  • 1. Data: 2011-12-29 06:19:51
    Temat: Rdzenie Cortex-M i assembler
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Wytłumaczcie mi cos bo sie juz pogubilem.
    Czytam sobie o uC LPC11xx z rdzeniem Cortex-M0. Jaki zestaw instrukcji
    on obsługuje? Thumb, Thumb-2, czy oba?

    Podobnie troche inny STM32 z rdzeniem Cortex-M3. Jaki zestaw jest w
    tej grupie?

  • 2. Data: 2011-12-29 06:53:55
    Temat: Re: Rdzenie Cortex-M i assembler
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-29 07:19, slawek7 pisze:
> [...]
    > on obsługuje? Thumb, Thumb-2, czy oba?
    >
    > Podobnie troche inny STM32 z rdzeniem Cortex-M3. Jaki zestaw jest w

    Cortexy M3 obługują tylko Thumb2. M0 podzbiór Thumb2 (np. nie mają
    dzielenia).

    http://infocenter.arm.com/help/index.jsp?topic=/com.
    arm.doc.ddi0337e/I1010015.html

    http://infocenter.arm.com/help/index.jsp?topic=/com.
    arm.doc.dui0497a/CIHJJEIH.html

  • 3. Data: 2011-12-29 07:27:54
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ale jak czytam Datasheet uC czy to STM32 czy LPC11xx to tam nie jest
    to napisane.

    W STM32 pisze ze obsługują instrukcje Thumb. Ale nie ma wzmianki czy
    jest to Thumb-2.

    I jak to rozróżnić, która instrukcja jest zwykla Thumb a która Thumb-2?

  • 4. Data: 2011-12-29 07:30:45
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-29 08:27, slawek7 pisze:
> [...]
    > jest to Thumb-2.
    >
    > I jak to rozróżnić, która instrukcja jest zwykla Thumb a która Thumb-2?

    A jaka to różnica jak to nazwiesz?

  • 5. Data: 2011-12-29 11:34:29
    Od: cepu69 <c...@t...pl>

    Zbych wrote:

    > A jaka to różnica jak to nazwiesz?
    I dlatego dla EU marchewka tez owoc :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/ARM_architecture#Thumb
    "To improve compiled code-density, processors since the ARM7TDMI have
    featured Thumb instruction set, which have their own state. the processor
    executes the Thumb instruction set, a compact 16-bit encoding for a subset
    of the ARM instruction set.[22] Most of the Thumb instructions are directly
    mapped to normal ARM instructions. The space-saving comes from making some
    of the instruction operands implicit and limiting the number of
    possibilities compared to the ARM instructions executed in the ARM
    instruction set state."

    http://en.wikipedia.org/wiki/ARM_architecture#Thumb-
    2
    "Thumb-2 technology made its debut in the ARM1156 core, announced in 2003.
    Thumb-2 extends the limited 16-bit instruction set of Thumb with additional
    32-bit instructions to give the instruction set more breadth, thus producing
    a variable-length instruction set."

    W przyblizeniu tryb Thumb mozna traktowac jako dodatek do podstawowego trybu
    ARM, zapewniajacy wysoka "gestosc kodu". Natomiast tryb Thumb-2 dostarcza
    pelen zestaw instrukcji i tryb ARM nie jest juz konieczny, np. aby "dostac"
    sie do rejestru CPSR.

  • 6. Data: 2011-12-29 17:39:20
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Dla AVR lub 8051 to było proste. Oficjalnie było podane jak wygląda
    instrukcja, ile zajmuje miejsca w pamieci oraz co z jej parametrami.
    A tu tak jakby ktos to ukrywal.

    A z tego co piszecie to Cortex-M0 i Cortex-M3 używaja po prostu
    instrukcji Thumb-2, nie maja instrukcji ARM 32-bitowych oraz zwyklych
    Thumb.
    A roznica miedzy M0 a M3 polega na mniejszej ilosci instrukcji, ktore
    sa 16-bitowe.

    Czy tak, czy znowu cos pomieszalem?

  • 10. Data: 2011-12-29 18:13:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>