    Subject: Re: Raspberry Pi Cammera noIR i nagrywane w UV
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Wed, 20 Apr 2016 15:26:00 +0200

    > "Też"?! O, przepraszam bardzo. U mnie każde szkiełko owinięte jest
    > w bibułkę, ułożone równiutko w pudełeczku. W żadnym wypadku się nie
    > poniewiera! Tylko za cholerę nie mogę sobie przypomnieć, gdzie to
    > pudełeczko.

    :-)
    Tak po prawdzie, moje też są poowijane.

    > Jasne, że puszcza, nawet trochę czerwini przełazi. Ale czym będą
    > fotki, to ja tak łatwo nie umiem orzec. Bo może robione przy silnym
    > doświetleniu sceny lampą UV?

    Strach się bać! Jakby co, to mam w szufladzie kilka sztuk lamp
    deuterowych, do detektora PDA już za słaba emisja, ale do wykończenia
    paru oczu starczy ;-)

    > To chyba trudniejsze. Nic mi do głowy nie przychodzi, żaden materiał.

    > Jakieś HOW-TO? Bo może też tak bym sobie zrobił.

    W przypadku P-92 to całkiem proste. Jako filtra użyłem wyciętego kawałka
    filtra 920nm kupionego na Allegro. Możesz też po prostu wyrzucić
    hotmirror i montować filtr przed obiektywem, ale w miejsce "ciepłego
    lusterka" wstaw kawałek zwykłego szkła. Bez niego autofokus nie działa
    poprawnie. Gdybyś potrzebował szczegółów, pisz na priv.

    P.P.