  • Data: 2014-01-30 23:43:56
    Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-30 22:36, Irek N. pisze:
    > Normalnie moja bryka spala do 9.5 po mieście (jak jest "trepowana") i
    > średnio około 7 w trasie (przy moim stylu jazdy). Jak trafi się wyjazd w
    > DE i włączenie tempomatu jest zasadne, to dostaję wyniki na poziomie
    > 5.3 przy średniej 108 z całego wyjazdu!
    > Wozidło 1.8 tony + 3 pasażerów i na dodatek w klasycznym automacie i
    > dołączanym tyłem (choć to nie ma zapewne większego znaczenia), kombi,
    > 163KM.
    > W poprzenim (1.5 tony, kombi, manual, przód, 88KM) bez problemu
    > dostawałem wyniki na poziomie 4.7 przy prędkościach około 110, w trasie.

    Tak sobie radośnie rzucacie litrami na 100km i KM, a nikt nie pisze
    jakie to paliwo. Przypominam, że ropa ma prawie 2x większą kaloryczność
    (ilość energii do wykorzystania przy spalaniu) niż benzyna, więc
    teoretycznie (gdyby nie niuanse innego charakteru spalania itd) to
    powinna dawać 2x mniejsze spalanie przy tej samej wykonywanej pracy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173