  • 11. Data: 2011-09-15 11:19:36
    Temat: Re: Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.09.2011 10:51, K pisze:

    > a oddadza kase jak za oryginal, czy jak za niskiej jakosci chinski
    > zamiennik? przerabiales cos takiego?

    nie musiałem, znalazłem sponsora co mi z podporządkowanej wyjechał.

  • 12. Data: 2011-09-15 11:46:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2011 09:41:45 +0200, Adam Szewczak

    > Co do PS to chyba najlepiej wymienic szybe.

    Ale ja mam jeszcze całkiem zdrową nową szybę 3-letnią. ;)
    Przeglądając oferty rain screen znalazłem właśnie krążki
    polerujące do szyb i ciekawym ile to warte w zastosowaniu.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 13. Data: 2011-09-15 11:48:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2011 10:51:38 +0200, K

    > a oddadza kase jak za oryginal, czy jak za niskiej jakosci chinski
    > zamiennik? przerabiales cos takiego?

    Jak znam życie, to ubezpieczenie ma podpisaną umowę z jakimś Glass Jaanem i
    wymieniają na zamiennik. Przynajmniej tak było w przypadku Hestii jak
    wymieniałem szybę w Fabce.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 14. Data: 2011-09-15 11:56:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2011 09:48:29 +0200, Marek P.

    > Używam niewidzialnej wycieraczki (kupiłem na Orlenie). Co do bocznych szyb i
    > lusterek polecam bo efekt jest taki, ze brud sie mniej osadza a po deszczu
    > nie ma smug na szybach.

    No właśnie na to liczę w przypadku bocznych/lusterek, bo obecnie brudzą się
    piekielnie szybko -- a nie znoszę brudnych szyb.

    > Kosztowało to 17 zeta więc nie bylo szkoda.

    Ja zamówię chyba to co polecił kumpel -- Diamondbrite Rain Screen. Kosztuje
    sporo, bo 35 zł za 250ml, ale ponoć działa najlepiej i jest najtrwalsze ze
    wszystkich które obecnie testował.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 15. Data: 2011-09-15 12:24:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ktoś praktykował polerowanie szyby tarczą, w
    > połączeniu z jakimś preparatem do tego celu?

    Jak mi spadla wycieraczka i metal troche zdazyl porysowac/zmatowic
    szybe, to recznie troche wygladzilem szklo w tym miejscu. Efekt nie
    powala, ale przy tego typu drobnych zarysowaniach daje sie uniknac
    wymiany szyby. Przy wiekszych rysach, kraterach nawet bym nie probowal,
    jakby sie dalo sciac szklo do takiej glebokosci w kilku miejscach, to
    powstalyby okulary dla wszystkich mozliwych wad wzroku. Problem w tym,
    ze "korekcja" zalezalaby od tego gdzie sie patrzy;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2011-09-15 12:25:28
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.09.2011 11:48, Myjk pisze:
    > Thu, 15 Sep 2011 10:51:38 +0200, K

    > Jak znam życie, to ubezpieczenie ma podpisaną umowę z jakimś Glass Jaanem i
    > wymieniają na zamiennik. Przynajmniej tak było w przypadku Hestii jak
    > wymieniałem szybę w Fabce.

    Czasem nawet warto w zamiennik zainwestować.
    np Laguna II (pewno jest podobnie z innymi samochodami) szyba w ASO
    kosztuje ~3000zł jest to oryginał ze znaczkiem renault wyprodukowany
    przez pilkington'a.
    Natomiast zamiennik UWAGA firmy pilkington! bez znaczka renault, kupiony
    u jakiegoś dystrybutora kosztuje 600zł.

  • 17. Data: 2011-09-15 13:06:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2011 12:24:51 +0200, Pawel "O'Pajak"

> [...]
    > powstalyby okulary dla wszystkich mozliwych wad wzroku. Problem w tym,
    > ze "korekcja" zalezalaby od tego gdzie sie patrzy;-)

    ;)

    Chodziło mi o mikro dziurki, nie wiem, od piasku czy huk wie od czego,
    względnie mini kropeczki żywicy. Pod palcem nie sposób tego wyczuć, ale jak
    wycieraczka przejedzie, to jest obleśnie. Tak więc raczej pytałem o
    delikatne dogładzenie szyby, niż wskrzeszanie totalnego trupa.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 18. Data: 2011-09-15 13:08:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2011 12:25:28 +0200, Albercik

    > Czasem nawet warto w zamiennik zainwestować.

    Ale np. do Fabii przednia szyba była tylko 150 zł droższa niż w JAAN i
    kosztowała AFAIR 750 czy 850 zł brutto. Przy czym JAAN tak mi wyciął
    szybę, że zerżnęli szybę razem z plastikami okalającymi słupki. 8-|

    Moja obecna szyba jest w dobrym stanie, tylko się już trochę zużyła
    powierzchniowo. ;)

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 19. Data: 2011-09-15 13:47:08
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Wynalazki typu niewidzialna wycieraczka wytwarzają na szybie powłokę
    hydrofobową. Przy jeździe z dużą prędkością pęd powietrza usuwa krople i
    jest fajnie. Przy jeździe poniżej (pewnie zależy od auta, jakie jest
    pochylenie szyby) dajmy na to 70 km/h efekt jest odwrotny, bo wiatr
    jeszcze nie usuwa kropli, a wycieraczki na niezwilżalnej powłoce nie
    działają, jak zwykle i przez szybę po prostu gorzej widać.
    Raz miałem to szczęście, że jechałem autostradą w Austrii kilkaset km w
    deszczu i nie musiałem wogóle włączać wycieraczek.
    Generalnie nie polecam, a jak ktoś nie wierzy, to zawsze można sobie
    posmarować kawałek szyby od strony pasażera i wypróbować.
    Jacek

  • 20. Data: 2011-09-15 15:14:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Używacie takiego specyfiku na frontową/boczne szyby? Jakich
    >prodeucentów
    >polecacie i jak to się trzyma? Kumpel mi polecił "zestaw" jaki
    >zastosował u
    >siebie, wraz z dokładną instrukcją jak zrobić, żeby jedna aplikacja
    >przetrwała 3-6 mies -- ogólnie jest bardzo zadowolony, aczkolwiek
    >zaznacza,
    >że trzeba się przyzwyczaić do nowego "zachowania" kropli wody podczas
    >opadów.

    Ty sie z nim najpierw pare razy przejedz w deszczowe dni.

    Jak juz pare razy pisalem - delikatnie odradzam, ale na pewno
    zaaplikuj najpierw na polowie pasazera.

    J.