    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Raspberry Pi - wysyłanie maila z notyfikacją
    Date: Tue, 26 Aug 2014 22:53:09 +0200

    On 08/26/2014 08:50 PM, Atlantis wrote:

    > Exim4 musiałem zainstalować, ale nie mogę sobie poradzić z konfiguracją.
    > Co jest z nim nie tak, że z uporem maniaka w miejscu FROM: wstawia adres
    > utworzony z LOKALNEJ nazwy użytkownika i hosta, przez co mail jest
    > odrzucany przez serwer.

    Zapomniałem o jednej opcji :-)
    sendmail -...@d...com -t
    Inaczej w 'kopercie' użyje właśnie danych z systemu.
    Dobrze jeszcze dopisać do trusted_users użytkownika, który będzie
    wysyłał tego maila - sendmail dodaje dodatkowy nagłówek, że user coś
    kombinuje, nie wiem jak exim.

    > Tak samo przy EHLO podaje nazwę maszyny (raspberrypi) zamiast tpnet.pl.
    > Można go jakoś nauczyć prawidłowego wysyłania maili?

    W EHLO serwer przedstawia się swoją nazwą. W zasadzie serwery są
    przyzwyczajone, że klient bzdurnie się przedstawia. Jeżeli dalej
    autoryzujesz się, to nie ma to znaczenia.
    Jeżeli wysyłasz bezpośrednio, to niektóre sprawdzają czy hostname jest
    prawidłowy (istnieje). Częściej sprawdza się czy jednak nie ustawiasz
    takiego EHLO jak nazwa/ip serwera z którym się łączysz - to akurat
    często jest w spamie.
    Czyli tym bym się nie przejmował tak długo jak maile będą dochodzić.
    Sam często testuję przez 'EHLO dupa' :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg