  • Data: 2014-08-27 18:43:10
    Temat: Re: Raspberry Pi - wysyłanie maila z notyfikacją
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli łączysz się do serwera Interii i próbujesz wysłać ze swojego
    > interiowego konta. Nie uwierzytelniasz się jednak w żaden sposób i
    > serwer odrzuca Twoją pocztę.

    Hmm... Wpisałem login i hasło w odpowiednim pliku. Trzeba coś jeszcze
    skonfigurować?

    > Tutaj też łączysz się do Interii i też się nie uwierzytelniasz.
    > Dodatkowo adres nadawcy gdzieś się zgubił i w MAIL FROM jest pusty.

    Dlaczego pojedyncze wywołanie mail powoduje wysyłanie czegoś dwa razy?
    Przynajmniej tak to wygląda w powyższym logu...

    > Tak jak napisałem w poście obok, mylisz klienta SMTP i serwer SMTP.

    A to przypadkiem nie chodzi o coś takiego? Przecież w tym
    pseudograficznym configu exima można wybrać, czy chce się wysyłać maila
    bezpośrednio ze swojej maszyny pełniącej funkcję serwera SMTP, czy też
    przy użyciu zewnętrznego serwera. Wybrałem drugą opcję...

    > Próbujesz wysłać pocztę ze swojego konta (czyli jak to robi klient SMTP)
    > używając narzędzia jakim jest serwer SMTP, czyli bez autoryzacji. Exima
    > możesz używać jak masz swoją domenę. Możesz sobie wtedy założyć maila
    > cośt...@a...pl i z niego wysyłać. Wtedy Twój Exim połączy się z
    > Interią, powie MAIL FROM: <c...@a...pl> i Interia to łyknie. A tak,

    Czy domena posiadana w ramach dyndns-a się nada? Fakt, że mam zmienne IP
    w neostradzie nie będzie przeszkodą? Generalnie właśnie dlatego używam
    dyndns-a...

    > to mówisz, że jesteś z Interii a Interia mówi "Hola, hola, skoro masz u
    > mnie konto, to czemu się nie zalogowałeś" i odrzuca. Więc musisz mieć
    > swoją domenę. Jednak antyspamy krzywo patrzą na domeny podpięte do
    > Neostrady, więc nawet jak nie dostaniesz komunikatu błędu, to mail i tak
    > może wylądować w spamie.

    Chodzi mi o wysyłanie wiadomości do siebie, więc jeśli tylko poczta
    pokaże mi, że taka wiadomość doszła i pozwoli na zdjęcie flagi spamu, to
    będzie dobrze.

    > Dlatego ja bym nie szedł tą drogą. Olej Exim i
    > komendę mail. Wysyłaj klientem SMTP (logując się na swoje konto!!!), np.
    > http://msmtp.sourceforge.net/

    Ok, wielkie dzięki - spróbuję.