    From: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Re[2]: VAT na internet
    Date: Wed, 21 Apr 2004 16:23:00 +0200

    Użytkownik "Michał Kożusznik" <m...@m...no.spam.net> napisał w
    wiadomości news:33912767.20040421160723@media-it.no.spam.net...

    > A może mi to ktoś dokładniej wyjasnić?
    > Prowadzę działalność gosp dając net na osiedlu. I ani ja ani moja
    > księgowa nie widzi różnicy między zw. z VATu a zero VAT. I tak i tak
    > VAT nie wpłynie ale...

    Gratuluję księgowej.. :-/
    Było to już wyjaśniane sto razy, ale powtórzę po raz sto pierwszy, bo widzę
    że nie wszędzie to dotarło.

    Sprzedaż opodatkowana stawką 0 % skutkuje tym, że sprzedaż jest dokonywana
    de facto w kwocie netto. I nic więcej się nie dzieje.

    Sprzedaż zwolniona z VAT oznacza, że dokonujący takiej sprzedaży płatnik NIE
    MOŻE sobie odliczać podatku VAT zapłaconego przy zakupach związanych ze
    sprzedażą zwolnioną. Taki VAT jest po prostu kosztem. Poza oczywistą stratą
    dla sprzedającego, gdyż dokonuje on zakupów drożej dochodzi jeszcze koszmar
    księgowy wyliczania proporcji zakupów związanych ze sprzedażą zwonioną w
    stosunku do całości zakupów. Oczywiście dotyczy to firm prowadzących
    sprzedaż opodatkowaną różnymi stawkami, ale takich jest większość. W dodatku
    interpretacja Ustawy (właściwie powinienem to napisać małą literą) sprawia
    tak ogromne problemy, że na dobrą sprawę nikt jeszcze dziś nie wie jak
    należy wystawić za dziesięć dni faktury.

    Z#