  • Data: 2011-11-08 08:52:04
    Temat: Re: Radio internetowe w kuchni
    Od: Atlantis <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-08 00:46, Adam Dybkowski pisze:

    > Tablet 7" z Androidem to koszt 200-300 zł.

    Dobrze wiesz, że są tablety i "tablety". Podobna sytuacja od kilku lat
    ma miejsce na rynku smartfonów. Możesz kupić urządzenie renomowanego
    producenta za ~1k zł i więcej, albo chiński gadżet naśladujący iPhone'a
    za 200-300 zł. Może nawet będzie miał jakiś system operacyjny. Nie licz
    jednak na jakość wykonania porównywalną z produktami renomowanych firm,

    Jeśli taki iPad albo Galaxy Tab kosztują około 2k zł, a bardziej
    "budżetowe" rozwiązania możesz dostać za około tysiąc zł, to byłbym
    bardzo sceptyczny, gdyby ktoś obiecywał mi to samo za cenę o cały rząd
    wartości mniejszą.

    BTW tak właśnie przeglądam ofertę tańszych tabletów na Allegro i naszła
    mnie jedna refleksja - trzymałbym się z daleko od Androidowych urządzeń
    mających np. 256 MB RAM-u (a chyba nawet rzuciło mi się gdzieś w oczy
    128 MB!). Tak samo trzeba uważać ma procesor - to już nie są czasy
    Windowsa Mobile, kiedy mając 300 MHz XScale mogliśmy cieszyć się
    natychmiastowymi reakcjami systemu. :)

    Tak samo nie widzę najmniejszego sensu w użytkowaniu Androida za pomocą
    rezystywnego digitizera. Ten system został stworzony do multitoucha i
    obsługi palcami, nie do rysika. ;)

    > Można pokazać na ekranie dużą prognozę pogody a radio internetowe
    > będzie przy okazji. Każdy tablet ma WiFi i wyjście słuchawkowe
    > (oprócz głośniczka dość podłej jakości) tak że podłączenie do
    > wzmacniacza jest raczej bezproblemowe. A w chwilach ciszy może służyć
    > jako ładna ramka na zdjęcia z WiFi (pobierając je np. z Facebooka).

    Wszystko to prawda. Po prostu nie jestem pewien jak to działa... Miałem
    okazję mieć w ręce porządnego tableta za ponad tysiąc zł i tam naprawdę
    wszystko działało tak, jak powinno. Żadnych zamuleń, przycięć itp. W
    dodatku nie wiem jak wygląda kwestia wytrzymałości mechanicznej.

    Jeśli kupisz dobre PDA sprzed kilku lat te problemy odpadają - są to
    zazwyczaj dość solidne urządzenia. Poza tym system pracuje w nich
    zazwyczaj szybko i sprawnie, pomimo gorszych parametrów sprzętowych.
    Android na tablecie ze 128MB RAM-u i 400 MHz procesorem będzie działał
    tragicznie. Windows Mobile albo PalmOS na sprzęcie podobnej klasy będzie
    demonem szybkości (zwłaszcza WM do wersji 2003 - tam system znajdował
    się w RAMdysku, w związku z czym po utracie zasilania traciło się dane,
    ale reakcje urządzenia były praktycznie natychmiastowe).
    Android to Linux na którym odpalono maszynę wirtualną Dalvika. Już z
    racji tego ma większe wymagania sprzętowe.