eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 31. Data: 2022-06-30 12:14:56
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Jun 2022 11:38:43 +0200, sirapacz napisał(a):

    > Generalnie musi być to odporne właśnie na dużą różnicę potencjałów. Mam
    > tylko jeden 100Ah a co będzie jak pacnę równolegle drugi? :)

    Experyment rulez :)
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 32. Data: 2022-06-30 12:19:05
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Jun 2022 11:38:43 +0200, sirapacz napisał(a):

    > Generalnie musi być to odporne właśnie na dużą różnicę potencjałów. Mam
    > tylko jeden 100Ah a co będzie jak pacnę równolegle drugi? :)
    Experyment rulez :)

    > Stoi przyczepa którą chcę podpiąć i ruszyć w drogę
    > (np po pochmurnym postoju albo po prostu po nocy).
    Ja miałem na myśli raczej sytuację kiedy podłączasz przyczepę pierwszy
    raz po zimie :) Wtedy podładowanie raczej będzie oczywiste i raczej nie
    będzie przeszkadzać.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 33. Data: 2022-06-30 12:26:34
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale to jest bessęsu. Ja bym dołożył drugi aku, skoro chcę wydłużyć
    > działanie.

    no dobra a jak nie będzie cały dzionek słońca? to rozładuję oba i dalej
    będę w punkcie wyjścia. Nie mówiąc o tym, że nie mogę sobie dowolnie i
    bez limitu zwiększać masy przyczepy.

    >> ogólnie mam zdolność do wyszukiwania sobie roboty;)
    >
    >
    > Ale po co zarzynać akumulator?

    No właśnie nie chcę:) po to kombinuję



  • 34. Data: 2022-06-30 12:27:52
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja miałem na myśli raczej sytuację kiedy podłączasz przyczepę pierwszy
    > raz po zimie :) Wtedy podładowanie raczej będzie oczywiste i raczej nie
    > będzie przeszkadzać.

    taka sytuacja nie wystąpi bo po zimie i w trakcie aku jest zadbany.
    Natomiast w trakcie eksploatacji dochodzi do opróżniania akumulatora do
    'zera'.


  • 35. Data: 2022-06-30 14:28:24
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 30.06.2022 o 11:41, sirapacz pisze:
    >
    >
    >> przegrzewać.  Dlatego ja bym ten aku z przyczepy podłączył przez diodę
    >> Shottky'ego o odpowiednio dużym prądzie.  Najskuteczniejsze są
    >> najprostsze rozwiązania :)
    >
    > Myślałem o separatorze bo nie chcę wyładować hotelowymi odbiornikami
    > rozruchowego, Shottky też wart uwagi jako budżetowa opcja.
    Najprościej podłączyć się za stacyjką.
    Nie trzymasz zgaszonego auta z załączonym zapłonem chyba?
    Z tego miejsca przez diodę przewodami 4mm2 do przyczepy.
    Spadek napięcia na diodzie oraz przewodach limituje prąd.
    Dokładna wartość nie ma znaczenia bo chwilę po odpaleniu
    i tak napięcie na ładowanych wzrośnie do ok 12-12,5V i spadnie
    pobierany prąd...

    --
    pzdr, j.r.


  • 36. Data: 2022-06-30 16:00:30
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Jun 2022 21:26:07 +0200, sirapacz wrote:
    >> a cos takiego
    >> https://allegro.pl/oferta/ladowarka-ze-starterem-aku
    mulatorow-z-auta-do-auta-8755065901
    >> https://www.youtube.com/watch?v=OyzbTfTlbN4
    >>
    >> ładowanie aku przez gniazdka zapaniczki.
    >>
    >> musi zawierac jakis ogranicznik pradu, bo inaczej moglby bezpieczniki
    >> spalic, i moze przetwornice.
    >
    >
    > nie nadaje się:)
    > kabelko 1mm, gniazda zapalniczek, wydajnosc
    >
    > potrzebuję 10 a najlepiej 20A limitu i wydajności i ma być zamontowane
    > na stałe w samochodzie/przyczepie

    podejrzewam, ze to 10A wlasnie ma.

    J.


  • 37. Data: 2022-06-30 17:14:46
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.06.2022 o 12:26, sirapacz pisze:
    >> Ale to jest bessęsu. Ja bym dołożył drugi aku, skoro chcę wydłużyć
    >> działanie.
    >
    > no dobra a jak nie będzie cały dzionek słońca? to rozładuję oba i dalej
    > będę w punkcie wyjścia.


