  • Data: 2014-07-06 17:22:02
    Temat: Re: Reaktywacja Unitry?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Nie zgodze sie. W roku powiedzmy 1980 bylismy lekko zacofani.
    > A potem Zachod uczynil milowy krok naprzod, a nam Jaruzelski
    > zafundowal embargo.

    W tym własnie roku 1980 miałem studenckie praktykowanie z Zakładach
    Kasprzaka. Robiliśmy tam radiomagnetofony Grundiga. Wszystko w nich
    było Grundiga, łącznie z plakietką na obudowie. Za wyprodukowanie
    jednego, jak mi w zaufaniu powiedział ktoś z dyrekcji, fabryka
    dostawała sześć i pół marki niemieckiej. To jest dzisiaj 13,78 zł
    (łatwo sprawdzić, bo waluta ta wciąż obowiązuje w Bośni i Hercegowinie,
    w postaci bonów).

    A, jeszcze jedno mi się przypomniało. Ponieważ czasy były wtedy
    ogólnie ciężkie, to kierownictwo starało się dbać o załogę jak tylko
    potrafiło. Raz w miesiącu "załatwiano" (jak i gdzie, tego nie wiem,
    może w KC) paczkę mięsną dla każdego. Poza limitem kartkowym, ale
    po normalnych cenach. Zdarzyło się też, że w ten sposób można było
    nabyć kilogramową torebkę ryżu.

    > Ale ... minelo 20 lat, zachodni przemysl elektroniki konsumpcyjnej
    > upadl, to i nasz by upadl.

    Chyba żeby Chińczycy byli drożsi.

    --
    Jarek