  • 31. Data: 2011-11-16 15:19:11
    Temat: Re: Razem obni?ymy cen? paliwa !!!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-16 14:28, Massai pisze:
    > Przy czym podatki w cenie benzyny stanowią około 50%. Marża stacji -
    > niecałe 4%.
    > Chyba widać gdzie tu da się "oszczędzić";-)

    Oj, uważaj, bo zaraz ci się dostanie LOLem, że chcesz wysłać emerytów do
    komór gazowych, taki to jest poziom dyskusji:)

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2011-11-16 15:22:19
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    na 10000% wszystko jedno, w sumie po co budował tą sieć stacji to ja nie
    wiem ;-)

    > Hehe, Orlen chcac wyrownac przychod, podnioslby cene paliw w hurcie ;-)

    taaak
    to mi przypomina historyjkę (autentyk)
    w skelpie leży towar na półce
    nie schodzi
    więc sprzedawca podnosi cenę (kilkukrotnie) bo przecież to jest zamrożona
    kasa i trzeba sobie zrekompensować straty.

    pytanie pomocnicze: ile paliw sprzedawanych w Polsce jest z rafinerii
    polskich (orlenu)?

    Zresztą Orlen to był tylko taki przykład, można sobie wstawić inny duży.

  • 33. Data: 2011-11-16 20:11:17
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Bugatti napisał(a):
    > a wy łykacie każdą cene podwyżek. Co za chory naród !
    Kto wy? Oni nie płacą za paliwo, tylko maja za frajer lub od tatusia.
    A ten naród ma bardziej teraz nasrane w mózgach niż populacja za komuny.
    --
    Krzysiek

  • 34. Data: 2011-11-16 21:16:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-16, PM <x...@w...pl> wrote:

    > na 10000% wszystko jedno, w sumie po co budował tą sieć stacji to ja nie
    > wiem ;-)

    Każda dobrze prowadzona firma stara się mieć przychody z różnych źródeł
    - na wszelki wypadek. Ale główne zyski Orlenu AFAIR to jednak hurt, a
    nie detal (a i w detalu paliwa to tylko część, często stacje na
    pozostałych usługach/towarach zarabiają więcej niż na paliwie)

> [...]
    > więc sprzedawca podnosi cenę (kilkukrotnie) bo przecież to jest zamrożona
    > kasa i trzeba sobie zrekompensować straty.

    Często później przekreśla cenę, daje wielki napis 50% rabatu... i towar
    schodzi z zyskiem :P

    > pytanie pomocnicze: ile paliw sprzedawanych w Polsce jest z rafinerii
    > polskich (orlenu)?

    AFAIK Orlen to ponad 60%.

    > Zresztą Orlen to był tylko taki przykład, można sobie wstawić inny duży.

    Orlen po prostu był najgorszym przykładem :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 35. Data: 2011-11-16 21:59:40
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Orlenowi będzie wszystko jedno czy zarabia na swoich stacjach czy na
    > rynku hurtowym.

    A skąd paliwa bierze Lukoil? :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 36. Data: 2011-11-16 22:32:47
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Każda dobrze prowadzona firma stara się mieć przychody z różnych źródeł
    > - na wszelki wypadek.

    stacje to duże koszty, utrata przychodów powoduje że bilans się chwieje

    > często stacje na
    > pozostałych usługach/towarach zarabiają więcej niż na paliwie)

    zajedziesz na stacje po batona, a potem pojedziesz gdzie indziej zatankować?

    na zdrowie, chętni po droższe paliwo będa walić drzwiami i oknami (mowa
    o dużych sieciach) na wykoszenie drobnicy to oczywiście niezły sposób.

    > AFAIK Orlen to ponad 60%.

    powiedzmy 50%

    konsumpcja beznyny w Polsce 2007/2008: benz 6mil m3 i ON 13mil m3
    produkcja orlenu 2010 3,17mil m3 benz oraz 7,5 mil m3 ON

    i sadzisz, że ten udział można sobie tak na zawołanie zwiększyć bez
    obniżania ceny (czyli generowania strat)?

    > Orlen po prostu był najgorszym przykładem :)

    daj jakieś argumenty.

  • 37. Data: 2011-11-17 08:53:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-16 15:22, PM pisze:

    > na 10000% wszystko jedno, w sumie po co budował tą sieć stacji to ja nie wiem ;-)

    Bardzo to wygodne, bo w ten sposób mogą sobie przesunąć zysk z jdenej gałęzi w drugą,
    przy okazji wykańczając konkurencję to tu, to tam. Niedawno podniósł właśnie ceny
    hurtowe,
    i była draka, że przy dyktowanych monopolistycznie cenach hurtu (wysokich) i detalu
    (stosunkowo niskich) inni detaliści mają straty.
    Poza tym zysk na stacji to nie tylko paliwa.

  • 38. Data: 2011-11-17 09:14:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-16, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > zajedziesz na stacje po batona, a potem pojedziesz gdzie indziej zatankować?

    Wpadnij na jakas miejska stacje w nocy i zobacz jakie paliwo sprzedaje
    sie najlepiej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2011-11-17 10:09:26
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-16, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > stacje to duże koszty, utrata przychodów powoduje że bilans się chwieje

    To ja może podkreślę: nie mówię, że taka akcja nie zmniejszy zysków. Ale
    poważnie zaszkodzić Orlenowi nie da rady.

    > zajedziesz na stacje po batona, a potem pojedziesz gdzie indziej zatankować?

    Regularnie bywam na jednej sieciowej stacji, robię małe zakupy i nie
    tankuję.

    > na zdrowie, chętni po droższe paliwo będa walić drzwiami i oknami (mowa
    > o dużych sieciach) na wykoszenie drobnicy to oczywiście niezły sposób.

    A gdzie kupią, w Tesco?

    > powiedzmy 50%
    >
    > konsumpcja beznyny w Polsce 2007/2008: benz 6mil m3 i ON 13mil m3
    > produkcja orlenu 2010 3,17mil m3 benz oraz 7,5 mil m3 ON

    Nie masz może świeższych danych?

    > i sadzisz, że ten udział można sobie tak na zawołanie zwiększyć bez
    > obniżania ceny (czyli generowania strat)?

    Myślisz, że po zwiększeniu cen udział w rynku im jakoś radykalnie
    spadnie?

    > daj jakieś argumenty.

    Wszelkie pozostałe sieci jedynie handlujące paliwami w detalu będą
    lepszym przykładem - one nie mają gdzie sobie odbić strat.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 40. Data: 2011-11-17 10:31:40
    Temat: Re: Razem obniżymy cenę paliwa !!!
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    jerzu, Tue, 15 Nov 2011 22:15:04 +0100, pl.misc.samochody:

    > Zajebisty. Jakoś na BP i Statoilu dalej tankują. A ten spam to od
    > dwóch czy trzech miesięcy po necie lata.

    Czytałem go w lutym o ile mnie pamięć nie zawodzi.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.