    Nie bądź pazerny. Skoro teraz masz 1 aku i wystarcza Ci na X czasu, to
    dwa aku używaj z automatycznym odłączeniem przy 11.5V. I tak dostaniesz
    dłuższy czas pracy niż obecnie.

    > Nie mówiąc o tym, że nie mogę sobie dowolnie i
    > bez limitu zwiększać masy przyczepy.

    Te parę kg nie stanowi.
    >
    >>> ogólnie mam zdolność do wyszukiwania sobie roboty;)
    >>
    >>
    >> Ale po co zarzynać akumulator?
    >
    > No właśnie nie chcę:) po to kombinuję

    To go nie rozładowuj do zera :P
    >
    >


    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>


  • 38. Data: 2022-06-30 20:30:54
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: Desoft <b...@a...pl>


    > No to będzie klepiący przekaźnik tylko wolniej - ten układ nie
    > rozwiązuje problemu dużej różnicy potencjałów. Oczywiście można tak
    > rozwiązać problem za cienkich przewodów poprzez grzanie-chłodzenie-....
    > ale jak zapiecze się przekaźnik to ugotuję się dosłownie.

    Tak działał regulator alternatora w maluchu.

    Ale jak dasz coś konstrukcyjnie podobnego do R15 to wytrzyma, można
    przezwoić. I wtedy przy dużym prądzie (cewka szeregowo z prądem
    ładowania) przekaźnik rozłącza bezpośrednie połączenie wpinając rezystor
    ograniczający. Trochę eksperymentowania, ale da się zrobić. Trzeba
    pamiętać o tym, że przekaźnik ma różne prądy załapania i podtrzymania (
    w oryginale napięcia).

    Można się jeszcze posiłkować układem softstartu.
    Może wystarczyłyby same rezystory PTC, albo z przekaźnikiem tak jak w
    rozbudowanych układach.

    Ale:
    1. Akumulator w samochodzie jakoś wytrzymuje prąd ładowania rzędu 100A.
    2. Napięcie ładowania alternatora jest za niskie do naładowania
    akumulatora w 100% (około 14V zamiast 15) dokładniej:
    ładowanie buforowe to 13,5 do 13,8 tyle co w samochodzie.
    ładowanie cykliczne to 14,4 do 14,7 czyli ładowanie na 100% i
    rozładowanie do 10,5 - popatrz na dane techniczne akumulatora.
    3. Głębokie rozładowanie to 10,5 - niżej to już droga do śmierci
    akumulatora.

    --
    Desoft

    --
    Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.
    https://www.avast.com/antivirus


  • 39. Data: 2022-06-30 21:52:15
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t9i8qe$2fl6q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user sirapacz pisze tak:

    > W dniu 2022-06-29 o 20:39, Jacek Maciejewski pisze:
    >> Dnia Wed, 29 Jun 2022 15:46:11 +0200, sirapacz napisał(a):
    >>
    >>> Ktoś podpowie jak to sensownie ogarnąć bez podpalania
    >>> samochodu/przyczepy? :>
    >>
    >> IMO oporność instalacji będzie wystarczająca by nie przekroczyć
    >> obciążalności przewodów. Policz sobie oporność 10 m drutu 4 mm^2,
    >> dodaj spodziewane oporności złącz, zmierz czy oszacuj maksymalną
    >> różnicę SEM pomiędzy aku w samochodzie a aku w przyczepie,
    >> podziel jedno przez drugie i masz bez pytania :)
    >
    > 176A :) liczac dla 5V początkowego
    > bez bezpiecznika to żarówka mi wychodzi:)
    > mój alternator chyba tyle nie ma :))))

    żarówkę wstaw 65W albo dwie równolegle.
    tylko zrób im taką obudowę żeby nie spaliły samochodu.
    np stary szklany reflektor.

    żarówka jest mega głupoto odporna.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę


  • 40. Data: 2022-07-01 08:27:36
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > żarówkę wstaw 65W albo dwie równolegle.
    > tylko zrób im taką obudowę żeby nie spaliły samochodu.
    > np stary szklany reflektor.
    >
    > żarówka jest mega głupoto odporna.
    >
    O! może to jest myśl, ale to chyba empirycznie trzeba bo nie wiem czy
    spadek napięcia nie będzie za duży na niej.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: