  • 1. Data: 2010-06-08 03:14:29
    Temat: Ranking najbardziej popularnych modeli laptopów
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Witam.

    Czy ktoś może napisać krótki ranking popularności modeli laptopów w Polsce?
    Nowe czy używane, matryce 15-14 cali.
    Powiedzmy z okresu od 2005 roku.
    Obecne ich ceny to powiedzmy 1000-1500zł
    Firm Dell, Asus, Toshiba, HP/Compaq i np po 3 modele z każdej firmy.

    Wierzę, że jest ktoś kto ma rozeznanie w modelach z tych lat i zajmie mu
    to 1 minutę :)

    Ja spróbowałem wykorzystać Allegro, ale nie wiem jak z miarodajnością
    tego. Bo zakres cenowy można zrobić i później tylko wychwycić, ale
    ciężko, bo duża większość sprzętu to licytacje i nie wiadomo jakie ceny
    będą końcowe.
    Wyszło mi tak:
    Toshiba - A300, L40, A200
    Dell - D620, D610, D810
    Asus - tu to nie wiem
    HP/Compaq - tu też nie wiem

    Może ktoś to skorygować? Dzięki.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2010-06-08 07:27:52
    Od: Oncek <c...@g...com>

    > Dell - D620, D610, D810

    duzo, duzo popularniejszy był i jest D600. No ale to na granicy roku
    2005.

  • 3. Data: 2010-06-08 09:40:42
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    > Toshiba - A300, L40, A200
    > Dell - D620, D610, D810
    > Asus - tu to nie wiem
    > HP/Compaq - tu też nie wiem
    >
    > Może ktoś to skorygować? Dzięki.

    Lenovo serii T.

    5181 (20100608) __________

  • 4. Data: 2010-06-08 10:23:53
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 8 czerwca 2010 09:27, Oncek pisze:

    > duzo, duzo popularniejszy był i jest D600. No ale to na granicy roku
    > 2005.

    Lata tak orientacyjnie. Bo chodzi o to, aby były to modele jeszcze w
    miarę, co obecnie nie kosztują np 700zł na rynku wtórnym.. A widzę na
    Allegro że te D600 to właśnie coś koło tego :) Ale dzięki.

    Ten przedział czasowy premier wyznacza obecną cenę, a ten zakres cenowy
    wyznacza jakąś półkę konfiguracyjną lapków.

  • 5. Data: 2010-06-08 13:05:57
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-08 05:14, Piotr M pisze:
> [...]
    > Firm Dell, Asus, Toshiba, HP/Compaq i np po 3 modele z każdej firmy.
    >
    > Wierzę, że jest ktoś kto ma rozeznanie w modelach z tych lat i zajmie mu

    Oj chyba przesadziłeś

> [...]
    > tego. Bo zakres cenowy można zrobić i później tylko wychwycić, ale
    > ciężko, bo duża większość sprzętu to licytacje i nie wiadomo jakie ceny

    IBM/lenovo - seria T (T40 / T41 / T42 - jak dla mnie popularniejsze albo
    prównywalnie popularne jak Dell 6xx) , IBM/Lenovo seria R - podobnie jak
    T seria R50, R51, r52 bardzo trwałe

    Fujitsu -siemens ?
    Acer - ?

  • 6. Data: 2010-06-08 13:18:43
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 8 czerwca 2010 15:05, ApanasBudriszko pisze:

    > Oj chyba przesadziłeś

    Dlaczego? Mam wyobrażenie, że jak ktoś siedzi w branży "modelowo
    laptopowej" to swój typ mógłby podać. Przecież nie musi to być oparte na
    statystykach sprzedaży koncernów w Polsce :) tylko swoje odczucie, tak
    jak np Ty poniżej napisałeś. Ze 3-5 takich rankingów różnych osób i już
    można mieć jakieś światło na sytuację.

