eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyReklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza? › Re: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
  • Data: 2014-07-18 10:37:54
    Temat: Re: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
    Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-07-18 08:56:38 +0200, szerszen <s...@t...pl> said:

    > dla mnie wypadek jest z poszkodowanymi, tu by ich nie było :)

    :-)

    A tu mam fragment mej korespondecji z panią (autocenzura).

    ===
    W kodeksie drogowym nie ma podanej definicji i pojęcia kolizja drogowa.
    Termin ten jest używany potocznie przez funkcjonariuszy policji, w celu
    ułatwienia rozróżnienia wypadków, w których są ofiary, od tych, gdzie
    ofiar nie ma. Zarządzenie Nr 635 Komendanta Głównego Policji z dnia 30
    czerwca 2006 roku w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję
    statystyki zdarzeń drogowych w par. 3 wyjaśnia:
    "Określenie użyte w zarządzeniu oznaczają:
    1/. wypadek drogowy - zdarzenie drogowe, które pociągnęło za sobą
    ofiary w ludziach, w tym także u sprawcy tego zdarzenia, bez względu na
    sposób zakończenia sprawy;
    2/. kolizja drogowa - zdarzenie drogowe, które pociągnęło za sobą
    wyłącznie straty materialne".
    Mam nadzieję, ze będzie to Panu pomocne.
    Pozdrawiam asp. sztab. Ilona Golec
    ===

    Jest to jej odpowiedź na pytanie, dlaczego na ich stronie www napisali,
    że ZGODNIE Z PRAWEM rozróżnia się kolizję i wypadek.
    W ciągu dalszej korespondencji potwierdziła, że w ogóle nie rozumie
    różnicy między prawem, a jakiś-tam papierkiem podpisanym przez
    jakiegoś-tam gościa.
    Cóż - policjantka...

    W każdym razie ja zawsze zgłaszam wypadek - i nie daję się przegadać dyżurnemu.

    --
    Bydlę