-
Data: 2010-11-28 19:58:18
Temat: Re: Regeneracja głowicy - czego się spodziewać
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-11-28 19:13, Piotr Śmiech pisze:
> Witam,
> Będę wymieniał uszczelkę pod głowicą, więc głowica będzie zdjęta. Czy warto
> oddawać ją "do regeneracji"?
Głowicę się sprawdza.
Demontuje się sprężyny zaworów i sprawdza szczelność między zaworem a
gniazdem (chyba przez wytworzenie próżni w kanałach głowicy).
W razie nieszczelności się tam robi jakieś szlify na 3 kąty czy inne
cuda (nawet nie wiem dokładnie), ale to dopiero po sprawdzeniu. Jak
wszystko jeszcze szczelne to nie warto, bo to sporo pracy jest.
Sprawdza się też luz zaworu w prowadnicy i ewentualnie wymienia prowadnice.
Przy okazji sprawdzenia warto wymienić uszczelniacze, bo to kosztuje
grosze, a wszystko już się ma na wierzchu.
> W zależności od warsztatu proponują wymianę samej uszczelki (nawet bez
> planowania głowicy)
To jest jakieś dziwne podejście.
Planowanie czasami nie jest konieczne, ale w przypadku kiedy uszczelka
już puściła, raczej będzie potrzebne.
IMO jak zdejmujesz głowicę, to zawsze się ją powinno minimalnie
splanować żeby mieć pewność że jest równa.
W dokumentacji trzeba poszukać minimalnej dopuszczalnej grubości głowicy
i jeżeli jeszcze jest zapas, to nie ma się co zastanawiać.
Bo ile zaoszczędzisz na tym? 50zł? A potencjalnie będziesz w plecy nową
uszczelkę i całą robotę jeszcze raz.
Do tego powinno się też wymienić śruby głowicy (zwłaszcza jeżeli są
długie i cienkie).
> To klekotanie to ponoć wyrobione popychacze hydrauliczne zaworów - ale czy da
> się je zregenerować zamiast wymieniać? (komplet nowych popychaczy w ASO to
> ponad 2000zł)
Ponoć istnieje taka usługa jak regeneracja popychaczy hydraulicznych,
ale nie mam pojęcia jak to się odbywa.
Obawiam się że to będzie jakieś mycie w myjce ultradźwiękowej i
rozruszanie ich na siłę.
W każdym razie jak by to nie było robione, to słyszałem o tym jak
najgorsze opinie - trwałość podobno rzędu setek kilometrów i w ogóle nie
warto.
Pechowo trafiłeś w bardzo drogi rozmiar popychaczy - bo np. takie same
popychacze, różniące się jedynie 2mm niższą obudową kosztują 1/4 ceny
tych Twoich.
Jest jeszcze możliwość zamiany układu hydraulicznego na klasyczny
mechaniczny popychacz z płytkami regulacyjnymi.
Jak się dowiadywałem, to dla 16 zaworów coś takiego miało kosztować
około 1000zł.
Taki zabieg robi się np. jak podnosi się prędkość obrotową silnika czy
zmienia wałki rozrządu na bardzo ostre, pytaj więc o to w warsztatach
mechanicznie tuningujących silniki (czyli nie chiptuning). Bo w
warsztacie gdzie tylko się naprawia silniki mogą nie wiedzieć co i jak.
Wadą jest późniejsza konieczność regulowania tego luzu co kilkadziesiąt
tysięcy kilometrów (tak jak w starych samochodach które nie miały tam
hydrauliki)
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.10 10:55 Piotr Śmiech
- 29.11.10 22:07 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=