-
31. Data: 2022-06-30 12:14:56
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Thu, 30 Jun 2022 11:38:43 +0200, sirapacz napisał(a):
> Generalnie musi być to odporne właśnie na dużą różnicę potencjałów. Mam
> tylko jeden 100Ah a co będzie jak pacnę równolegle drugi? :)
Experyment rulez :)
--
Jacek
I hate haters.
-
32. Data: 2022-06-30 12:19:05
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Thu, 30 Jun 2022 11:38:43 +0200, sirapacz napisał(a):
> Generalnie musi być to odporne właśnie na dużą różnicę potencjałów. Mam
> tylko jeden 100Ah a co będzie jak pacnę równolegle drugi? :)
Experyment rulez :)
> Stoi przyczepa którą chcę podpiąć i ruszyć w drogę
> (np po pochmurnym postoju albo po prostu po nocy).
Ja miałem na myśli raczej sytuację kiedy podłączasz przyczepę pierwszy
raz po zimie :) Wtedy podładowanie raczej będzie oczywiste i raczej nie
będzie przeszkadzać.
--
Jacek
I hate haters.
-
33. Data: 2022-06-30 12:26:34
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Ale to jest bessęsu. Ja bym dołożył drugi aku, skoro chcę wydłużyć
> działanie.
no dobra a jak nie będzie cały dzionek słońca? to rozładuję oba i dalej
będę w punkcie wyjścia. Nie mówiąc o tym, że nie mogę sobie dowolnie i
bez limitu zwiększać masy przyczepy.
>> ogólnie mam zdolność do wyszukiwania sobie roboty;)
>
>
> Ale po co zarzynać akumulator?
No właśnie nie chcę:) po to kombinuję
-
34. Data: 2022-06-30 12:27:52
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Ja miałem na myśli raczej sytuację kiedy podłączasz przyczepę pierwszy
> raz po zimie :) Wtedy podładowanie raczej będzie oczywiste i raczej nie
> będzie przeszkadzać.
taka sytuacja nie wystąpi bo po zimie i w trakcie aku jest zadbany.
Natomiast w trakcie eksploatacji dochodzi do opróżniania akumulatora do
'zera'.
-
35. Data: 2022-06-30 14:28:24
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>
W dniu 30.06.2022 o 11:41, sirapacz pisze:
>
>
>> przegrzewać. Dlatego ja bym ten aku z przyczepy podłączył przez diodę
>> Shottky'ego o odpowiednio dużym prądzie. Najskuteczniejsze są
>> najprostsze rozwiązania :)
>
> Myślałem o separatorze bo nie chcę wyładować hotelowymi odbiornikami
> rozruchowego, Shottky też wart uwagi jako budżetowa opcja.
Najprościej podłączyć się za stacyjką.
Nie trzymasz zgaszonego auta z załączonym zapłonem chyba?
Z tego miejsca przez diodę przewodami 4mm2 do przyczepy.
Spadek napięcia na diodzie oraz przewodach limituje prąd.
Dokładna wartość nie ma znaczenia bo chwilę po odpaleniu
i tak napięcie na ładowanych wzrośnie do ok 12-12,5V i spadnie
pobierany prąd...
--
pzdr, j.r.
-
36. Data: 2022-06-30 16:00:30
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 29 Jun 2022 21:26:07 +0200, sirapacz wrote:
>> a cos takiego
>> https://allegro.pl/oferta/ladowarka-ze-starterem-aku
mulatorow-z-auta-do-auta-8755065901
>> https://www.youtube.com/watch?v=OyzbTfTlbN4
>>
>> ładowanie aku przez gniazdka zapaniczki.
>>
>> musi zawierac jakis ogranicznik pradu, bo inaczej moglby bezpieczniki
>> spalic, i moze przetwornice.
>
>
> nie nadaje się:)
> kabelko 1mm, gniazda zapalniczek, wydajnosc
>
> potrzebuję 10 a najlepiej 20A limitu i wydajności i ma być zamontowane
> na stałe w samochodzie/przyczepie
podejrzewam, ze to 10A wlasnie ma.
J.
-
37. Data: 2022-06-30 17:14:46
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 30.06.2022 o 12:26, sirapacz pisze:
>> Ale to jest bessęsu. Ja bym dołożył drugi aku, skoro chcę wydłużyć
>> działanie.
