  • 31. Data: 2012-11-28 07:31:19
    Temat: Re: Rejestrator samochodowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Nov 2012 00:30:21 +0100, chwdp

    > podaj adres tego forum

    Nie będę reklamować forum, gdzie kumuluje się banda sfrustrowanych
    hipokrytów i wykorzystuje zapisy z rejestratorów do leczenia swoich
    kompleksów.

    --
    Pozdor Myjk

  • 32. Data: 2012-11-28 09:25:49
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Myjk nabazgrał(a):

    > Tue, 27 Nov 2012 10:36:56 +0100, Chris
    > Do pierwszego przypału. Ale fakt, często się to nie przydaje, chyba, że
    > ktoś jest zboczony, nagrywa i wrzuca do sieci każde wykroczenie. Jest
    > nawet forum w ten deseń, którego nazwy nie przytoczę, coby nie
    > reklamować tego... czegoś. Strasznie dużo tam frustratów się kumuluje i
    > smyrają się po jajkach.

    Mnie jakoś nie jara nagrywanie filmików z auta bo sam nie jadę nigdy zgodnie
    z przepisami co nie znaczy że szaleję na drodze ale jazde 3 pasmową pustą
    drogą 50km/h jest głupotą jak dla mnie .... ale to nie temat dyskusji więc
    EOT :)

  • 33. Data: 2012-11-28 10:09:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-11-27 18:44, T. wrote:

    > To zarzuć choć jeden numer rejestracyjny któregokolwiek samochodu
    > jadącego z przeciwka (z tego filmiku). O to chodzi przedpiścy.
    > Generalnie nie ma takiej kamerki, chyba że jakieś normalne UHD z niezłym
    > szkłem. Ale toto niestety drogie i nie będzie automatycznie działało w
    > pętli.

    Te filmy na yt pod tym wzgledem to chyba sobie mozna w buty wlozyc,
    dodatkowy re-encoding po wrzuceniu filmu na serwis doklada swoje.
    W przypadku kazdego z tych filmow trzeba by obejrzec tak naprawde
    oryginal z tego co zgrano wprost z urzadzenia zeby moc oceniac
    takie szczegoly.

    Obejrzalem sobie wczoraj na yt jakis film z hipa-supa-dupa kamery HD
    ktora gdzies tu chwalono i choc obraz faktycznie wyglada swietnie
    (przynajmniej w dzien) to na stopklatce tablice w conajmniej
    dwoch znakach alfanumerycznych potrafia zachorowac na pikselasta
    kwadratoze nieodczytalna.

    --

    memento lorem ipsum

  • 34. Data: 2012-11-28 10:26:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Nov 2012 09:25:49 +0100, Chris

    > Mnie jakoś nie jara nagrywanie filmików z auta

    Nie o to przecież chodzi w posiadaniu rejestrora.
    Przynajmniej w moim mniemaniu.

    > bo sam nie jadę nigdy zgodnie z przepisami co nie
    > znaczy że szaleję na drodze ale jazde 3 pasmową pustą
    > drogą 50km/h jest głupotą jak dla mnie ....

    To jest kluczowe. Na tym forum są hipokryci, którzy też popełniają kupę
    błędów, w tym te najgorsze z możliwych typu egzekwowanie swojego
    "bezwględnego" pierwszeństwa co widać w ich nagraniach, prowokują sytuacje,
    a potem wrzucają to do sieci i się spuszczają nad "piratami". Najgorsze
    typy z możliwych do spotkania na drodze. Jak im napisać co się o tym myśli,
    to odrazu oburzenie, że się broni piratów, a ich piętnuje za jakieś
    "pierdoły" i takie tam...

    > ale to nie temat dyskusji więc EOT

    Okazuje się to być ważnym elementem tematu rejestratorów. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2012-11-28 12:03:48
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Nie będę reklamować forum, gdzie kumuluje się banda sfrustrowanych
    > hipokrytów i wykorzystuje zapisy z rejestratorów do leczenia swoich
    > kompleksów.

    to napisz chociaz jak mam szukac to forum

  • 36. Data: 2012-11-28 16:25:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>

    > Zależy co masz na myśli. Jeśli chodzi Ci o sprzęt, to w zasadzie jest w
    > stanie. Tylko nie jest w stanie pokazać w miarę jasnego otoczenia i
    > czytelnych tablic JEDNOCZEŚNIE. Problem leży więc w opracowaniu
    > odpowiedniego softu. Na to jednak nikt nie poświęci odpowiednio dużo czasu
    > i pieniędzy. Zresztą nie wiem, czy procesor by wydolił na taki program.

