  • 11. Data: 2023-07-18 02:55:38
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > wamać, podałem. Podłącz to kabelkiem USB i wejć na
    > https://gui-generic-builder.supla.io/

    A widzisz, do mnie jak do małpy trzeba, czasem kilka razy zanim załapie :D

    Dzięki.

    > Oooczywiście, że możesz to maksymalnie skomplikować ale nachuj?

    Chcę to maksymalnie uprościć :D

    --
    Wchodzi lekarz po obchodzie do gabinetu i mówi do kolegów:
    - Uśmiejecie się, jak wam powiem, kto umarł...

  • 12. Data: 2023-07-18 10:01:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A widzisz, do mnie jak do małpy trzeba, czasem kilka razy zanim załapie :D
    >
    > Dzięki.

    > Chcę to maksymalnie uprościć :D

    ...potem możesz sobie stworzyć konto na https://cloud.supla.org/login
    dodać to do konta, sciagnąć apkę na smartfona i nawet dodać do Asystenta
    Google i odpalać głosem. Interfejs www dostępny lokalnie. Jak się chcesz
    pobawić w autonomię, to jeszcze https://scripts.supla.io i tam możesz
    robić megawygibasy, jak Ci się podoba :) Jak masz pytania, to pytaj albo
    poczytaj forum, bo może są już tam odpowiedzi na te pytania :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-07-18 10:20:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > robić megawygibasy, jak Ci się podoba :) Jak masz pytania, to pytaj albo
    > poczytaj forum, bo może są już tam odpowiedzi na te pytania :)

    Aaa! A jak Ci się nie podoba powyższe, to sobie sam możesz to postawić w
    piwnicy takie serwerki i zmałpować/pobrać gotowe oprogramowanie, bo jest
    dostępne, jeśli nie lubisz jak Ci ktoś z zewnątrz patrzy w przekaźnik :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-07-18 15:02:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > robić megawygibasy, jak Ci się podoba :) Jak masz pytania, to pytaj albo
    > poczytaj forum, bo może są już tam odpowiedzi na te pytania :)

    A te wydumki cloudpodobne to potrzebne są? Nie da się po prostu połączyć
    na IP tego urządzenia i wysłać jakiegokolwiek żądania (czy to przez webapi
    czy jakkolwiek inaczej) bez cudowania z chmurami itd. złymi rzeczami?

    --
    Po roku studiow przyjezdza do domu studentka i od progu wola:
    - Mamo, mam chlopaka!

  • 15. Data: 2023-07-18 15:35:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/07/2023 15:02, Arnold Ziffel wrote:
    > A te wydumki cloudpodobne to potrzebne są? Nie da się po prostu połączyć
    > na IP tego urządzenia i wysłać jakiegokolwiek żądania (czy to przez webapi
    > czy jakkolwiek inaczej) bez cudowania z chmurami itd. złymi rzeczami?

    Sprawdź Tasmota. Tam masz wręcz normalny serwer www w ESP z przyciskiem
    na ekranie, dostępem przez MQTT i chyba jest też jakieś webapi.

    Tak naprawdę potrzebujesz jakeigoś systemu kompleksowego z serwerem,
    tylko jeszcze o tym nie wiesz ;)

    Ale spokojnie, dojdziesz do tego. Aby to przyśpieszyć: zainteresujasię
    czym jest broker MQTT. Możesz go postawić na byleczym, nawet na esp8266
    [1]. Ale zdecydowanie wygodniej będzie uzyć małego Pi (nawet Zero lub
    podobnego klona).

    Broker zapewni Ci kompleksowy dostęp do urządzeń bez chińskiej chmury,
    całkowicie offline, centralizując sterowanie, ale nie zapewnia samej
    automatyki.

    Etap nastepny to będzie HomeAssisant/podobne, gdzie pojawia się
    automatyka i GUI, ale do tego tez dojdziesz.

    [1] https://github.com/martin-ger/uMQTTBroker

  • 16. Data: 2023-07-18 19:09:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Sprawdź Tasmota. Tam masz wręcz normalny serwer www w ESP z przyciskiem
    > na ekranie, dostępem przez MQTT i chyba jest też jakieś webapi.

    Ok, też zerknę, jak moduły przyjdą.

    > Tak naprawdę potrzebujesz jakeigoś systemu kompleksowego z serwerem,
    > tylko jeszcze o tym nie wiesz ;)

    Nie, potrzebuję się połączyć z ESP i zmienić mu stan GPIO. Resztę sobie
    ogarnę po swojemu.

> [...]
    > czym jest broker MQTT. Możesz go postawić na byleczym, nawet na esp8266
    > [1]. Ale zdecydowanie wygodniej będzie uzyć małego Pi (nawet Zero lub

    Mam w domu pi, to pi ma dostawać informacje z zewnątrz i ustawiać stan
    GPIO w kilku ESP. Jeśli to jest broker to niech będzie, że to broker.

