  • 61. Data: 2010-05-13 08:54:25
    Temat: Re: Re: Sony to zło (EVIL) :-)
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-12 21:46:26 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Ale stan faktyczny u Olka jednak taki precedens ustanawia?

    Nie, bo za tym stanem faktycznym stoją dwie osobne i niezależne firmy.
    A tu mówimy o zmianie zdania przez jedną firmę lub łączeniu 2 rodzajów
    stabilizacji w jej produktach.

    de Fresz

  • 62. Data: 2010-05-13 08:56:59
    Temat: Re: Sony to zło (EVIL) :-)
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-13 09:24:20 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > No aktualnie już w kilku miejscach są obie stabilizacje (np.
    > pentax/sony+sigma, olek+panas), jednak ciągle to rozłączne od siebie
    > ficzery i naraz da się używać jednego.

    A przedewszystkim nie są to produkty tej samej firmy, tylko łączenie
    rozwiązań różnych producentów.

    > Jak w sony zdecydowali się na takie rozwiązanie to nie ma co liczyć na
    > rozmyślenie się.

    O to mi właśnie chodziło.

    de Fresz

  • 63. Data: 2010-05-13 09:01:52
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-12 16:18:37 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Może i stabilizacji w korpusie nie będzie, nie upieram się.

    Szkoda. Możnaby poflejmować ;-)

    > Ważniejsze, że system zostanie zauważony jako najmniejszy EVIL, że jako
    > pierwszy miał body "mniejsze od obiektywu".

    I o to zapewne głównie chodziło Sony. Oczywiście małe rozmiary same w
    sobie nie są wadą, ale tu przy okazji uciepiała na tym ergonomia
    (guzikologia). Choć nie można też wykluczyć celowości tego rozwiązania,
    zupełnie niezwiązanego z rozmiarami - w końcu to sprzęt dla
    kompaktowców. A wygląda że najnowszy trynd jest taki:

    http://www.dpreview.com/news/1005/canon/IXUS-300-HS-
    BLACK-BCK.jpg

    > Kolejne body mogą rosnąć, bo będą coraz bardziej wypasione np. w
    > manipulatory, wyżej podnoszącą się lampę, moduł GPS, wyjście na
    > mikrofon, etc.

    Już pojawiły się plotki, że model haj-end będzie na jesieni (Photokina?).

    de Fresz

  • 64. Data: 2010-05-13 09:26:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > I o to zapewne głównie chodziło Sony. Oczywiście małe rozmiary same w
    > sobie nie są wadą, ale tu przy okazji uciepiała na tym ergonomia
    > (guzikologia). Choć nie można też wykluczyć celowości tego rozwiązania,

    Po prostu Sony odgrzewa starą prawdę, że liczy się obiektyw, nie puszka.
    Może czas się [ponownie] przyzwyczajać do tego, że zdjęcia robi się
    OBIEKTYWEM z dupką, a nie KORPUSEM z kitem.

    --
    Mirek

  • 65. Data: 2010-05-13 10:28:26
    Od: Marx <M...@n...com>

    Widze ze mozna bedzie podpiac obiektywy z Alf/Minolt. Tylko co z tego
    jak 99% jest na srubokret a przejsciowka pewnie go miec nie bedzie...
    Marx

  • 66. Data: 2010-05-13 10:29:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 11 May 2010 13:40:56 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Ech, przydałaby się taka Leica M9 z życiowym zakresem fajnych
    > szkieł, lekko ukompaktowiona... (nowoczesny EVF, video, obrotowy LCD,
    > mocny flesz, stabilizacja w korpusie, pilot, assist lamp... :))))

    Mówisz i masz:
    http://www.youtube.com/watch?v=UJDtmcWiaVM
    no dobra, obrotowego LCD nie ma...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 67. Data: 2010-05-13 11:17:36
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marx napisał(a):
    > Widze ze mozna bedzie podpiac obiektywy z Alf/Minolt. Tylko co z tego
    > jak 99% jest na srubokret a przejsciowka pewnie go miec nie bedzie...

    Dobrze mówisz:

    http://www.dpreview.com/previews/sonynex5/

    "A mount adapter will be available, giving the ability to use Sony and
    Minolta Alpha-mount lenses. The LA-EA1 adapter will have a motor to
    control the lens aperture but nothing to driving the autofocus (they
    can't currently focus SSM and SAM lenses with built-in focus motors
    either)."

    Ten 1% też nie będzie obsługiwany - dlaczego?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 68. Data: 2010-05-13 13:26:55
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 13 May 2010 13:17:36 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote(a):

> [...]
    > either)."
    >
    > Ten 1% też nie będzie obsługiwany - dlaczego?

    Gdzieś w materiałach prasowych była wzmianka iż wydajność szkieł SSM/SAM
    z kontrastowym AF NEXów była niezadowalająca. Nie wiem na ile to prawda,
    a na ile jednak chęć zapewnienia sobie sprzedaży szkieł z nowym
    mocowaniem...

    Ciekawi mnie nastomiast czy nie pojawią się przejściówki aleternatywnych
    producentów, która pozwolą na działanie AF ze szkłami które mają silnik.
    Z technicznego punktu widzenia chyba nie ma przeszkód.

    B.

  • 69. Data: 2010-05-13 13:50:48
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-13 13:17, Jan Rudziński pisze:
> [...]
    > either)."
    >
    > Ten 1% też nie będzie obsługiwany - dlaczego?

    nie wiem
    ale skoro nie ma praktycznie zadnej kompatybilnosci z posiadanymi
    obiektywami, to nie ma tez powodu aby wybierac akurat ten system
    Marx

  • 70. Data: 2010-05-13 15:52:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2010, dominik wrote:

    [...moje...]

    > 717 to dzisiaj niezbyt wyśrubowana liga.

    Do porównywania z własnościami technologicznymi dostępnymi dziś,
    pewnie rzecz jasna. Chodziło mi bardziej o rozwiązania dziś
    technologicznie dostępne, a rynkowo - nie.

    > Jedyne czym się wyróżnia to łamanie body i tryb IR.

    Samo IR wystarczy :D

    > Ogólnie 717 żyje w dobrych wspomnieniach właścicieli, ale to stary aparat
    > z swoimi wadami. Dzisiaj komórki w niejednej kwestii mogłyby go pobić.

    Rozmiarem i ilością Mpix? ;)

    pzdr, Gotfryd