  • 1. Data: 2009-02-04 11:09:58
    Temat: Regeneracja zawieszenia w starym sprzecie
    Od: luzur <l...@o...pl>

    Witam

    Mam MTX 50 rocznik 84 i jestem w trakcie doprowadzania go do stanu
    fabrycznego :>

    Pozostał mi problem zawieszenia, tył jak ja siadam (80kg) opada ponad
    50 % skoku....

    Przod jedna laga czesto sie blokuje, dobija i tak zostaje....

    Moge kupic niby na allegro jakies inne lagi i amortyzator,
    tylko jaka jest szansa ze bedzie lepszy od tego co mam.
    Wszystko do tego sprzeta ma ok 20 lat :)

    Czy wogole sprezyny sie jeszcze regeneruje ?
    Moze zna ktos jakiegos fachowca z warszawy ?
    Chcialbym dowiedziec sie czy regeneracja sprezyn ma sens ?
    Czy poprawa bedzie krotko trwala?

    A moze do MTXa pasuja jakies sprezyny od innego sprzeta ?

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2009-02-04 11:24:46
    Temat: Re: Regeneracja zawieszenia w starym sprzecie
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Wed, 4 Feb 2009 03:09:58 -0800 (PST), luzur <l...@o...pl> wrote:

    >Przod jedna laga czesto sie blokuje, dobija i tak zostaje....

    Pewnie krzywa. Albo golen wgnieciona. Albo sucha i zatarta.

    >Moge kupic niby na allegro jakies inne lagi i amortyzator,
    >tylko jaka jest szansa ze bedzie lepszy od tego co mam.

    Jak beda proste to nie ma problemu. I tak musisz to co kupisz
    rozebrac, wymyc, dac nowe uszczelniacze, olej itp. Ale jak twoje sa
    proste, to nie ma sensu.

    >Wszystko do tego sprzeta ma ok 20 lat :)

    No tak, ale nie masz za bardzo wyjścia, nie?
    Zaczalbym jednak od robiorki i weryfikacji tego co mam, bo może da się
    bez większego problemu to naprawić.

    >Czy wogole sprezyny sie jeszcze regeneruje ?

    Nie. Dorabia sie nowe, za całe 20 czy 30zł.

    >Chcialbym dowiedziec sie czy regeneracja sprezyn ma sens?

    Najpierw sprawdż czemu sie blokuje.

    >Czy poprawa bedzie krotko trwala?

    Po rozciagnieciu sprezyn owszem. Dlatego dorabia sie nowe.

    >A moze do MTXa pasuja jakies sprezyny od innego sprzeta ?

    Tez stare i uzywane? Daj spokoj. Jeżeli problem faktycznie bedzie
    lezal w sprezynach, to dorób nowe. Najtaniej i najlepiej.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 3. Data: 2009-02-04 11:31:12
    Od: luzur <l...@o...pl>

    On 4 Lut, 12:24, Eskimos <e...@R...pl> wrote:

    > Pewnie krzywa. Albo golen wgnieciona. Albo sucha i zatarta.

    Nie wygląda na krzywa, rozkrecalem, czyscilem, wlalem tyle ile trzeba
    nowego oleum i sie nawet jakby pogorszylo...

> [...]
    > bez większego problemu to naprawić.

    > Nie. Dorabia sie nowe, za całe 20 czy 30zł.

    No i to jest najlepsze rozwiazanie. Gdzie mozna dorobic sprezyny ?
    Znasz jakiegos sprawdzonego fachowca ?

    > Tez stare i uzywane? Daj spokoj. Jeżeli problem faktycznie bedzie
    > lezal w sprezynach, to dorób nowe. Najtaniej i najlepiej.

    Myslalem ze moze pasuja od jakiegos wspolczesnego sprzetu.
    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-02-04 11:46:48
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Wed, 4 Feb 2009 03:31:12 -0800 (PST), luzur <l...@o...pl> wrote:

    >No i to jest najlepsze rozwiazanie. Gdzie mozna dorobic sprezyny ?
    >Znasz jakiegos sprawdzonego fachowca ?

    Use google, Luke ;)

    Dorabialem w Poznaniu 3 razy, za każdym razem u kogoś innego, za
    każdym razem do innego motocykla i za każdym razem było dobrze.

  • 5. Data: 2009-02-04 12:03:31
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    No i to jest najlepsze rozwiazanie. Gdzie mozna dorobic sprezyny ?
    Znasz jakiegos sprawdzonego fachowca ?

    **

    ale wymiana spręzyn nie załatwi ci tego blokowania. Musisz sprawdzić co je
    powoduje.

  • 6. Data: 2009-02-04 13:35:00
    Od: luzur <l...@o...pl>

    On 4 Lut, 13:03, "metalbeast" <p...@-...pl> wrote:
> [...]
    >
    > **
    >
    > ale wymiana spręzyn nie załatwi ci tego blokowania. Musisz sprawdzić co je

    Nowe, mocne sprężyny powinny rozwiązać problem blokady po dobiciu,
    może na słabych sprężynach dobijało, dobijało i coś zaczeło klinować ?

    ale chyba i tak profilaktycznie kupie inne lagi od MTX 80,
    można kupić za grosze.

    Pozdr.

  • 7. Data: 2009-02-04 14:30:51
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Eskimos pisze:

    > Dorabialem w Poznaniu 3 razy, za każdym razem u kogoś innego, za
    > każdym razem do innego motocykla i za każdym razem było dobrze.

    Dawaj mi tu namiary bo szukam takiego speca !

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 8. Data: 2009-02-04 16:23:07
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    Użytkownik "luzur" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    może na słabych sprężynach dobijało, dobijało i coś zaczeło klinować ?

    ale chyba i tak profilaktycznie kupie inne lagi od MTX 80,

    ***

    to i tak nei załatwia problemu. Nawet na słabych sprezynach powinno wracać
    gładko. Pomyśl, ze może ci się zaciąć całkiem.
    W sumie nie wiem jaki problem rozebrać wszystko i sprawdzić? sam od paru dni
    w garażu siedze, w prawdzie przy kosmetyce, ale podziałać zawsze można cos.

  • 9. Data: 2009-02-04 17:17:41
    Od: "Bishop" <a...@o...pl>

    Witka

[...]

    Grzybowska za PKO lub jak kto woli z boku...
    chyba jeszcze tam siedza sprezyniarze...
    Jak sie myle to Poprawcie.

    Pozdro
    Bishop
    Dr BIG Red