-
Data: 2015-07-07 16:59:02
Temat: Re: Re: Przypadek z Świętokrzyskiej
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Mon, 6 Jul 2015, re wrote:
> A już zupełnie popierdolonym pomysłem jest by rower jadący
> prosto i wyprzedzający samochód z prawej miał pierwszeństwo
Zakładam, że nie piszesz o wyprzedzaniu "samochodu z prawej", lecz
*rowerzyście z prawej*.
Primo, nie wiem czy Ci o tym wiadomo, ale NA SKRZYŻOWANIU wyprzedzanie
pojazdów silnikowych jest zabronione[1].
Na skrzyżowaniu. Nie przed, jak chcą "przyciskacze do krawężnika".
Secundo, zabronione jest wyprzedzanie pojazdów które sygnalizują
kolizyjny skręt (z prawej skręcających w prawo, z lewej skręcających
w lewo).
Jeśli tu komuś chcesz wetknąć kij w wiadome miejsce, to zacznij
od kierowców, którzy sygnalizację *ZAMIARU* mają w równie
wiadomym miejscu i sygnalizują "o, już skręcam".
Tertio, to ta trudność na którą się powołujesz pisząc
o braku widoczności - jeśli skręcający sygnalizuje ZA PÓŹNO,
to jego wina polega na tym, że wyprzedzanie jest w toku,
już się zaczęło, i owszem, ma zakaz wszelkiego utrudniania
wyprzedzania.
Qarto, pijesz do błędnej konstrukcji, w ktorej a priori rowery
traktowane są jako "pojazdy prawoboczne".
Znaczy zakładasz, że pas dla rowerów prowadzący PROSTO biegnie
po PRAWEJ stronie pasa ruchu dla skręcających w prawo.
Oczywiście, we wniosku masz 100% racji, cały problem w tym, że
przecięcie kierunków ruchu powinno nastąpić WCZEŚNIEJ, tak
aby skręcający przecinał pas ruchu rowerzysty jadącego
prosto (tak właśnie) NIM będzie skręcał! Przed skrzyżowaniem.
Na pasie do skrętu w prawo zostają wyłącznie rower(z)y(ści)
skręcający w prawo, a nie jadący prosto.
Dodam, że rozwiązują ten przypadek:
- prawidłowo poprowadzone (i oznaczone pionowymi znakami) pasy rowerowe
- wersja której i tak nie rozumiesz/nie chcesz zrozumieć, więc nie
powtórzę :>
> gdy ten samochód właśnie skręca w prawo.
O toto, racja, "gdy" nie powinno mieć miejsca.
[1] IMO wyłączenie z zakazu jest źle sformułowane, bo nie wyklucza
przypadku zabronionego innym przepisem (zajechania drogi przez
skręcającego w prawo, tym właśnie który Cię bulwersuje)
> Lusterko nie wystarcza bo jedzie się do przodu a nie
> do tyłu i tam patrzy gdzie jedzie.
No popatrz.
A skręcający na zielonej strzałce robią inaczej, o dziwo.
I zdaje się nie przyjmują do wiadomości, że owszem, tam gdzie jadą
RÓWNIEŻ powinni patrzeć :>
> Ja chętnie przepuszczam, ale warunkiem
> bezpieczeństwa jest, że oboje dokładnie tego chcemy a nie on chce, ja bym
> może chciał ale go nie widzę.
Jeśli będziesz jechał z migaczem, który Twój ZAMIAR sygnalizuje
jak trzeba, to w ostateczności będziesz słyszał że coś dzwoni ;)
(a faktycznie - rowerzysta będzie miał czas, aby wyhamować).
Istnieje jednak podejrzenie, że JEŚLI zaprojektował to ktoś, kto
już WIE, że to miejsca przecięcia są niebezpieczne, to nie będziesz
miał po swojej prawej jadącego prosto roweru.
No chyba że rowerzysta nie czytaty nie pisaty i ani pionowych ani
poziomych znaków nie uważa, nauczony (przez głupie prowadzenie
dotychczasowych DDR) że jazda pod prąd (po lewej stronie drogi),
pasem w prawo prosto i inne takie to normalka.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.15 20:46 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=