  • Data: 2016-04-20 14:28:32
    Temat: Re: Raspberry Pi Cammera noIR i nagrywane w UV
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Waldemar napisał:

    > Szkło kwarcowe z napylonym złotem? Nie wiem ile przepuszcza UV i jakiego
    > sortu, ale używaliśmy tego typu ustrojstw jako lustro IR. Co to
    > dokładnie było, nie wiem, ale odbijało 99.9% IR, dla widzialnego było
    > trasparentne. Mieliśmy na szkle i tworzywie sztucznym.

    Zatem można też napylić wprost na UG-11. Ciekawe, czy w ten sposób da się
    uciąć trochę więcej niż IR. Z UG-11 problem jest taki, że puszcza swobodnie
    nie tylko UV, ale też światło czerwone. Dużo mniej swobodnie, ale jednak.
    Żeby wyciąć widzialne, robiliśmy słupki UG-11 tak z pół cala grube. Ale one
    UV trochę osłabiają. Więc gdyby tak dało się to zastąpić wartstwą złota, to
    by fajnie było.

    Te wspomniane teraz filterki, to trochę do czego innego. Cienkie bardzo,
    więc dla UV nie są żadną przeszkodą. Coś przez nie widać, ale nie więcej
    niż przez okulary spawacza. Sam nie wiem czego się spodziewać po
    umieszczeniu tego przed okiem kamery.

    --
    Jarek