  • 11. Data: 2010-02-14 14:47:28
    Temat: Re: ME Super ozyl
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    On 13 Lut, 02:36, "Norbert" wrote:

    > Poszukam kolejnego zepsutego ME super, chyba ze w jakims
    > modelu latwiej ja wyjac a bedzie podobnej jakosci?

    Ja mam wypruta z P30t... klin na ukos to chyba nie jest
    to, co lubie najbardziej, ale poza tym nie narzekam. ;)

    > Mam zenka starego zepsutego ale tam tylko raster i taka
    > gruboziarnista ta matowka wiec nie bede sie nawet meczyl.

    IMHO nie warto...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 12. Data: 2010-02-14 15:53:18
    Temat: Re: [OT] ME Super ozyl
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Andrzej Libiszewski napisał:

    > Na TV LCD nie wróżę temu powodzenia.

    No tak - zapomniałem :-) Nie mam TV LCD. Może choć jakaś plazma?

  • 13. Data: 2010-02-14 15:57:21
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Norbert napisał:
    > Jesli po zakonczeniu wszystkie zdjecia beda wygladaly
    > mniej wiecej jednakowo szaro (porownam histogramy) to znaczy ze czasy sie
    > trzymaja. Powinno dzialac ;) Czas 125X tez trzyma dobrze bo blyskalem z
    > lampa
    > i widac ze migawka cala otwarta. No chyba ze jest dluzszy.
    > pozdrawiam

    Ano, też dobry sposób.

  • 14. Data: 2010-02-14 16:27:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 16:53:18 +0100, Maciek napisał(a):

    > No tak - zapomniałem :-) Nie mam TV LCD. Może choć jakaś plazma?

    Niestety :) Plazma podobnie jak LCD operuje całym obrazem, a nie rysuje go
    linia po linii :)

  • 15. Data: 2010-02-14 16:28:19
    Temat: Re: Re: [OT] ME Super ozyl
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 14 Feb 2010 00:14:10 +0100, Maciek <m...@p...com>
    wrote:

    >Cześć!
    >Jest dość prosty sposób orientacyjnego porównania czasów. Potrzebujesz
    >telewizora.[...]

    Nawiasem mówiąc, wystarczy podstawowe wyposażenie elektronika
    (generator, licznik impulsów, fotodioda lub fototranzystor i dioda
    LED) aby bardzo przyzwoicie zmierzyć czasy otwarcia migawki.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2010-02-14 17:00:01
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    >Nawiasem mówiąc, wystarczy podstawowe wyposażenie elektronika
    >(generator, licznik impulsów, fotodioda lub fototranzystor i dioda
    >LED) aby bardzo przyzwoicie zmierzyć czasy otwarcia migawki.

    Jakis prosty schemat? Ze stoperem? :)
    Mozna by uzyc wejscia mikrofonowego w kompie, jakis laserek, fotodioda po
    drugiej stronie, wyjscie z diody podlaczone do gniazda, jakis programowy
    oscyloskop lub rejestrator dzwieku, wtedy mozna zmierzyc czas. Ale chyba i
    tak najlatwiej bedzie to zrobic przy uzyciu aparatu.

  • 17. Data: 2010-02-14 17:56:39
    Temat: Re: Re: Re: [OT] ME Super ozyl
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 14 Feb 2010 18:00:01 +0100, "Norbert" <...@h...spam> wrote:

> [...]
    >oscyloskop lub rejestrator dzwieku, wtedy mozna zmierzyc czas. Ale chyba i
    >tak najlatwiej bedzie to zrobic przy uzyciu aparatu.

    Zamiast laserka LED od pilota do telewizora podłączony do generatora
    prostokąta. Wystarczy policzyć impulsy. Powinno zadziałać.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 18. Data: 2010-02-15 18:48:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > Nawiasem mówiąc, wystarczy podstawowe wyposażenie elektronika
    > (generator, licznik impulsów, fotodioda lub fototranzystor i dioda
    > LED) aby bardzo przyzwoicie zmierzyć czasy otwarcia migawki.

    Jak najbardziej ale to już wymaga wzięcia lutownicy w rękę i zrobienia
    układu. Telewizor (gdy normą były CRT) pozwalał na zrobienie tego ot tak
    po prostu. Na dodatek wyraźnie widać zmienną prędkość lamelek, jaką nam
    fundowały np. Zenity.
    Maciek

  • 19. Data: 2010-02-25 03:42:51
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    "Norbert" <...@h...spam> w <hl4vm8$puj$1@sunflower.man.poznan.pl>:

    >... Poszukam kolejnego zepsutego ME super, chyba ze w jakims modelu latwiej
    >ja wyjac a bedzie podobnej jakosci?...

    Mam uszkodzonego MEF (to to samo co MESuper + styki do AF)
    niekompletnego (brak lewego pokrętła) ale matówkę ma.

    pozdrawi AM
    --
    makaraj Knoty robi każdy,
    na ale nie każdy je pokazuje...

  • 20. Data: 2010-02-25 20:45:31
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Mam uszkodzonego MEF (to to samo co MESuper + styki do AF)
    > niekompletnego (brak lewego pokrętła) ale matówkę ma.

    Juz zdobylem zepsutego MG, latwo z niego matowke wyjac bo wystarczy odkrecic
    mocowanie od komory lustra. Poki co jeszcze nie mialem czasu zeby ja wyciac,
    jak sie uda to wrzuce jakis link na grupe. Dzieki za zainteresowanie.