmówiś, że smakuje jak.....
> wszystko.
nie, popatrzysz na półkę i weźmiesz coca colę bo w podświadomość masz
inprintowane że coca cola jest super.
-
204. Data: 2010-06-29 19:27:24
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
BaX wrote:
>>>> "Dobre firmy się nie muszą reklamować"
>>>>
>>>> Ciekawe skad BaX wie ktore firmy sa "dobre" i na jakiej podstawie
>>>> klasyfikuje po "dobroci" przedsiebiorstwa.
>>>
>>> Po tym co mi odpowiada, ze nie co 'powinno' bo tak chce
>>> reklamodawca.
>>
>> Ale co Ci odpowiada ?
>> Na jakiej podstawie okreslasz co Ci odpowiada ?
>> Na jakiej podstawie twierdzisz, ze dana firma jest dobra a inna juz
>> nie ?
>
> Wyobraź sobie, że kiedyś były takie czasy kiedy nie było reklam i
> ludzie jakoś funkcjonowali i żyli. I gdyby dziś nie było by takiej
> ilości gównianych reklam żyło by im się dużo lepiej.
w średniowieczu chyba.
w PRL nie było reklam bo nei było produktów :)
jak nie ma wyboru to po co reklamować. Były tylko takie niby reklamy, typu
kupuj w SPOŁEM jakby jakieś inne sklepy istniały.
-
205. Data: 2010-06-29 19:27:39
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
> Oczywiście 90% ludzi wybierze tę fajna wodę o smaku cytryny czy truskawki,
> nie zastanawiając sie ile sobie ładuje w tej wodzie dodatkowego cukru.
Ja się zastanawiam.
Ale że nie słodkich napojów nie lubię, to co mam zrobić?
Nie pić nic?
A zawsze to chyba ma mniej cukru niż cola, którą piję nałogowo.
-
206. Data: 2010-06-29 19:30:36
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
z wrote:
> Ghost pisze:
>>
>> Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
>> news:i0701f$o72$1@inews.gazeta.pl...
>>> Ghost pisze:
>
>> Twoje rozumienie nie pasuje. To, ze zostaniesz zachecony do zakupu
>> danego piwa nie oznacza, ze jestes kretynem. Inteligencja i wolna
>> wola to dwa zupelnie odrebne wymiary.
>
> Dla mnie wraz ze wzrostem inteligencji maleje wpływ reklamy. A na
> pewno maleje przez jej nachalność. Wiem ja tu nie pasuje. Nie jestem
> poprawny i politycznie i w ogóle :-)
już pisałem są różen rodzaje reklamy i różne jej funkcje. Reklama nachalna
jest dla głupoli. Reklama wizerunkowa delikatniejsza ma działać na
podświadomość i działa.
-
207. Data: 2010-06-29 19:42:44
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Cavallino wrote:
> Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:
>> Oczywiście 90% ludzi wybierze tę fajna wodę o smaku cytryny czy
>> truskawki, nie zastanawiając sie ile sobie ładuje w tej wodzie
>> dodatkowego cukru.
>
> Ja się zastanawiam.
> Ale że nie słodkich napojów nie lubię, to co mam zrobić?
> Nie pić nic?
oduczyć się, dla zdrowia.
-
208. Data: 2010-06-29 21:26:30
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>> Ale że nie słodkich napojów nie lubię, to co mam zrobić?
>> Nie pić nic?
>
> oduczyć się, dla zdrowia.
Jedzenia też powinno to dotyczyć, ono również jest albo dobre, albo zdrowe.
I teraz kluczowe pytanie - jak nie można smacznie jeść i pić, to na jakiego
mi to zdrowie?
To już by lepiej o szybki koniec żywota bogów prosić.
-
209. Data: 2010-06-30 07:25:08
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>
>>>>> No to miałeś łatwiej, bo była Pepsi, Coca-Cola i Polo-Cocta, wyboru
>>>>> można było dokonać ad hoc.
>>>>>
>>>>> A jakbyś musiał zacząć teraz, to z 1000 produktów jak byś ją
>>>>> wybrał?
>>>>
>>>> Na dziś.... pepsi i tylko pepsi, dzieciaki od szfagra które mają po
>>>> 8 lat jakoś też potrafią odróżnić śmieci typu colasoćtam od pepsi.
>>>
>>> Oczywiście, przejęły nawyki od rodziców.
>>> Ale postaw się w sytuacji kogoś, kto nigdy coli nie pił i musi sobie
>>> jakąś wybrać.
>>> Jak ma to zrobić, żeby reklamy nie miały żadnego wpływu na wybór?
>>
>> Wiesz to coś na wzór matrixa, jak byś nigdy nie jadł jabłka i nie
>> wiedział jak smakuje ktoś mógł by Ci wmówiś, że smakuje jak.....
>> wszystko.
>
> nie, popatrzysz na półkę i weźmiesz coca colę bo w podświadomość masz
> inprintowane że coca cola jest super.
może Ty nie ja, coca cola nie jest super
-
210. Data: 2010-06-30 07:26:30
Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>
>> Na dziś.... pepsi i tylko pepsi, dzieciaki od szfagra które mają po 8
>> lat jakoś też potrafią odróżnić śmieci typu colasoćtam od pepsi.
>
> no widzisz jak dobrze działa reklama? kupujesz pepsi i dzieci też piją ten
> syf, choć 1000razy zdrowie jest pić czystą wodę mineralna.
Przekaz był za trudny ? Tam pisało odróżnić, nie wybrać po opakowaniu.