  • Data: 2014-08-26 08:45:04
    Temat: Re: Raspberry Pi - wysyłanie maila z notyfikacją
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-26 00:01, Marek Wodzinski pisze:

    > Wyślij to normalnie przez system() i niech demon poczowy na Linuksie się
    > tym martwi. Chyba nie będziesz pisał demona na nowo? Co z chwilowymi
    > problemami (1.,2.)? Skolejkujesz sam gdzieś tego maila czy stracisz?

    Hmm... W tej chwili funkcja załatwia tylko podstawową komunikację z
    serwerem przy przesyłaniu i zwraca 1 w przypadku sukcesu albo kod błędu,
    gdy coś poszło niezgodnie z planem. W tej chwili kody błędu opierają się
    tylko na niepowodzeniu wywołań kolejnych send() i recv(). Planowałem
    jednak dodać jeszcze parsowanie odpowiedzi serwera.
    Jednak chyba masz rację...

    Jaki daemon pocztowy mógłbyś polecić? I jak wygląda obsługa
    odpowiedniego konta? Wywołuje się je z linii poleceń, czy tożsamość jest
    odgórnie skonfigurowana i zależy od użytkownika, który uruchomi program
    wywołujący daemona?

    > Na Linuxie naprawdę nie ma sensu wynajdować koła od nowa, bo szkoda
    > czasu i zawsze się okaże, że jakiś serwer odpowie Ci trochę inaczej, ale

    Kod pisałem pod konkretny serwer, nawet dane uwierzytelniające są
    hardkodowane z źródle. Chodziło mi też eksperyment mający na celu
    przybliżenie zasady działania poczty e-mail.

    > Rozumiem, żebyś rzeżbił na Arduino, ale tu masz wszystko gotowe,
    > przetestowane i działające.

    Przyzwyczajenia... Programowania uczyłem się na AVR-ach. ;)