  • 41. Data: 2010-09-18 21:35:08
    Temat: Re: Raport automatyczny sie-10 :-)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Ma o tyle, że numery mają być znane wszem i wobec. Czyli jak Duńczyk
    To jest jasne.

    > będzie chciał zadzwonić w Grecji na numer ds zagubionych dzieci, ma
    > zadzwonić 116000, chociaż o konieczności obsługi numerów HESC w językach
    A to zadziała w greckim roamingu z jego duńskiego SIMa bez kierunkowego
    kraju (tak jak 112) czy też ma szukać automatu/zwykłego
    stacjonarnego/miejscowej komórki ;-)?

    > obcych nikt jeszcze oficjalnie nie pomyślał.
    A 112 jest oficjalnie wielojęzyczne?

    Przemek

  • 42. Data: 2010-09-18 21:56:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-09-18 23:35, Przemysław Kowalik pisze:

    > A to zadziała w greckim roamingu z jego duńskiego SIMa bez kierunkowego
    > kraju (tak jak 112) czy też ma szukać automatu/zwykłego
    > stacjonarnego/miejscowej komórki ;-)?

    No i tu mamy problem. 112 jest szczególnym numerem: wybranie 112 NIE
    OZNACZA połączenia z numerem 112, a wybranie trybu "emergency call" z
    beare code 12 (normalna rozmowa to kod 11). 118000 to normalny numer,
    więc wszystko zależy od tego, w jakim trybie on ma ten grecki roaming.
    Jeżeli standardowo (tj. łączy centrala grecka) to się dodzwoni na
    greckie 118000. Jeżeli jednak korzysta np. z Camela, to cholera wie, co
    się stanie.

    > A 112 jest oficjalnie wielojęzyczne?

    Nie wiem, ale jak kilka razy za granicą wybierałem 112, to z angielskim
    można się było dogadać, nawet w Chorwacji :-)