  • 21. Data: 2014-07-16 14:03:34
    Temat: Re: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 16 lipca 2014 13:44:20 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:
> [...]
    >
    > wystapnienia takiego scenariusza prawie na kazdej drodze :)
    >
    > Efektem tego wszystkiego jest to, że jak widac reklama działa i wpływa na
    >
    > wyobraźnię tych co zazwyczaj zlewają i nie dyskutują na tematy dla nich z
    >
    > serii SF...dokad realizm zaczyna być choćby hipotetycznie możliwy.
    >

    > --
    >
    > Michael________(tm)
    >
    > ______/) /\ | /\
    >
    > "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    >
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

    Jakoś podawanie ilości złapanych po kielichu za kierownicą nie wpływa na wyobraźnie
    bo co tydzień łapią kolejnych. Mądremu nie trzeba tłumaczyć a głupiemu się nie da
    wytłumaczyć.

  • 22. Data: 2014-07-16 14:40:44
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-16, o godz. 05:03:34
    k...@g...com napisał(a):

    > Jakoś podawanie ilości złapanych po kielichu za kierownicą nie wpływa
    > na wyobraźnie bo co tydzień łapią kolejnych. Mądremu nie trzeba
    > tłumaczyć a głupiemu się nie da wytłumaczyć.

    Ze złapanymi po kielichu jest w ogóle ciekawie. Policja podaje ilość
    złapanych kierujących a media natychmiast przerabiają kierujących na
    kierowców. Bo większe liczby sensacyjnie wyglądają.A w rzeczywistości
    wygląda to tak: w 2013 roku zatrzymano 162.090 pijanych kierujących.
    Przy czym 43% z owych kierujących to rowerzyści.

    Zdrówko

  • 23. Data: 2014-07-16 15:00:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-16 14:40, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]
    > wygląda to tak: w 2013 roku zatrzymano 162.090 pijanych kierujących.
    > Przy czym 43% z owych kierujących to rowerzyści.

    Kiedyś pisałem - liczbę "pijanych kierowców" należy dzielić przez 3 -
    wtedy dostaniemy tych co byiby pijani według "europejskiego" prawa (0,5
    promila) i kierujących pojazdami mechanicznymi. Tak naprawdę to będzie
    trochę więcej niż 1/3 - coś koło 40%.

    Shrek.

  • 24. Data: 2014-07-16 15:05:34
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 16 lipca 2014 15:00:41 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Kiedy� pisa�em - liczb� "pijanych kierowc�w" nale�y dzieli� przez 3 -
    >
    > wtedy dostaniemy tych co byiby pijani wed�ug "europejskiego" prawa (0,5
    >
    > promila) i kieruj�cych pojazdami mechanicznymi. Tak naprawd� to b�dzie
    >
    > troch� wi�cej ni� 1/3 - co� ko�o 40%.
    >

    > Shrek.

    Nawet jak podzielić przez 3 to i tak wychodzi sporo. I cały czas łapią kolejnych do
    podzielenia przez 3.

  • 25. Data: 2014-07-16 15:37:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Jul 2014 12:20:48 +0200, szerszen napisał(a):

    > Jak zwał, tak zwał, wiadomo o co chodzi.

    Jasne. Wszystko jedno czy przejedziesz na czerwonym czy na zielonym, byle
    nic się nie stało :) O czym zresztą poucza nas decyzja prokuratury która
    zakwalifikowała jazdę 150 po dziwnych miejscach jako nie sprowadzającą
    niebezpieczeństwa :)
    --
    Jacek

  • 26. Data: 2014-07-16 15:45:45
    Od: "Maciek" <m...@t...pl>

    >bo ten szybszy za wolno jechał. Jakby jechał szybciej to by dawno minął
    >ciężarówke :)

    Dokładnie :) ponadto byłby bardziej skoncentrowany na prowadzeniu co nieraz
    stwierdzono u osób zap... znaczy szybko prowadzących i krócej byłby obecny
    na drodze więc i prawdopodobieństwo wypadku mniejsze, normalnie same plusy
    ;-D

  • 27. Data: 2014-07-16 15:57:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-16 11:14, J.F. pisze:

    > Film ma byc edukacyjny :-) ale
    >
    > a) 50km/s to 13.89m/s
    > b) sekunde rezerwujemy na czas reakcji i uruchomienie hamulcow,
    > c) droga hamowania 12.05m, razem 25.95m.
    >
    > d) 60km/h to 16.67m/s
    > e) po sekundzie zostanie nam 9.28m
    > f) po odjeciu energii utraconej na tych 9m, wychodzi nam 11.37m/s,
    > a to 40km/h

    Prawda, popełniłem błąd w obliczeniach w drugiej części. Trochę mi nie
    wyszło z ruchem jednostajnie opóźnionym drugiego samochodu.

    Faktycznie uderzy w przeszkodę z prędkością około 40 km/h, a 38.5 km/h
    jeśli droga hamowania wydłuży mu się o metr (bo nie uderza zderzakiem,
    tylko szybą).

    Gdyby przyspieszenie było 9 m/s2 to prędkość w chwili uderzenia
    wzrosłaby o 1.8 km/h do 41.8.

    --
    MN

  • 28. Data: 2014-07-16 16:03:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-16 15:05, k...@g...com wrote:

    > Nawet jak podzielić przez 3 to i tak wychodzi sporo. I cały czas łapią kolejnych do
    podzielenia przez 3.

    No i?

    Shrek.

  • 29. Data: 2014-07-16 16:54:44
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :

    > Jakoś podawanie ilości złapanych po kielichu za kierownicą nie wpływa na
    > wyobraźnie bo co tydzień łapią kolejnych. Mądremu nie trzeba tłumaczyć a
    > głupiemu się nie da wytłumaczyć.

    Tnij może cytaty :>

    Co do "po kielichu" czasem się zastanawiam czy nie dmuchnąć w alkomat, bo
    wieczorem do filmu, który zaczął się o 22:00 a skończył się o 0:20 wypilem
    sobie trzy/czteropak i nagle o 8:00 trzeba wsiadać za kółko...Generalnie nie
    prowokuję takiej sytuacji ale z "doniesień" wynika ze wielu oddalo prawko za
    taki numer. Oczywiście, gdyby przeszli na "tenczas" wszelakie testy
    psychomotoryczne, pewnie wypadliby lepiej jak po 16 godzinnej harówie w
    słońcu, kiedy wracają do domu na obiad. Taka "maszynka" na pokładzie
    "radiosuki"
    byłaby lepsza od alkomatu http://www.youtube.com/watch?v=CT6VPSgLiWI :D
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 30. Data: 2014-07-16 17:57:01
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > testy psychomotoryczne, pewnie wypadliby lepiej jak po 16 godzinnej
    > harówie w słońcu, kiedy wracają do domu na obiad. Taka "maszynka" na

    po trzech czteropakach faktycznie moze byc lipa;)

    a co do tej 'maszynki'- nikogo nie interesuje Twoja kondycja psychofizyczna
    tylko trzezwosc, mozna byc chorym, przeziebionym, niewyspanym, zmeczonym,
    starym itepe itede i miec znaczaco gorsze wyniki niz kto inny przy 0,2-0,5
    promila....

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl