  • 31. Data: 2014-07-16 18:49:50
    Temat: Re: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Jul 2014 15:00:41 +0200, Shrek napisał(a):

    > Kiedyś pisałem - liczbę "pijanych kierowców" należy dzielić przez 3 -
    > wtedy dostaniemy tych co byiby pijani według "europejskiego" prawa (0,5
    > promila) i kierujących pojazdami mechanicznymi. Tak naprawdę to będzie
    > trochę więcej niż 1/3 - coś koło 40%.

    No coz, sumarycznie moze i masz racje - tzn jak odrzucimy polowe
    rowerzystow, i 20% tych co maja ponizej 0.5 promila, to sie zblizymy
    do 1/3. Choc na powyzszych liczbach widac ze raczej 1/2.

    Niestety, 80% zlapanych pijakow ma ponad pol promila. A i tych co jada
    samochodami nie brakuje. 80 tys dalo sie zlapac ... a ilu jechalo ?

    Ale ... wypadki przez nich spowodowane to pojedyncze procenty. Nie w
    alkoholu problem.

    J.

  • 32. Data: 2014-07-16 19:11:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Jul 2014 05:03:34 -0700 (PDT), k...@g...com
    > Jakoś podawanie ilości złapanych po kielichu za kierownicą
    > nie wpływa na wyobraźnie bo co tydzień łapią kolejnych.

    Ano nie wplywa.

    >Mądremu nie trzeba tłumaczyć a głupiemu się nie da wytłumaczyć.

    Ale w koncu wladza musiala zrozumiec swoj blad i sie przed
    rowerzystami ugiac :-)

    J.

  • 33. Data: 2014-07-16 19:46:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-16 18:49, J.F. wrote:

> [...]
    > do 1/3. Choc na powyzszych liczbach widac ze raczej 1/2.
    >
    > Niestety, 80% zlapanych pijakow ma ponad pol promila.

    No toż piszę 80% z 50% daje 40%.

    Shrek.

  • 34. Data: 2014-07-16 20:38:23
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-16 11:08, szerszen pisze:

    > Mnie osobiście ta reklama tylko irytuje i powoduje niechęc do wszelkich takich
    debilnych akcji.

    > Reklama sugeruje, że to kierowca jadący szybciej spowodował wypadek, a nie
    ciężarówka która wyjechała na ulicę wymuszając pierwszeństwo.

    te reklamy niby sa adresowane do kierowców, ale chyba działają na
    wyobraźnie wyłącznie tych co nimi nie są. Pierwsza reklama była jeszcze
    gorsza: jedzie auto i zabija przechodnia na przejsciu. Niby 10 km/h by
    go uratowało, ale konfiguracja zdarzenia była taka, ze uratowałoby go
    to, gdyby kierowca nie był slepy lub patrzyła na drogę, wtedy nawet przy
    70 km/h nie byłby w stanie na prostej drodze trafić niespiesznie idącego
    przechodnia po przejsciu na pieszych.
    Ta reklama ma podobny schemat i znowu: jesli kierowca nie jest
    rozkojarzony i ma sprawny wzrok to zauważyłby zagrożenie o wiele
    wczesniej niz jest to w reklamie.
    Gdybym to ja pisał scenariusz tej reklamy to byłaby tam sytuacja której
    kierowca nie jest w stanie uniknąć i mniejsza predkosc rzeczywiscie ma
    znaczenie. Typu bachor nagle wyłania sie zza drzewa.

    --
    @foe_pl

  • 35. Data: 2014-07-16 20:44:57
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-16 11:14, J.F. pisze:
    > Jeszcze gorzej jak jedziesz 80 - wtedy mija 22m zanim hamulca
    > dotkniesz.

    droga prosta, widocznosc idealna, ciezarówka wyłania sie w slimaczym
    tepie, kierowca co najmniej 100 m wczesniej powinien zauwazyc ze cos tam
    dziej i trzeba odpowiednio reagowac.

    --
    @foe_pl

  • 36. Data: 2014-07-16 21:06:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-16 18:49, J.F. pisze:

> [...]
    > samochodami nie brakuje. 80 tys dalo sie zlapac ... a ilu jechalo ?
    >
    > Ale ... wypadki przez nich spowodowane to pojedyncze procenty. Nie w

    I to jest esencja. Łapią dziesiątki tysięcy rzekomych pijaków, a tak
    naprawdę to wypadki powodują ci solidnie naprani, którzy mają ponad 2
    promile.

    W USA lepiej to rozwiązano, Za napranego uważają Cię, gdy nie jesteś w
    stanie przejść prosto po linii, albo ustać na jednej nodze.

    --
    MN

  • 37. Data: 2014-07-16 21:11:01
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Efektem tego wszystkiego jest to, że jak widac reklama działa i wpływa na
    > wyobraźnię tych co zazwyczaj zlewają i nie dyskutują na tematy dla nich z
    > serii SF...dokad realizm zaczyna być choćby hipotetycznie możliwy.

    Działa, działa w sposób zupełnie odwrotny do zamierzonego.
    Kiedy oglądam to g. to zawsze się zastanawiam
    1. Ile pieniędzy poszło na emisję?
    2. Ile pieniędzy poszło na wyprodukowanie tego gniota?
    3. Kto odpowiedzialny za wyprodukowanie i emisję ma tak niską świadomość o
    kierowcach w Polsce, uważając, że łykną te bzdety?
    4. Jaki nieuk uważa, że prędkość końcowa równa się prędkości początkowej
    (mimo hamowania)?
    Jednym słowem - tego typu reklamy powodują u mnie podniesienie prędkości
    podróżowania, bo nie dam z siebie robić idioty!
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 38. Data: 2014-07-16 21:18:48
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > byłaby lepsza od alkomatu http://www.youtube.com/watch?v=CT6VPSgLiWI :D
    Chyba do testów dla koszykarza lub małpy.
    Co za debil rozmieścił te światełka na tak wielkiej ramie?
    Może trzeba było rozmieścić je na okręgu o promieniu 10m - wyniki byłyby
    jeszcze lepsze.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 39. Data: 2014-07-16 22:50:31
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    > I to jest esencja. Łapią dziesiątki tysięcy rzekomych pijaków, a tak
    > naprawdę to wypadki powodują ci solidnie naprani, którzy mają ponad 2
    > promile.

    Stwierdziliśmy, że wypadki z reguły powodują trzeźwi :-)

  • 40. Data: 2014-07-16 23:10:29
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 16 Jul 2014 11:13:37 +0200, MichaelData(R) <s...@o...com>
    wrote:

    >Strefa zgniotu VW zaczyna sie na słupkach i przedniej szybie...resztę sobie
    >oblicz...oczywiscie kierowca w pewnym momencie zostaje odsuniety od pedału
    >hamulca :)

    W tej reklamie nie ma VW :P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280