-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.
news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 7 Jul 2015 16:59:02 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Re: Przypadek z Świętokrzyskiej
In-Reply-To: <mndhnh$a1o$1@mx1.internetia.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1507071628210.568@quad>
References: <5595a2e6$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
<mn48od$9kv$1@dont-email.me> <559621d3$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
<559630de$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
<559643b0$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
<142hpo6s0k00s$.dlg@myjk.org>
<5596764a$0$8374$65785112@news.neostrada.pl> <pvivfxgcfy82$.dlg@myjk.org>
<mn6ds4$btc$1@srv.chmurka.net> <7...@m...org>
<mndhnh$a1o$1@mx1.internetia.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 73
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1436281194 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27514 83.15.167.123:61720
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4385
X-Received-Body-CRC: 3160964045
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2565462
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 6 Jul 2015, re wrote:
> A już zupełnie popierdolonym pomysłem jest by rower jadący
> prosto i wyprzedzający samochód z prawej miał pierwszeństwo
Zakładam, że nie piszesz o wyprzedzaniu "samochodu z prawej", lecz
*rowerzyście z prawej*.
Primo, nie wiem czy Ci o tym wiadomo, ale NA SKRZYŻOWANIU wyprzedzanie
pojazdów silnikowych jest zabronione[1].
Na skrzyżowaniu. Nie przed, jak chcą "przyciskacze do krawężnika".
Secundo, zabronione jest wyprzedzanie pojazdów które sygnalizują
kolizyjny skręt (z prawej skręcających w prawo, z lewej skręcających
w lewo).
Jeśli tu komuś chcesz wetknąć kij w wiadome miejsce, to zacznij
od kierowców, którzy sygnalizację *ZAMIARU* mają w równie
wiadomym miejscu i sygnalizują "o, już skręcam".
Tertio, to ta trudność na którą się powołujesz pisząc
o braku widoczności - jeśli skręcający sygnalizuje ZA PÓŹNO,
to jego wina polega na tym, że wyprzedzanie jest w toku,
już się zaczęło, i owszem, ma zakaz wszelkiego utrudniania
wyprzedzania.
Qarto, pijesz do błędnej konstrukcji, w ktorej a priori rowery
traktowane są jako "pojazdy prawoboczne".
Znaczy zakładasz, że pas dla rowerów prowadzący PROSTO biegnie
po PRAWEJ stronie pasa ruchu dla skręcających w prawo.
Oczywiście, we wniosku masz 100% racji, cały problem w tym, że
przecięcie kierunków ruchu powinno nastąpić WCZEŚNIEJ, tak
aby skręcający przecinał pas ruchu rowerzysty jadącego
prosto (tak właśnie) NIM będzie skręcał! Przed skrzyżowaniem.
Na pasie do skrętu w prawo zostają wyłącznie rower(z)y(ści)
skręcający w prawo, a nie jadący prosto.
Dodam, że rozwiązują ten przypadek:
- prawidłowo poprowadzone (i oznaczone pionowymi znakami) pasy rowerowe
- wersja której i tak nie rozumiesz/nie chcesz zrozumieć, więc nie
powtórzę :>
> gdy ten samochód właśnie skręca w prawo.
O toto, racja, "gdy" nie powinno mieć miejsca.
[1] IMO wyłączenie z zakazu jest źle sformułowane, bo nie wyklucza
przypadku zabronionego innym przepisem (zajechania drogi przez
skręcającego w prawo, tym właśnie który Cię bulwersuje)
> Lusterko nie wystarcza bo jedzie się do przodu a nie
> do tyłu i tam patrzy gdzie jedzie.
No popatrz.
A skręcający na zielonej strzałce robią inaczej, o dziwo.
I zdaje się nie przyjmują do wiadomości, że owszem, tam gdzie jadą
RÓWNIEŻ powinni patrzeć :>
> Ja chętnie przepuszczam, ale warunkiem
> bezpieczeństwa jest, że oboje dokładnie tego chcemy a nie on chce, ja bym
> może chciał ale go nie widzę.
Jeśli będziesz jechał z migaczem, który Twój ZAMIAR sygnalizuje
jak trzeba, to w ostateczności będziesz słyszał że coś dzwoni ;)
(a faktycznie - rowerzysta będzie miał czas, aby wyhamować).
Istnieje jednak podejrzenie, że JEŚLI zaprojektował to ktoś, kto
już WIE, że to miejsca przecięcia są niebezpieczne, to nie będziesz
miał po swojej prawej jadącego prosto roweru.
No chyba że rowerzysta nie czytaty nie pisaty i ani pionowych ani
poziomych znaków nie uważa, nauczony (przez głupie prowadzenie
dotychczasowych DDR) że jazda pod prąd (po lewej stronie drogi),
pasem w prawo prosto i inne takie to normalka.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.15 20:46 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=