-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!opal.futuro.pl!szmaragd.futuro.pl!newsf
eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!ne
ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 30 Nov 2012 17:37:32 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Rejestrator samochodowy
In-Reply-To: <k94kcn$86k$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1211301710330.2332@quad>
References: <k90i16$pqt$1@news.dialog.net.pl> <k90iig$t7i$2@node2.news.atman.pl>
<50b3e0c1$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
<k90psb$5k8$1@node1.news.atman.pl> <k90qfo$5hi$1@node2.news.atman.pl>
<50b4fbe8$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<k94kcn$86k$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 66
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1354293580 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1232 83.15.167.123:62064
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2474446
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 28 Nov 2012, elmer radi radisson wrote:
> Te filmy na yt pod tym wzgledem to chyba sobie mozna w buty wlozyc,
> dodatkowy re-encoding po wrzuceniu filmu na serwis doklada swoje.
> W przypadku kazdego z tych filmow trzeba by obejrzec tak naprawde
> oryginal z tego co zgrano wprost z urzadzenia zeby moc oceniac
> takie szczegoly.
Przekopałem cały wątek żeby sprawdzić czy ta uwaga padła :)
Otóż to.
A druga sprawa:
> Obejrzalem sobie wczoraj na yt jakis film z hipa-supa-dupa kamery HD
> ktora gdzies tu chwalono i choc obraz faktycznie wyglada swietnie
> (przynajmniej w dzien) to na stopklatce tablice w conajmniej
> dwoch znakach alfanumerycznych potrafia zachorowac na pikselasta
> kwadratoze nieodczytalna.
...IMO wygląda dość prosto.
Powoli i wyraźnie: kompresja polega na UTRACIE DANYCH. Koniec.
W miarę "pikseloodwzorowujący" zapis (a nie tylko stwarzający pozory
ostrości) wymaga sporego przepływu danych i tyle.
"Nowsze lepsze" algorytmy kompresji w szybko zmieniających się danych
(a do nich należy tabliczka rejestracyjna samochodu jadącego naprzeciw)
co najwyżej mogą lepiej udawać co malują na ekranie - potrzebnych
danych nie ma na innych klatkach, więc ta droga (optymalizacji danych
między klatkami) odpada.
Potrzeba tyle danych ile mniej wiecej na MJPG (albo jak kto woli:
"klatki w osobnych fotkach") i tyle. I to słabo kompresowane.
"Nowy lepszy" algorytm który wiąże z danymi sąsiednich klatek może
tylko zaszkodzić, CHYBA, że umie inteligentnie się nie wtykać
i przepuścić tyle słabo skompresowanych danych jak wychodzi niżej
(czyli w skrajnym przypadku czołówki pójdzie cały poniższy strumień).
Jako że z tego powodu (jakości obrazu) od lat przyglądałem się filmom
w fotoaparatach, powiem tak: w miarę znośnie wyglądała kompresja
w aparatach serii "S" Canona.
Kompresowały 4x słabiej niż "przeciętna", do 10x słabiej od średniej
w aparatach Samsunga, i to widać. Widać również, że "dzisiejsze HD"
oglądane poziomie szczegółów jest jakości tej "10x lepszej" (znaczy
gorszej :>) kompresji.
I to jest dolny limit jako takiego wyglądania...
Liczby.
Miało toto 640x480 30 fps i zżerało w warunkach "średnich zmian"
ponad 2MB/s, albo jak kto woli 1 GB nie wystarczał na nagranie
10 minut. Przy dużych zmianach w kadrze mogło być jeszcze więcej.
Jak mamy zamiar zachować jakość na powierzchni obrazu "HD", znaczy
skromne 1920x1080 pikseli, to po prostu potrzeba około 6,5 raza
tyle danych i już.
IMO poszukiwanym parametrem jest po prostu przeciwieństwo reklamowego
parametru "dobrej kompresji" - sprzęt musi pchać na kartę ponad 12 MB/s,
lepiej by było 20MB/s, a nowsze kodeki wcale nie są rekomendacją.
IMO :D
Chyba, że ktoś mi pokaże "nowszy lepszy" kodek, który w obszarze
klatki w miejscu w którym co kadr jest 100% zmian zapisuje po prostu
słabo skompresowanego JPG albo coś nie gorszego :]
(ale wtedy dramatycznie będzie rósł strumień danych i dojdzie do
tych 12++MB/s w stosownych warunkach)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.13 18:57 t...@g...com
- 28.11.13 20:50 Myjk
- 29.11.13 08:56 Robson
- 29.11.13 16:47 Dawid
- 29.11.13 18:51 Cavallino
- 30.11.13 20:39 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=