    Subject: Re: Raspberry Pi Cammera noIR i nagrywane w UV
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Tue, 19 Apr 2016 20:17:10 +0200

    W dniu 2016-04-19 o 20:01, sundayman pisze:

    > nie ma tak dobrze :)
    > Bez sprawdzania strzelam, że taki przetwornik nie ogarnia żadnego UV.
    > Więc żaden filtr tam nawet nie jest potrzebny.
    >
    > Tak mi się wydaje.

    Ludzie się bawią w fotografię UV za pomocą standardowego sprzętu
    fotograficznego. Widywałem już opisy przeróbek i zwykle wygląda to
    następująco:
    1) Bierze się cyfrową lustrzankę i demontuje filtr dolnoprzepustowy
    przed matrycą.
    2) Stosuje się albo najprostszy, stary obiektyw (taki, który po drodze
    będzie miał jak najmniej szkła pochłaniającego UV) albo specjalistyczny
    obiektyw do UV ze szkła kwarcowego, za duże pieniądze. :)
    3) Zakłada się filtr nieprzepuszczający światła widzialnego i IR.

    Opisy do których dotarłem dotyczą projektów artystycznych, a więc
    wykorzystują jednak sprzęt lepszej klasy. Mi chodzi o proste, amatorskie
    eksperymenty. Nie uśmiecha mi się psuć sprzętu fotograficznego za kilka
    tysięcy, stąd pytanie o kamerkę do RasPi. ;)