    To to raczej akademicki problem :-)

  • 37. Data: 2012-11-30 17:37:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Nov 2012, elmer radi radisson wrote:

> [...]
    > W przypadku kazdego z tych filmow trzeba by obejrzec tak naprawde
    > oryginal z tego co zgrano wprost z urzadzenia zeby moc oceniac

    Przekopałem cały wątek żeby sprawdzić czy ta uwaga padła :)
    Otóż to.
    A druga sprawa:

> [...]
    > (przynajmniej w dzien) to na stopklatce tablice w conajmniej
    > dwoch znakach alfanumerycznych potrafia zachorowac na pikselasta

    ...IMO wygląda dość prosto.

    Powoli i wyraźnie: kompresja polega na UTRACIE DANYCH. Koniec.

    W miarę "pikseloodwzorowujący" zapis (a nie tylko stwarzający pozory
    ostrości) wymaga sporego przepływu danych i tyle.
    "Nowsze lepsze" algorytmy kompresji w szybko zmieniających się danych
    (a do nich należy tabliczka rejestracyjna samochodu jadącego naprzeciw)
    co najwyżej mogą lepiej udawać co malują na ekranie - potrzebnych
    danych nie ma na innych klatkach, więc ta droga (optymalizacji danych
    między klatkami) odpada.
    Potrzeba tyle danych ile mniej wiecej na MJPG (albo jak kto woli:
    "klatki w osobnych fotkach") i tyle. I to słabo kompresowane.
    "Nowy lepszy" algorytm który wiąże z danymi sąsiednich klatek może
    tylko zaszkodzić, CHYBA, że umie inteligentnie się nie wtykać
    i przepuścić tyle słabo skompresowanych danych jak wychodzi niżej
    (czyli w skrajnym przypadku czołówki pójdzie cały poniższy strumień).

    Jako że z tego powodu (jakości obrazu) od lat przyglądałem się filmom
    w fotoaparatach, powiem tak: w miarę znośnie wyglądała kompresja
    w aparatach serii "S" Canona.
    Kompresowały 4x słabiej niż "przeciętna", do 10x słabiej od średniej
    w aparatach Samsunga, i to widać. Widać również, że "dzisiejsze HD"
    oglądane poziomie szczegółów jest jakości tej "10x lepszej" (znaczy
    gorszej :>) kompresji.
    I to jest dolny limit jako takiego wyglądania...

    Liczby.
    Miało toto 640x480 30 fps i zżerało w warunkach "średnich zmian"
    ponad 2MB/s, albo jak kto woli 1 GB nie wystarczał na nagranie
    10 minut. Przy dużych zmianach w kadrze mogło być jeszcze więcej.
    Jak mamy zamiar zachować jakość na powierzchni obrazu "HD", znaczy
    skromne 1920x1080 pikseli, to po prostu potrzeba około 6,5 raza
    tyle danych i już.

    IMO poszukiwanym parametrem jest po prostu przeciwieństwo reklamowego
    parametru "dobrej kompresji" - sprzęt musi pchać na kartę ponad 12 MB/s,
    lepiej by było 20MB/s, a nowsze kodeki wcale nie są rekomendacją.

    IMO :D

    Chyba, że ktoś mi pokaże "nowszy lepszy" kodek, który w obszarze
    klatki w miejscu w którym co kadr jest 100% zmian zapisuje po prostu
    słabo skompresowanego JPG albo coś nie gorszego :]
    (ale wtedy dramatycznie będzie rósł strumień danych i dojdzie do
    tych 12++MB/s w stosownych warunkach)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2013-11-28 18:57:04
    Od: t...@g...com

    W dniu środa, 28 listopada 2012 07:31:19 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >

    > Nie będę reklamować forum, gdzie kumuluje się banda sfrustrowanych
    >
    > hipokrytów i wykorzystuje zapisy z rejestratorów do leczenia swoich

    Zapominasz jednak że właśnie z tego forum wyleciałeś razem z banem za wypowiedzi o
    których mówisz. Byłeś frustratem numer jeden więc tego typu wypowiedź jest co
    najmniej dziwna. No chyba że jesteś sfrustrowanym hipokrytą, wtedy się wszystko
    zgadza.

  • 39. Data: 2013-11-28 20:50:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Nov 2013 09:57:04 -0800 (PST), t...@g...com

    > Zapominasz jednak że właśnie z tego forum wyleciałeś
    > razem z banem za wypowiedzi o których mówisz.

    Tak, to było dla mnie straszne przeżycie.
    Do dzisiaj nie mogę się pozbierać.

    PS skoro już tu trafiłeś, to naucz się netykiety.

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2013-11-29 08:56:41
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    najmniej dziwna. No chyba że jesteś sfrustrowanym hipokrytą, wtedy się wszystko

    Weź sobie rok w dacie poprawnie ustaw.