  • 11. Data: 2011-10-08 22:21:20
    Temat: Re: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
    Od: m...@t...pl

    > Zależy jaka. Głośnik powinien wyrabiać się do około 8 kHz, może nawet 20
    > kHz - czyli 5 mikrosekund.
    50 mikrosekund

  • 12. Data: 2011-10-09 07:52:41
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    m...@t...pl napisał(a):

    > 50 mikrosekund
    >
    > Pozdrawiam

    ale co to znaczy, membrana glosnika jest w stanie reagowac
    na zmiane napiecia blyskawicznie (np < niz ~10mikro) czy też
    sa jakies opoznienia? ( membrana potrafi miotac 20kHz
    wiec niby jest zdolny ale sam sie zastanawiam czy te reakcje
    np sekunda wychylenie +0 pozniej wychylenie na +100 na
    50 mikrosekund -100 na nastepne 50 mikrosekund i znowu +0
    na sekunde - czy glosnik jest w stanie tak szybko reagowac
    na sygnal?)

    100

  • 13. Data: 2011-10-09 10:59:02
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-10-09 09:52, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> [...]
    > 50 mikrosekund -100 na nastepne 50 mikrosekund i znowu +0
    > na sekunde - czy glosnik jest w stanie tak szybko reagowac

    Jak ty lubisz komplikować sobie życie. Nawet, gdyby Windows był systemem
    RT, to jitter przy twoim rozwiązaniu byłby na tyle duży, że uszy by więdły.

    artur

  • 14. Data: 2011-10-09 11:37:56
    Od: s <f...@f...com>

    On Sun, 09 Oct 2011 00:21:20 +0200, m...@t...pl wrote:
    > 50 mikrosekund

    Jeeli jeden sample per okres. Zakadajc 10 na okres wychodzi
    wanie 5 us.

  • 15. Data: 2011-10-09 11:45:03
    Temat: Re:
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    to nie chodzi o rozwiazanie (bo nie chce blokowac procka
    by tylko odtwarzal muze) tylko z jednej strony rozwazanie nad kwestia
    ze winda jest wydaje sie okropnie i fatalnie 'ziarnistym' podlozem dla
    procesow

    pozatym to nie bylo rozwiazanie, tylko ilustracja tego ze
    w tym wszysttkim chodzi o zupelnie swobodne sterowanie membrana
    a api muzyczne robi z tym (z tego co przynajmniej poczytywalem)
    wydaje sie jakies problemy

    rozwiazanie powinno byc inne np moze byc bufor sekundy dzwieku
    na kanal

    unsigned16 sound_buf[44100][2];

    ktory omiatany bylby w kolko i programista mialby _w scislym realtime_ dostep
    do tego bufora i pozycji w nim (z dokladnoscia do bajtu czy czterobajtowej
    probkli) teraz robi sie toc hyba podobnie ale jakos inaczej, nie ma
    chyba dostepu do scislej pozycji zapodaje sie przez wskaznik bufor do
    odegrania ale zanim to ruszy to niewiadomo ile czasu mija itp
    a jakbym mial cos takiego

    unsigned16 sound_buf_chanel0[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel1[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel2[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel3[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel4[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel5[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel6[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel7[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel8[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanel9[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanela[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanelb[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanelc[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chaneld[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanele[44100][2];
    unsigned16 sound_buf_chanelf[44100][2];

    i wskaznik

    int curr_pos_in_chanel ; //chwilowa pozycja igly gramofonu w tablicy

    byloby o wiele fajniej

  • 16. Data: 2011-10-09 18:53:55
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <m...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > 50 mikrosekund

    Liczyłem po 10 próbek na okres sinusoidy, przy jednej to trochę... nie
    teges.

    slawek

  • 17. Data: 2011-10-09 18:56:32
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Artur Muszyński" <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:j6ruq5$5a7$...@m...internetia.pl...
    > Jak ty lubisz komplikować sobie życie. Nawet, gdyby Windows był systemem
    > RT, to jitter przy twoim rozwiązaniu byłby na tyle duży, że uszy by
    > więdły.

    Da się - w mmsystem można podrzucić kernelowi nieswapowalny modułek na ten
    przykład.

    A jitter odfiltruje bezwładność głośników.

  • 18. Data: 2011-10-09 18:58:45
    Temat: Re: Re:
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > ze winda jest wydaje sie okropnie i fatalnie 'ziarnistym' podlozem dla
    > procesow

    Ale nikt ci nie każe procesów do tego używać!

    > ktory omiatany bylby w kolko i programista mialby _w scislym realtime_
    > dostep
    > do tego bufora i pozycji w nim (z dokladnoscia do bajtu czy czterobajtowej

    I tak i nie. Wolałbym aby np. przez chwilę nie było dźwięku lub lag był -
    niż zwis programu bo RT nie wyrobiło się.

    > byloby o wiele fajniej

    Ale po co fajniej? Ma być dobrze (użytkownikowi) - a nie fajnie
    (programiście).