  • 1. Data: 2014-02-16 20:03:12
    Temat: Raspberry Pi i Wake on LAN
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy ktoś z was orientuje się może jak wygląda kwestia implementacji
    funkcji WoL w Raspberry Pi? Kiedyś czytałem, że sam kontroler Ethernetu
    wspiera taką funkcję, ale twórcy komputerka zapomnieli o jej
    zaimplementowaniu. Ponoć mieli obiecać, że w kolejnej wersji płytki to
    niedopatrzenie zostanie poprawione.

    Wiadomo może jak się sprawy mają? Można już kupić poprawioną wersję?

    Wbrew pozorom taka funkcja bardzo by się przydała. Kiedy? Pierwszy
    przykład, jaki przychodzi mi do głowy: ustawiamy coś zdalnie przez ssh.
    Pod koniec zamiast "sudo shutdown -r" wpisujemy "sudo shutdown -h". No i
    mamy problem... Trzeba fizycznie odpiąć komputerek od zasilania, żeby
    uruchomił się na nowo. A tak, wystarczyłoby mu puścić magiczny pakiet.

    Swoją drogą nie rozumiem dlaczego projektanci sprzętu elektronicznego
    tak często pomijają WoL. Mam chociażby telewizor Samsunga z serii C6xx.
    Ma ograniczone funkcje internetowe (chociaż SmartTV to jeszcze nie
    jest), można nim sterować przez aplikację ze smartfona. Tylko co z tego,
    skoro najpierw muszę go włączyć zwykłym pilotem IR, bo przez LAN się nie
    da...

  • 2. Data: 2014-02-17 20:12:18
    Temat: Re: Raspberry Pi i Wake on LAN
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > jest), można nim sterować przez aplikację ze smartfona. Tylko co z tego,
    > skoro najpierw muszę go włączyć zwykłym pilotem IR, bo przez LAN się nie

    A mnie zastanawia czemu linie na kołkach GPIO nie są po kolei żeby łatwiej
    wystawiać bajty bez przesuwania "<<" i ">>". Nie wiem co nimi kierowało żeby
    tak zepsuć ideę GPIO.

  • 3. Data: 2014-02-18 09:19:36
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-02-17 20:12, Lam3r wrote:
    > A mnie zastanawia czemu linie na kołkach GPIO nie są po
    > kolei żeby łatwiej wystawiać bajty bez przesuwania "<<" i
    > ">>". Nie wiem co nimi kierowało żeby tak zepsuć ideę GPIO.

    Pewnie dlatego, żeby potem sprzedawać odpowiedni adapter
    za kilkadziesiąt $ rozszerzający jego "funkcjonalność".

    --
    Adam

  • 4. Data: 2014-02-18 15:11:56
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl>

    "Adam Jurkiewicz" <i...@g...com> wrote in message

    > Pewnie dlatego, żeby potem sprzedawać odpowiedni adapter
    > za kilkadziesiąt $ rozszerzający jego "funkcjonalność".

    Ale adapter też nie załątwia sprawy optymalizacji kodu. Nie wystawisz bajta
    jednym rozkazem assm czy w C. Bajt ze zmiennej trzeba najpierw rozsypać i
    poskładać z bitów, bo linie nie są 0..7 czy jakkolwiek po kolei tylko
    rozwalone na całego 32 bitowego worda. Wzięte wyrywkowo.

  • 5. Data: 2014-02-18 18:11:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.02.2014 15:11, Lam3r wrote:

> [...]
    > rozsypać i poskładać z bitów, bo linie nie są 0..7 czy jakkolwiek po
    > kolei tylko rozwalone na całego 32 bitowego worda. Wzięte wyrywkowo.

    Masz jądro RT na tą zabawkę? Pytam poważnie, bo sam jestem
    zainteresowany, a jeśli nie, to co za różnica czy jednym rozkazem czy
    pięcioma?
    Pewnie nie zrobili tego złośliwie, tylko wymusiła to ekonomia
    (technologia płytki) i alternatywne funkcje wyprowadzeń.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2014-02-18 22:59:34
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message

    > Masz jądro RT na tą zabawkę? Pytam poważnie, bo sam jestem zainteresowany,
    > a jeśli nie, to co za różnica czy jednym rozkazem czy pięcioma?

    Jak robisz moduł do jądra, taki uruchamiany insmodem to trzeba wykonać
    operacje możliwie szybko. Barrel shifter robi shift o dowolną ilość ale nie
    wykona składania bitów z wielu miejsc naraz. Czasem trzeba wypuszczać przez
    GPIO bardzo szybko i zwrócić procesor systemowi, bo inaczej będziesz
    zajmował czas jądra.
    RT nie mam ale bawię tym wheezy i przeklinam schemat, bo podłączyłem sobie
    szybki ADC i mógłbym go czytać szybciej gdyby nie to.

  • 7. Data: 2014-02-18 23:53:19
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > RT nie mam ale bawię tym wheezy i przeklinam schemat, bo podłączyłem sobie
    > szybki ADC i mógłbym go czytać szybciej gdyby nie to.
    A nie da się wgrać tego Debiana na inną płytkę z tym samym lub podobny
    prockiem?
    S.

  • 8. Data: 2014-02-19 00:17:40
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-02-18 18:11, Mirek wrote:
    > Pewnie nie zrobili tego złośliwie, tylko wymusiła to
    > ekonomia (technologia płytki) i alternatywne funkcje
    > wyprowadzeń.

    Im dłużej oglądam tę płytkę to dochodzę do wniosku, że
    to jest zwykłe lamerstwo. Nie ma takiej opcji, żeby kilka
    sygnałów nie można było pociągnąć w sensowny sposób.

    Na złośliwość również nie stawiam ale naoglądałem się już
    wystarczająco wielu podobnych kwiatków, żeby zrzucać to
    na przypadek. Beznadziejny layout z autorutera z jakimiś
    tam korektami.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2014-02-19 01:07:02
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl>

    > Na złośliwość również nie stawiam ale naoglądałem się już
    > wystarczająco wielu podobnych kwiatków, żeby zrzucać to
    > na przypadek. Beznadziejny layout z autorutera z jakimiś
    > tam korektami.

    To jest lamersko zrobione. Bez ładu i składu ta płytka. Mogli zadbać o GOIO
    żeby wystawić najmłodszy oktet szyny. Już o kolejność kołków nie czepiam się
    tylko o dobór sygnałów. Do zabawy wystarczy, a wyprodukować za tę kasę i tak
    się nie da.

  • 10. Data: 2014-02-19 07:19:04
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-02-16 20:03, Atlantis pisze:

> [...]
    > mamy problem... Trzeba fizycznie odpiąć komputerek od zasilania, żeby
    > uruchomił się na nowo. A tak, wystarczyłoby mu puścić magiczny pakiet.

    Nie do konca budzenie o jakie pytasz, ale odpinac nie trzeba:

    http://raspi.tv/2012/making-a-reset-switch-for-your-
    rev-2-raspberry-pi

    pozdro
    --