-
101. Data: 2013-07-18 15:01:35
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 16.07.2013 18:38, Cavallino pisze:
> Ale ja nie z tych, co pracują w aucie i robią 500 km dzień w dzień, więc
> mnie jazda autem cieszy.
Mnie też, jednak są pewne granice.
> To po co zmieniasz auta co kilka lat?
Z powodów czysto fiskalnych. Mój wybór jest następujący, albo zapłacę
więcej podatku i nie będę miał nowego auta, albo zapłacę mniej i będę
miał nowe auto. Tych pieniędzy i tak nie zatrzymam, albo zostawię w
salonie albo zapłacę haracz państwu.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
102. Data: 2013-07-18 15:09:33
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 17.07.2013 19:28, Cavallino pisze:
>>> Źle liczysz.
>>> Żeby benzyniak był odpowiednikiem diesla, musiałby być od niego
>>> mocniejszy o 20%, względnie również posiadać turbinę.
>>
>> LOL. To dlaczego wolnossące 1,4 CVVT (wersja z 2008 109KM), ma lepsze
>> przyspieszenie od 1,6 CRDI w KIA (które znasz)?
>
> Przyspieszenie do setki to najmniej istotny parametr, a prawdziwe
> różnice między crdi a benzyniakiem (elastyczności) już kiedyś
> porównywaliśmy, były kosmiczne.
Przyspieszenie w dowolnym zakresie prędkości to 1,4 CVVT (2008) ma
lepsze, niz 1,6 CRDI (2008) oczywiście przy optymalnym biegu, a nie
sztywno z góry narzuconym. A elastycznością tą katalogową to się
fascynują moim skromnym zdaniem ludzie z niedowładem prawej ręki i nogi.
Powinni sobie automat kupić.
> Jeśli wychodzimy od tych samych kwot to nie więcej.
> I nie ma bata, równorocznego benzyniaka nie sprzedasz w tej samej cenie
> co diesla.
Nie wychodzimy, bo do diesla trzeba średnio 10k dopłacić.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
103. Data: 2013-07-18 15:13:51
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 16.07.2013 18:55, J.F wrote:
> W nowoczesnym samochodzie niepowazna awaria urasta do roli powaznej
> niestety.
> Na drodze nie naprawisz, trzeba lawete, do mechanika, on nie ma czesci,
> wiec moze lepiej od razu do ASO, a tu pechowo jest piatkowe popoludnie ..
Samochód zastępczy do tygodnia czasu podstawiony w 2 godziny nie starczy?
--
Pozdrawiam
Michoo
-
104. Data: 2013-07-18 17:04:14
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ks8ove$pd9$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 16.07.2013 18:38, Cavallino pisze:
>> Ale ja nie z tych, co pracują w aucie i robią 500 km dzień w dzień, więc
>> mnie jazda autem cieszy.
>
> Mnie też, jednak są pewne granice.
Owszem.
Latem jeżdżę po Europie autem, zimą latam samolotem tam gdzie ciepło.
-
105. Data: 2013-07-18 17:11:12
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ks8peb$qh0$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 17.07.2013 19:28, Cavallino pisze:
>>>> Źle liczysz.
>>>> Żeby benzyniak był odpowiednikiem diesla, musiałby być od niego
>>>> mocniejszy o 20%, względnie również posiadać turbinę.
>>>
>>> LOL. To dlaczego wolnossące 1,4 CVVT (wersja z 2008 109KM), ma lepsze
>>> przyspieszenie od 1,6 CRDI w KIA (które znasz)?
>>
>> Przyspieszenie do setki to najmniej istotny parametr, a prawdziwe
>> różnice między crdi a benzyniakiem (elastyczności) już kiedyś
>> porównywaliśmy, były kosmiczne.
>
> Przyspieszenie w dowolnym zakresie prędkości to 1,4 CVVT (2008) ma
> lepsze, niz 1,6 CRDI (2008)
Nie rozśmieszaj mnie.
>> Jeśli wychodzimy od tych samych kwot to nie więcej.
>> I nie ma bata, równorocznego benzyniaka nie sprzedasz w tej samej cenie
>> co diesla.
>
> Nie wychodzimy, bo do diesla trzeba średnio 10k dopłacić.
Bzdura.
Ceed 1.6 crdi 110 KM w wersji M kosztuje 67 000, porównywalny benzyniak 1.6
kosztuje 62 000.
Różnica raptem 5 000 zł.