    > Etap nastepny to będzie HomeAssisant/podobne, gdzie pojawia się
    > automatyka i GUI, ale do tego tez dojdziesz.

    Nie tam, nie potrzebuję takich bajerów. Ja nie potrzebuję smart home ani
    żadnych kobył tego typu. Potrzebuję prostej stronki z logowaniem i
    guzikiem. Takiej, jaką sobie wczoraj w nocy w pół godziny wyrzeźbiłem w
    pehapie.

    Co ważniejsze, potrzebuję poświęcić temu tak mało czasu, jak to możliwe,
    łącznie z nauką nowych rzeczy z tym związanych.

    --
    Starsza pani szła w kierunku peronu. Jej serce łkało. Nie chciała
    wyjeżdżać. Tu mieszkała jej córka, jej wnuk. Nie wiedziała, kiedy znów

  • 17. Data: 2023-07-18 19:12:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Aaa! A jak Ci się nie podoba powyższe, to sobie sam możesz to postawić w
    > piwnicy takie serwerki i zmałpować/pobrać gotowe oprogramowanie, bo jest
    > dostępne, jeśli nie lubisz jak Ci ktoś z zewnątrz patrzy w przekaźnik :D

    No to musi być zupełnie bez żadnych cudacznych chmur osób trzecich, które
    mogą sobie działać albo nie działać. Nie widzę zresztą potrzeby, żeby tak
    prostą rzecz delegować jakiejś chmurze (te ESP zresztą też raczej nie będą
    miały dostępu do internetu, wystarczy im LAN).

    --
    Na medycynie odbywaly się cwiczenia z mikroskopem. Studenci mieli
    obserwowac probki wlasnej sliny. Dowcipnisie podmienili jakiejs

  • 18. Data: 2023-07-18 19:44:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/07/2023 19:09, Arnold Ziffel wrote:
    > Nie, potrzebuję się połączyć z ESP i zmienić mu stan GPIO. Resztę sobie
    > ogarnę po swojemu.

    Też taki kiedyś myślałem.

    > Nie tam, nie potrzebuję takich bajerów.

    *Jeszcze* nie potrzebujesz. Po prostu nie znasz, więc wychodzisz z
    założenia, że sam zrobisz lepiej. OK, czasami nauczka musi być bolesna :)

    > Ja nie potrzebuję smart home ani
    > żadnych kobył tego typu. Potrzebuję prostej stronki z logowaniem i
    > guzikiem.

    HA to możesz wyklikać w sekundy.

    > Takiej, jaką sobie wczoraj w nocy w pół godziny wyrzeźbiłem w
    > pehapie.

    Czyli jednak ze 60x dłużej niż wyklikanie przycisku w HA :P

    > Co ważniejsze, potrzebuję poświęcić temu tak mało czasu, jak to możliwe,
    > łącznie z nauką nowych rzeczy z tym związanych.

    I właśnie po to jest HA/Domoticz/Supla/whatever. Aby nie robić
    kwadratowych kół i nie pisać bilionowego serwera http z jednym
    przyciskiem, który po kilku godzinach okaże się niewystarczający, ale
    będzie żal porzucić dotychczasową pracę, więc będziesz brnął w ten ślepy
    zaułek...

  • 19. Data: 2023-07-18 21:36:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > prostą rzecz delegować jakiejś chmurze (te ESP zresztą też raczej nie będą
    > miały dostępu do internetu, wystarczy im LAN).

    To pa to:

    https://www.supla.org/pl/download

    na samym dole gotowce...oczywiście jeśli chcesz używać smartfona. Bez
    smatrtfona to już wiesz jak.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-07-19 00:31:05
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, July 17, 2023 at 5:47:16 p.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:

    > No i nabyłem, choć samo gołe ESP (skoro i tak będę robił do tego PCB...).
    >
    > https://allegro.pl/oferta/esp-01s-esp8266-modul-wifi
    -esp8266ex-11537031079

    > Teraz jeszcze tylko o tym poczytać :)
    >
    > Widzę, że obsługuje komendy AT. Idealnie by było, jakby out of the box
    > można było:
    >
    > - połączyć się interfejsem szeregowym
    > - skonfigurować SSID i WPA2-PSK komendami AT
    > - skonfigurować domyślny stan GPIO po podaniu zasilania
    > - móc pobrać i zmienić stan GPIO łącząc się na cokolwiek na IP
    > przydzielonym temu urządzeniu przez DHCP (cokolwiek, czyli może być UDP,
    > a może być WebAPI)
    >
    > Ale tak prosto pewnie się nie da?

    IMHO pzekombinowujesz.
    Sciagnij sobie arduino i tam beda examplesy. Zajrzysz i bedziesz wiedzial co i jak.
    Zajrzyj w ten jutub co wyslalem tam wysoko.