eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prąduRe: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!usenet.goja.nl.eu.or
    g!aioe.org!tMrMTu103xGEjBzfDMu/Zw.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
    From: Desoft <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Date: Thu, 30 Jun 2022 20:30:54 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Message-ID: <t9kq4u$6k2$1@gioia.aioe.org>
    References: <t9hl3f$2enc8$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <t9iau1$1hcdg$1@dont-email.me>
    <t9ieo8$2fva7$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <t9jeta$1nf5b$1@dont-email.me>
    <t9jr7l$3eg01$3@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="6786";
    posting-host="tMrMTu103xGEjBzfDMu/Zw.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 220630-4, 2022-6-30), Outbound message
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:772863
    [ ukryj nagłówki ]


    > No to będzie klepiący przekaźnik tylko wolniej - ten układ nie
    > rozwiązuje problemu dużej różnicy potencjałów. Oczywiście można tak
    > rozwiązać problem za cienkich przewodów poprzez grzanie-chłodzenie-....
    > ale jak zapiecze się przekaźnik to ugotuję się dosłownie.

    Tak działał regulator alternatora w maluchu.

    Ale jak dasz coś konstrukcyjnie podobnego do R15 to wytrzyma, można
    przezwoić. I wtedy przy dużym prądzie (cewka szeregowo z prądem
    ładowania) przekaźnik rozłącza bezpośrednie połączenie wpinając rezystor
    ograniczający. Trochę eksperymentowania, ale da się zrobić. Trzeba
    pamiętać o tym, że przekaźnik ma różne prądy załapania i podtrzymania (
    w oryginale napięcia).

    Można się jeszcze posiłkować układem softstartu.
    Może wystarczyłyby same rezystory PTC, albo z przekaźnikiem tak jak w
    rozbudowanych układach.

    Ale:
    1. Akumulator w samochodzie jakoś wytrzymuje prąd ładowania rzędu 100A.
    2. Napięcie ładowania alternatora jest za niskie do naładowania
    akumulatora w 100% (około 14V zamiast 15) dokładniej:
    ładowanie buforowe to 13,5 do 13,8 tyle co w samochodzie.
    ładowanie cykliczne to 14,4 do 14,7 czyli ładowanie na 100% i
    rozładowanie do 10,5 - popatrz na dane techniczne akumulatora.
    3. Głębokie rozładowanie to 10,5 - niżej to już droga do śmierci
    akumulatora.

    --
    Desoft

    --
    Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.
    https://www.avast.com/antivirus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: