  • 41. Data: 2013-05-27 05:47:56
    Temat: Re: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 May 2013, k...@g...com wrote:

    > Ograniczenia nie są po to żeby przekraczający je się nie zabił albo uszkodził.
    > Są po to żeby nie zabił innych.

    Siebie też!

    > Ograniczenia mają chronić niewinnych.

    Erystyka.
    Winnych również!

    > Jak się kretyn co jeździ za szybko zabije to też szkoda.

    Ale również kiedy kretyn powoli wyjedzie "znienacka", niezgodnie
    z przepisami, przed luxtorpedę.
    Ci którzy twierdzą że NIGDY nikomu nie wyjechali powinni zostać
    z rękami opartymi o mur ;)

    Nie stawiaj sprawy w ten sposób, jakoby to "naddźwiękowi" byli
    z definicji sprawcami wypadków, sama szybkość tylko z rzadka jest
    przyczyną wypadku (nieutrzymanie toru jazdy, spowodowanie
    "niemożliwości"). Podawane tu wartości rzędu ćwieci liczby
    wypadków (spowodowanych prędkością) mogą być faktczne lub
    nie, ale to nie przesądza o stratach.
    Pic w tym, że w razie jakiegokolwiek i czyjegokolwiek błędu
    owa prędkość bywa zabójcza dla różnych stron (w tym poszkodowanych
    w ogóle nie zamieszanych w ruch drogowy).

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2013-05-27 06:34:37
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-26 01:01, masti pisze:
    > a czemu nie? Po to kierowca ma prawo jazdy, żeby myślał.

    No wlasnie, dziwne, ze ma myslec jak warunki sa niekorzystne
    (dostosowanie do warunkow), natomiast nie moze myslec jak warunki sa
    znakomite.
    Co ciekawe karany jest za niemyslenie w przyp.1, jak i rowniez za
    myslenie w przyp. 2
    :)

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 43. Data: 2013-05-27 19:13:32
    Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał
    >Tylko trochę ponad 4% wypadków poza obszarem zabudowanym spowodowanym
    >jest nadmierna prędkością. Taką informację odnajdziemy w 6 odcinku 10
    >serii Top Gear. Jakoś te dane wydają mi się bardziej wiarygodne, niż
    >co od lat próbuje nam wmówić polska Policja.
    >http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-10-
    episode-6-all-rightsbbc-uk_part-1_2204233.htm

    https://www.gov.uk/government/organisations/departme
    nt-for-transport/series/road-accidents-and-safety-st
    atistics

    Q.... kopiowac nie mozna, @#$@^@ Adobe
    https://www.gov.uk/government/publications/reported-
    road-casualties-great-britain-annual-report-2011

    -"Failed to look properly" was reported in 42% accident,

    -"Exceeding the speed limit" was reported as a factor in 5% accident,
    but these accidents involved 14% fatalities.
    At least one of "Exceeding the speed limit" and "travelling too fast
    for conditions" was reported in 12% of all accidents, 25% fatalities.

    -over 60% fatalities had "driver error or reaction" , which included
    "Failed to look properly", "loss of control" and "sudden braking",
    reported as contributory factor.

    A tu przyznaje racje naszej policji - "loss of control" sugeruje
    nadmierna predkosc.

    Jednakze te liczby sa faktycznie sporo nizsze niz nasze 28% ... wiec
    zachodzi pytanie - angielscy policjanci rzadziej nim szafuja, brakuje
    im podstaw do takich zarzutow, czy FR robia swoje :-)

    ale zeby nie bylo wesolo
    http://www.youtube.com/watch?v=HxhggT6O4ks
    http://www.youtube.com/watch?v=U2UExOFvi-Q

    J.

  • 44. Data: 2013-05-27 19:21:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości
    >Tylko trochę ponad 4% wypadków poza obszarem zabudowanym spowodowanym
    >jest nadmierna prędkością. Taką informację odnajdziemy w 6 odcinku 10

    P.S. i jeszcze drobiazg

    http://www.independent.co.uk/voices/commentators/nig
    el-hawkes-why-britains-road-accident-victims-make-ca
    r-crash-statistics-1979970.html

    J.

  • 45. Data: 2013-05-27 20:25:11
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.05.2013 18:18, J.F. pisze:

    > No ale co zawinilo ?
    > Przeciez nie lod na drodze ;-)

    W tym miejscu nie raz i nie dwa mam 100 nocą. W tym konkretnym przypadku
    stan auta (później jak jechałem za nią, to widać było, że amortyzatory
    sprawne to tylko dla tej vectry wspomnienie).

    Jeśli byłyby uczciwie robione? Wiele.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 46. Data: 2013-05-27 20:52:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >W tym miejscu nie raz i nie dwa mam 100 nocą.

    Zima tez ?

    I jak cie kiedys zaskoczy i obroci, to jaka bedzie przyczyna ?
    A wiem, leniwy diagnosta :-P

    >W tym konkretnym przypadku
    >stan auta (później jak jechałem za nią, to widać było, że
    >amortyzatory
    >sprawne to tylko dla tej vectry wspomnienie).

    No coz, mamy to na filmie ... jakis drastycznych scen wczesniej nie
    widac, ciebie tez troche buja :-P

    Zima, slisko, ale umiarkowanie, bo jeden samochod przejechal, a
    dziesiatki innych wczesniej zapewne tez. Z drugiej strony i ta vectra
    wczesniej zapewne przejechala dziesiatki zakretow. Amory ... czy
    letnie opony ? A moze jakis blad kierowcy ? Czy po prostu za duze
    parcie ... ale tylko troche za duze.

    >Jeśli byłyby uczciwie robione? Wiele.

    Ci co nie zdali poszliby drugi raz, trzeci, az by przeszli, i z 75% by
    nadal jezdzilo, ale to ci lepsi, wiec oczywiscie za szybko :-P
    Wyeliminowalbys moze troche staruszkow, ktorzy statystycznie
    niewielkie zagrozenie wprowadzaja.

    A powyzszy przypadek by to zalatwilo ? Watpie, bo tu trzeba kursu
    bezpiecznej jazdy a nie badan psychotechnicznych.
    I amory by pewnie niewiele poprawily, bo jak nie przy tej predkosci,
    to przy wiekszej by sie przydarzylo :-)

    J.

  • 47. Data: 2013-05-28 06:22:00
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 05/27/2013 05:47 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
    (ciach)
    > pzdr, Gotfryd

    Mniei najbardziej bawi, jak na autostrade wjeżdża wężyk aut z prędkością
    50-60 km/h i zaczynają się od razu wyprzedzać. I jak polecisz skrajnym lewym
    nawet te przrpisowe 140 km/h to ma się chęć gościa zajebać.

    Skoro idiotów nie ubywa, to trzeba dać ograniczenie do 80. Łatwiej z 80
    zwolnić do 50-60 niz ze 140 lub 200.

  • 48. Data: 2013-05-29 15:06:30
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-05-26 15:48, DoQ pisze:
    > Niedostosowanie prędkości to przyczyna ok. 28% wypadków spowodowanych
    > przez _kierujących_. Jest to wskaźnik z oficjalnych policyjnych
    > statystyk. Ciekawe o co tak bijesz pianę, bo jeśli znasz matematykę na
    > poziomie podstawowym, to zrozumiesz że 28% NIE JEST WIĘKSZOŚCIĄ

    Jeżeli 28% wypadków powodowanych jest nadmierną prędkością, 15% przez
    pijanych 15% przez babcie w ciąży, 15% przez murzynów, 15% przez
    rolników i 12% przez posłów to można z całą pewnością stwierdzić, że
    większość wypadków jest z powodu nadmiernej prędkości.

    Lukasz

  • 49. Data: 2013-05-29 15:16:29
    Temat: Re: Ile % wypadk?w poza miastem spowodowanych jest zbyt du?? pr?dko?ci?? :)
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-05-27 20:52, J.F pisze:
    > A powyzszy przypadek by to zalatwilo ? Watpie, bo tu trzeba kursu
    > bezpiecznej jazdy a nie badan psychotechnicznych.

    Zgadzam się. Obowiązkowy kurs bezpiecznej jazdy w ciągu pół roku/roku od
    otrzymania PJ oraz obowiązkowe udostępnianie placu parkingowego przez
    markety w zimie dla chcących poćwiczyć ;)
    Moja żona po kursie bezpiecznej jazdy stwierdziła że ona też będzie ze
    mną jeździć się poślizgać, bo wcześniej myślała że ja po prostu dziecko
    jestem i taką dużą zabawkę mam ;P

    Lukasz

  • 50. Data: 2013-05-31 05:01:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No ale co zawinilo ?
    > Przeciez nie lod na drodze ;-)

    Klapa się nie otwarła i nie spowolniła limuzyny :-)