    > IBM/lenovo - seria T (T40 / T41 / T42 - jak dla mnie popularniejsze albo
    > prównywalnie popularne jak Dell 6xx) , IBM/Lenovo seria R - podobnie jak
> [...]

    Pomijając te firmy. Chodzi o czołówkę jakościowo/popularnościową. I nie
    chodzi o wyższość jednej firmy nad drugą. Tylko o czołówkę i już, zawsze
    jest jakaś czołówka np 30% ogółu.

    Myślę że tym prostym sposobem, można szybko ocenić i mieć wiedzę na
    temat rynku wtórnego laptopów. Myślę, że nie ma co schodzić na modele co
    kosztują 500 czy 800zł. O wiele więcej zyskuje się (skok w jakości,
    wydajności, awaryjności) dokładając te 200zł i kupując model jakiś za
    min 1000zł.

  • 7. Data: 2010-06-08 13:35:34
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.06.08 15:18, Piotr M pisze:
    > laptopowej" to swój typ mógłby podać. Przecież nie musi to być oparte na
    > statystykach sprzedaży koncernów w Polsce :) tylko swoje odczucie, tak

    Jak nie statystyki, to może rzut monetą ?

    > chodzi o wyższość jednej firmy nad drugą. Tylko o czołówkę i już, zawsze
    > jest jakaś czołówka np 30% ogółu.

    Czyli jednak statystyki.

    > Myślę że tym prostym sposobem, można szybko ocenić i mieć wiedzę na
    > temat rynku wtórnego laptopów.

    Myślę, że naprawdę wierzysz w ten "prosty sposób".

    --
    Mar

  • 8. Data: 2010-06-08 13:47:35
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 8 czerwca 2010 15:35, MAR pisze:

    > Myślę, że naprawdę wierzysz w ten "prosty sposób".

    A jak inaczej? :( Nie zadzwonię przecież do tych 4 firm i nie poproszę o
    wyniki sprzedaży o takich kryteriach.

  • 9. Data: 2010-06-08 13:56:45
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-08 15:18, Piotr M pisze:

    > Myślę że tym prostym sposobem, można szybko ocenić i mieć wiedzę na
    > temat rynku wtórnego laptopów.

    To wystarczy do tego zestawienie laptopów sprzedawanych w przedziale
    cenowym na allegro - nic wiecej

    >Myślę, że nie ma co schodzić na modele co
    > kosztują 500 czy 800zł. O wiele więcej zyskuje się (skok w jakości,
    > wydajności, awaryjności) dokładając te 200zł i kupując model jakiś za
    > min 1000zł.

    I tak i nie, może się okazać że 10 letni dell, compaq czy imb bedzie
    dłużej działał bez awarii niż 5 letni acer czy HP (przykładowe firmy) i
    wychodzi na to że bezawaryjność może być tańsz niż wydajność ;-)

    to oczywiście skrajne zalożenie, przechodząc do sedna, chcesz kupić
    laptopa, masz 1000 zł i chcesz podpowiedzi, tak ?

  • 10. Data: 2010-06-08 14:04:47
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 8 czerwca 2010 15:56, ApanasBudriszko pisze:

    > To wystarczy do tego zestawienie laptopów sprzedawanych w przedziale
    > cenowym na allegro - nic wiecej

    Tak myślisz, że będzie to miarodajne? Tylko kurcze tam tak jest, że
    ponad połowę ofert to licytacje i nie wiadomo w jakich cenach się
    skończą. Druga sprawa ze tam bardzo dużo sprzętu nie ma. Powiedzmy 100
    laptopów. I wystarczy że jedna czy dwie firmy wrzucą z 20 aukcji jednego
    modelu i już kicha (np akurat taką partie sobie przywieźli na paletach).

    > to oczywiście skrajne zalożenie, przechodząc do sedna, chcesz kupić
    > laptopa, masz 1000 zł i chcesz podpowiedzi, tak ?

    I w celach komercyjnych i w celach wiedzy i w celach osobistych, np
    gdybym miał kupić komuś w rodzinie taki.