>
> no dobra a jak nie będzie cały dzionek słońca? to rozładuję oba i dalej
> będę w punkcie wyjścia.
Nie bądź pazerny. Skoro teraz masz 1 aku i wystarcza Ci na X czasu, to
dwa aku używaj z automatycznym odłączeniem przy 11.5V. I tak dostaniesz
dłuższy czas pracy niż obecnie.
> Nie mówiąc o tym, że nie mogę sobie dowolnie i
> bez limitu zwiększać masy przyczepy.
Te parę kg nie stanowi.
>
>>> ogólnie mam zdolność do wyszukiwania sobie roboty;)
>>
>>
>> Ale po co zarzynać akumulator?
>
> No właśnie nie chcę:) po to kombinuję
To go nie rozładowuj do zera :P
>
>
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina>>>
-
38. Data: 2022-06-30 20:30:54
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: Desoft <b...@a...pl>
> No to będzie klepiący przekaźnik tylko wolniej - ten układ nie
> rozwiązuje problemu dużej różnicy potencjałów. Oczywiście można tak
> rozwiązać problem za cienkich przewodów poprzez grzanie-chłodzenie-....
> ale jak zapiecze się przekaźnik to ugotuję się dosłownie.
Tak działał regulator alternatora w maluchu.
Ale jak dasz coś konstrukcyjnie podobnego do R15 to wytrzyma, można
przezwoić. I wtedy przy dużym prądzie (cewka szeregowo z prądem
ładowania) przekaźnik rozłącza bezpośrednie połączenie wpinając rezystor
ograniczający. Trochę eksperymentowania, ale da się zrobić. Trzeba
pamiętać o tym, że przekaźnik ma różne prądy załapania i podtrzymania (
w oryginale napięcia).
Można się jeszcze posiłkować układem softstartu.
Może wystarczyłyby same rezystory PTC, albo z przekaźnikiem tak jak w
rozbudowanych układach.
Ale:
1. Akumulator w samochodzie jakoś wytrzymuje prąd ładowania rzędu 100A.
2. Napięcie ładowania alternatora jest za niskie do naładowania
akumulatora w 100% (około 14V zamiast 15) dokładniej:
ładowanie buforowe to 13,5 do 13,8 tyle co w samochodzie.
ładowanie cykliczne to 14,4 do 14,7 czyli ładowanie na 100% i
rozładowanie do 10,5 - popatrz na dane techniczne akumulatora.
3. Głębokie rozładowanie to 10,5 - niżej to już droga do śmierci
akumulatora.
--
Desoft
--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
39. Data: 2022-06-30 21:52:15
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:t9i8qe$2fl6q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
user sirapacz pisze tak:
> W dniu 2022-06-29 o 20:39, Jacek Maciejewski pisze:
>> Dnia Wed, 29 Jun 2022 15:46:11 +0200, sirapacz napisał(a):
>>
>>> Ktoś podpowie jak to sensownie ogarnąć bez podpalania
>>> samochodu/przyczepy? :>
>>
>> IMO oporność instalacji będzie wystarczająca by nie przekroczyć
>> obciążalności przewodów. Policz sobie oporność 10 m drutu 4 mm^2,
>> dodaj spodziewane oporności złącz, zmierz czy oszacuj maksymalną
>> różnicę SEM pomiędzy aku w samochodzie a aku w przyczepie,
>> podziel jedno przez drugie i masz bez pytania :)
>
> 176A :) liczac dla 5V początkowego
> bez bezpiecznika to żarówka mi wychodzi:)
> mój alternator chyba tyle nie ma :))))
żarówkę wstaw 65W albo dwie równolegle.
tylko zrób im taką obudowę żeby nie spaliły samochodu.
np stary szklany reflektor.
żarówka jest mega głupoto odporna.
--
Piter
człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę
-
40. Data: 2022-07-01 08:27:36
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> żarówkę wstaw 65W albo dwie równolegle.
> tylko zrób im taką obudowę żeby nie spaliły samochodu.
> np stary szklany reflektor.
>
> żarówka jest mega głupoto odporna.
>
O! może to jest myśl, ale to chyba empirycznie trzeba bo nie wiem czy
spadek napięcia nie będzie za duży na niej.