Którą odzyskasz w dużej części ze spokojem przy odsprzedaży.
-
106. Data: 2013-07-18 17:44:37
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 18.07.2013 17:11, Cavallino pisze:
>>> Przyspieszenie do setki to najmniej istotny parametr, a prawdziwe
>>> różnice między crdi a benzyniakiem (elastyczności) już kiedyś
>>> porównywaliśmy, były kosmiczne.
>>
>> Przyspieszenie w dowolnym zakresie prędkości to 1,4 CVVT (2008) ma
>> lepsze, niz 1,6 CRDI (2008)
>
> Nie rozśmieszaj mnie.
A jednak, robiliśmy testy na którymś zlocie Cee'da.
Zaletą diesla jest to, że czy jedzie kierowca, czy kierowca i 4
pasażerów auto jeździ praktycznie tak samo, ale w przypadku, gdy w aucie
tylko kierowca 1,4CVVT ma lepsze osiągi od 1,6 CRDI.
> Bzdura.
> Ceed 1.6 crdi 110 KM w wersji M kosztuje 67 000, porównywalny benzyniak
> 1.6 kosztuje 62 000.
> Różnica raptem 5 000 zł.
> Którą odzyskasz w dużej części ze spokojem przy odsprzedaży.
Moim zdaniem nie. Btw. ja do diesla dopłaciłem 9k w zeszłym roku.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
107. Data: 2013-07-18 17:53:04
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>>> Przyspieszenie w dowolnym zakresie prędkości to 1,4 CVVT (2008) ma
>>> lepsze, niz 1,6 CRDI (2008)
>>
>> Nie rozśmieszaj mnie.
>
> A jednak, robiliśmy testy na którymś zlocie Cee'da.
Robiliśmy też testy na grupie, na żadnym z biegów benzyniak nawet nie
zbliżył się do crdi.
I to był 1.6, a nie nędzny 1.4.
Za bardzo się wstydzisz czasów które sam podawałeś?
> Zaletą diesla jest to, że czy jedzie kierowca, czy kierowca i 4
> pasażerów auto jeździ praktycznie tak samo, ale w przypadku, gdy w aucie
> tylko kierowca 1,4CVVT ma lepsze osiągi od 1,6 CRDI.
>
>> Bzdura.
>> Ceed 1.6 crdi 110 KM w wersji M kosztuje 67 000, porównywalny benzyniak
>> 1.6 kosztuje 62 000.
>> Różnica raptem 5 000 zł.
>> Którą odzyskasz w dużej części ze spokojem przy odsprzedaży.
>
> Moim zdaniem nie.
Żeby było lepiej, 128 konny diesel jest raptem 1000 zł droższy od 110
konnego.
A dla niego konkurencji wśród benzyniaków nie ma (200 konnego nie liczę, bo
to już inna bajka i też z turbiną, co znakomicie zmienia jego ocenę).
Ale wolnossące benzyniaki o małych pojemnościach to przeżytek,
nieporozumienie.
-
108. Data: 2013-07-18 18:00:31
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 18.07.2013 17:53, Cavallino pisze:
> Robiliśmy też testy na grupie, na żadnym z biegów benzyniak nawet nie
> zbliżył się do crdi.
Nie ufam Ci. Testy w których miałem obok 1,6 CRDI pokazały coś innego.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
109. Data: 2013-07-18 20:33:17
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ks93eu$isi$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 18.07.2013 17:53, Cavallino pisze:
>> Robiliśmy też testy na grupie, na żadnym z biegów benzyniak nawet nie
>> zbliżył się do crdi.
>
> Nie ufam Ci.
LOL !!!!
To już nie mój problem, że jak fakty nie pasują do Twoich teoryjek to tym
gorzej dla faktów.
Zresztą jakim cudem 100 konny wolnossący benzyniak miałby być w czymkolwiek
lepszy od 115 konnego turbodiesla, to nikt oprócz Ciebie nie może widzieć.
>Testy w których miałem obok 1,6 CRDI pokazały coś innego.
Że osoba która nim kierowała powinna krowy pasać?
-
110. Data: 2013-07-18 20:39:19
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 18.07.2013 20:33, Cavallino pisze:
> Zresztą jakim cudem 100 konny wolnossący benzyniak miałby być w
> czymkolwiek lepszy od 115 konnego turbodiesla, to nikt oprócz Ciebie nie
> może widzieć.
Stosunek mocy do masy? :) (np.)
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza