  • 121. Data: 2013-07-20 08:29:55
    Temat: Re: Realny koszt 100km
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-07-19 22:37, Cavallino pisze:

    > No nie wiem, dla mnie nawet 120 konny diesel wystarcza dla dupowozu.
    > Hot-hatcha i tak z tego nie będzie, więc różnica pomijalna czy 128 czy
    > 140 w
    > badziewnym tdi 2.0.

    dla mnie wystarczał nawet 60-konny diesel, ale o wyprzedzaniu tam nie
    było mowy. różnica między 110 a 140km jest spora, podobnie mój stary
    złom mający wyjeżdżając z fabryki ok. 184KM jest odczuwalnie sporo
    mocniejszy niż zczipowany na 160KM 2.0TDI. Po co płacić więcej za mniej? :)

    Lukasz

  • 122. Data: 2013-07-20 10:18:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > dla mnie wystarczał nawet 60-konny diesel, ale o wyprzedzaniu tam nie było
    > mowy. różnica między 110 a 140km jest spora

    Niewątpliwie, ale skąd wytrzasnąłeś 110 KM akurat?

  • 123. Data: 2013-07-20 15:25:16
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-07-20 10:18, Cavallino pisze:

    > Niewątpliwie, ale skąd wytrzasnąłeś 110 KM akurat?

    bo 110KM dieslem akurat jeździłem, a 128KM nie- dlatego nie napiszę
    jakie mam odczucia w porównaniu tych dwóch silników. Nie zmienia to
    faktu, że jeśli mam wybierać pomiędzy 128KM, 140KM (nawet zrobione na
    160KM) i 180KM autem do jazdy na co dzień (nie do dojazdów 20km do
    pracy) to wybiorę ten trzeci, rocznik nie gra roli. Jedyny minus to brak
    możliwości wykupienia AC na starocia, ale zawsze to do wydania masz
    20.000 na kolejny, a nie 90.000zł, z resztą jak na razie nie miałem
    wypadku ze swojej winy więc w porównaniu do twoich zakupów pewnie sporo
    zaoszczędziłem, wystarczy na kolejne takie same auto jak mam :)

    Lukasz

  • 124. Data: 2013-07-20 20:30:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > autem do jazdy na co dzień (nie do dojazdów 20km do pracy) to wybiorę ten

    A ja dokładnie odwrotnie, jeśli samochód spełnia minimalne wymaganie - a
    spełni je każdy z nich, to moc silnika nie jest kluczowym elementem przy
    wyborze auta, w przeciwieństwie do rocznika czy posiadania gwarancji.

  • 125. Data: 2013-07-20 20:53:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2013 20:30:11 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A ja dokładnie odwrotnie, jeśli samochód spełnia minimalne wymaganie - a
    > spełni je każdy z nich, to moc silnika nie jest kluczowym elementem przy
    > wyborze auta, w przeciwieństwie do rocznika czy posiadania gwarancji.

    I kto to pisze - ktos kto goni na drodze i ma ochote spychac
    wolniejszych z lewego pasa :-)
    A nawet jak mial Punto, to najmocniejsze.

    J.

  • 126. Data: 2013-07-20 21:00:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > I kto to pisze - ktos kto goni na drodze

    Kto kogo goni?
    Do normalnej jazdy wystarcza każdy z tych silników, jeśli auto nie za duże -
    dlatego krowy z klasy D czy E są mi całkowicie zbędne.

    >i ma ochote spychac
    > wolniejszych z lewego pasa :-)

    Spychać?
    Coś Ci się pozajączkowało - oni sami mają zjeżdżać na prawy, nikt nie
    powinien musieć kogokolwiek spychać.

    > A nawet jak mial Punto, to najmocniejsze.

    Nie tylko, miałem również 55 konne i 60 konne.

  • 127. Data: 2013-07-21 15:07:32
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-07-20 20:30, Cavallino pisze:

    > A ja dokładnie odwrotnie, jeśli samochód spełnia minimalne wymaganie - a
    > spełni je każdy z nich, to moc silnika nie jest kluczowym elementem przy
    > wyborze auta, w przeciwieństwie do rocznika czy posiadania gwarancji.

    i uważasz że każdemu muszą wystarczać twoje minimalne wymagania i nikt
    nie może mieć innych, więc stare auta są "be" a nowe "cacy".
    Ja przy wyborze auta najpierw wybieram silnik, dopiero później 'budę' w
    jaką będzie upakowany. Niestety jeśli chcemy przekroczyć jakieś 150 koni
    w dieslu wybór staje się naprawdę mały.
    Prawda jest taka, że każdy ma inne wymagania, znam takich co to kolejne
    auto bez klimy kupują (co mnie nie dziwi, bo dopóki nie miałem klimy to
    nie była ona na liście niezbędnego wyposażenia). Ja chcę mieć wygodne
    auto i spełnia to auto nowe kosztujące grubo ponad 100.000zł - więc mnie
    na nie nie stać. Za to mogę kupić jego odpowiednik za 10.000zł, drugie
    10.000 włożyć w remont i mieć lepsze auto niż kilkukrotnie droższe nowe,
    cieszyć się wygodnym fotelem, zawieszeniem, tempomatem, dobrym
    przyspieszeniem, czy też ogrzewaniem postojowym...
    Nie wyobrażam sobie dopłacić do auta 50.000zł żeby końcowo mieć coś
    gorszego, co w razie czego w ramach tych 50.000zł mi naprawią...

    Lukasz

  • 128. Data: 2013-07-21 18:14:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > i uważasz że każdemu muszą wystarczać twoje minimalne wymagania i nikt nie
    > może mieć innych, więc stare auta są "be" a nowe "cacy".

    Wręcz przeciwnie, każdy sobie może lubić co chce.
    Sam lubię stare auta, mam nawet 25 letniego youngtimera, tyle że to takie
    hobby, a nie poważny środek transportu.
    To samo zresztą dotyczy 25 letnich pociągów z PKP. ;-)

  • 129. Data: 2013-07-22 12:56:25
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.07.2013 22:37, Cavallino pisze:
    > 100 a nie 109.
    > Nowy Ceed 1.4 ma 100 KM.

    Mój miał 109KM (podawałem w nawiasie 2008)

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 130. Data: 2013-07-22 15:11:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Monday, July 22, 2013, 12:56:25 PM, you wrote:

    > Mój miał 109KM (podawałem w nawiasie 2008)

    Miałem okazję się przejechać - krowiaste strasznie to było. Potem
    wziąłem sprzedawcę do Lanosa i musiał przyznać, że Lanos był
    zdecydowanie dynamiczniejszy.

    Mam wrażenie, ze silniczek 1.4 został za bardzo zduszony Euro 4 już w
    wersji 109KM :( Jak źle musi być w wersji 100KM - nie chce nawet
    myśleć. Ceed to za ciężkie auto dla takiego maleństwa.

    --
    Best regards,
    RoMan