  • 1. Data: 2024-08-27 10:33:43
    Temat: Taki uziom....
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://www.instagram.com/reel/C_B5EUCxuUw/

    Czy to ma sens gdy pręt z miedzi i solą obsypane? Toż ta miedź po pół
    roku "zniknie"... Była już niedawno dyskusja o (gołych) przewodach w
    ziemi i komuś sonda miedziana "znikała" już po kilku miesiącach...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-08-27 22:43:45
    Temat: Re: Taki uziom....
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2024 o 10:33, Marek pisze:
> [...]
    > roku "zniknie"... Była już niedawno dyskusja o (gołych) przewodach w
    > ziemi i komuś sonda miedziana "znikała" już po kilku miesiącach...

    Mi znikała z przewodu 4kwadrat (2 razy robiłem sondę)...ale tutaj nie
    widzę specjalnie połączenia z "minusem" baterii prądu stałego/akumulator
    (tak mam). Nie wiem w sumie jak się to u tego delikwetna zachowa po
    czasie. Sól w tym przypadku w połączeniu z wodą działa w ziemi jak
    elektrolit...więc nie bardzo rozumiem ten zabieg, tym bardziej, że nie
    znamy długości tego pręta z miedzi...ale wątpliwa jest jednak
    powierzchnia "styku" z ziemią.

    Sądzę że bardziej wnikliwym byłby pomiar rezystancji po roku, żeby się
    odnieść :)...i po 5 latach, czy znikło :)

    BTW, wykorzystałem u siebie 2 widelce ze stali nierdzewnej. Na razie
    działa i nie "zniknęły".

    --
    Pixel(R)??

  • 3. Data: 2024-08-27 23:04:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > roku "zniknie"... Była już niedawno dyskusja o (gołych) przewodach w
    > ziemi i komuś sonda miedziana "znikała" już po kilku miesiącach...

    To jest raczej po to, by dobrze i jednakowo w dłuższym okresie czasu
    przewodziło a nie by 'nie znikało'. Nie musi 'znikać', wystarczy nie
    zasilać ciągle.

  • 4. Data: 2024-08-27 23:12:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Aug 2024 23:04:17 +0200, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > czasu
    > przewodziło a nie by 'nie znikało'. Nie musi 'znikać', wystarczy

    Jeśli to jest uziom to zawsze będzie płynął tędy jakiś (minimalny,
    wyrównawczy) prąd, więc zasilanie będzie zawsze.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2024-08-27 23:13:50
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2024 o 23:04, io pisze:

    > To jest raczej po to, by dobrze i jednakowo w dłuższym okresie czasu
    > przewodziło a nie by 'nie znikało'. Nie musi 'znikać', wystarczy nie
    > zasilać ciągle.

    Sadzisz, że taka "antena"/reszta instalacji nie jest zasilana ciągle z
    "eteru"?
    --
    Pixel(R)??

  • 6. Data: 2024-08-27 23:39:26
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2024 o 23:12, Marek pisze:

    > Jeśli to jest uziom to zawsze będzie płynął tędy jakiś (minimalny,
    > wyrównawczy) prąd, więc zasilanie będzie zawsze.

    Hmm, to raczej prąd "zmienny/przemienny" a ten ma się inaczej do
    twórczej erozji przewodnika z miedzi :)...ja bym radził poczytać w tym
    temacie :). Nie mniej, zalinkowany film, nie przekonuje mnie w sensie
    powierzchni, nawet wtedy, kiedy wskazuje na dodatkowe "uzdatnianie"
    przewodzenia czyli tworzenie warstwy przewodzącej...która po jakimś
    czasie zaniknie z wielu powodów :)

    --
    Pixel(R)??

  • 7. Data: 2024-08-27 23:49:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.3343407169510023065@news.chmurka.net

    user Marek pisze tak:

> [...]
    > pół roku "zniknie"... Była już niedawno dyskusja o (gołych)
    > przewodach w ziemi i komuś sonda miedziana "znikała" już po kilku

    tuptusie wyciągali w nocy i do skupu.

    wygłup na shorta
    czy na koniec naszczał?

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 8. Data: 2024-08-28 00:03:10
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2024 o 23:49, PiteR pisze:

    > czy na koniec naszczał?

    96% procent moczu to woda :)
    --
    Pixel(R)??

  • 9. Data: 2024-08-28 00:51:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jeśli to jest uziom to zawsze będzie płynął tędy jakiś (minimalny,
    > wyrównawczy) prąd, więc zasilanie będzie zawsze.

    Jaki?

  • 10. Data: 2024-08-28 01:56:10
    Temat: Re: Re:Taki uziom....
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    titanus <t...@g...kom> wrote:

    > nie kumam tylko po kiego grzyba to warstwowo robione i jako przekładka
    > piasek rzeczny...

    Dla wyświetleń. Nie takie pierdoły ludzie wrzucają. Chyba nawet na tym
    jakoś zarabiają.

    --
    Gorbaczow dzowni do Reagana i mówi:
    -Proszę przyjąc nasze kondolencje w związku z katastrofą Challengera.