  • 41. Data: 2009-01-11 21:05:55
    Temat: Re: Radio cyfrowe
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > A według mnie to akurat jest świetnym pomysłem. Stare, dobre radyjko
    > jest dawcą obudowy, a do środka wsadzamy co nam się podoba, np.
    > wypasiony odtwarzacz sieciowy Popcorn Hour z wyjściem HDMI. Tylko nie
    > pisz, że lepiej grały oryginalne bebechy tego zabytku.

    Ale oczywiście, że nie. :) Mówimy o różnych sytuacjach, bo to o czym
    piszesz również uważam za dobry pomysł. Przy czym ja raczej wolę
    zabudowywanie nowej elektroniki w replikach starych obudów, niż psucie
    oryginału celem pozyskania obudowy, o ile rzecz jasna działał.
    Jakiś czas temu przeglądałem na Allegro aukcje Pionierów, zauważyłem
    coś, co przykuło moją uwagę - w tytule podano, że jest przerobiony.
    Przeróbka miała polegać na dodaniu UKF/FM. Otwieram to, przeglądam
    zdjęcia i dosłownie zamieram - w środku brak oryginalnej elektroniki,
    tylko prowizorycznie przylutowana płytka z jakiegoś chińskiego radyjka
    wartego parę złotych.
    Również chyba na Elektrodzie widziałem coś podobnego - tyle tylko, że
    tam gość przynajmniej zostawił oryginalną elektronikę, a półprzewodniki
    robiły za FM.

    Oczywiście, że lampa w tym wydaniu nie ma szans konkurować z
    półprzewodnikiem na jakość, ale jak dla mnie te radia mają swój urok
    właśnie w tradycyjnej formie - co z tego że trzeszczą, co z tego, że
    pasmo mocno przycięte, co z tego, że nie ma stereo? Przecież o to chodzi
    - takie radio jest jak wehikuł czasu, nie ma grać pięknie, ma grać jak
    radio z tego okresu. :)

  • 42. Data: 2009-01-11 21:26:05
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > pasmo mocno przycięte, co z tego, że nie ma stereo? Przecież o to chodzi
    > - takie radio jest jak wehikuł czasu, nie ma grać pięknie, ma grać jak

    To ostatnie wymaganie akurat łatwo spełnić po dodaniu DSP'ka
    "postarzającego" brzmienie. Może nawet je "ulampowić". ;-)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 43. Data: 2009-01-12 06:36:24
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

> [...]
    > nie kupuje tego. Jednakże, jeśli konsument jest już wcześniej od czegoś
    > uzależniony, to kupi nawet jeśli mu to nie odpowiada czy nawet szkodzi.
    > Podobnie jak papierosy, lub narkotyki, itp.
    >
    > Ja na przykład bojkotuję (poprzez nieużywanie) DVD, podobnież HDMI. Nie
    > lecę kupić "n" który kazała mi kupić reklama abym miał szczęśliwe
    > święta, ani nie gonię za najnowszym trendy telefonem z wyprz, co też mi
    > teleekran kazał. Tylko czemu masy za tym lecą? Czasem ciężko mi pojąć.
    > Widać tylko jak silna jest socjotechnika w mediach, i jak słabi i

    Mysle ze ciut przesadziłeś, szyfrowanie jest po to by utrudnić
    kopiowanie i nielegalne rozpowszechnianie. jakby kazdy kupował lub
    wypozyczał plyty dvd nie byłoby takich zabiegow.
    A czy my jesteśmy uzaleznienie da tv? pewnie tak samo jak od neta :-)

  • 44. Data: 2009-01-12 07:42:15
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > Office jest dla mnie akurat szczególnie ważny, pisuję dłuższe teksty
    > (artykuły, prace zaliczeniowe na uczelnię) i cenię sobie to, że mogę "w
    > terenie" wprowadzić zmianę, która właśnie przyszła mi do głowy. Kiedyś
    > próbowałem to wyjaśnić pewnej koleżance. Zrobiła wielkie oczy i próbując
    > mi udowodnić, iż nie mam racji rzekła: "No ale po co Ci to? Nie możesz
    > zwyczajnie zapisać tego zdania w SMSie (!) a potem w domu dopisać do
    > pracy?". Tego jak mówiłem o GPS czy eBookach wolę nie przytaczać.
    > Oczywiście powód jest jeden - zawiść. Nie chodzi nawet o to, że ludzi

    Pozwolę się nie zgodzić. W moim życiu też był moment, gdy próbowałem każdej z tych
    technologii i w sumie moje doświadczenia skończyły się na tym, że wystarcza mi w
    telefonie:

    1) funkcja rozmowy
    2) bluetooth i zestaw samochodowy
    3) sms

    Cała reszta okazała się w sumie mało praktyczna.

  • 45. Data: 2009-01-12 09:05:02
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    [...]
    > Pionier ma włókna wszystkich lamp połączone szeregowo, więc rada by
    > sprawdzić akurat żarzenie, wydaje się mało konstruktywna. Ale faktycznie,
    > prawdopodobieństwo, że w WCz coś po tylu latach przestało działać, jest
    > spore. Kondensatory jakieś chociażby.
    [...]

    Zależy, jaki model "Pioniera". Były dwa zasadnicze konstrukcje: "Pionier"
    serii U, z lampami UCH21 i UBL21 oraz "Pionier" z lampami z serii E, ECH21 i
    EBL21. W pierwszym przypadku była to konstrukcja z żarzeniem szeregowym, w
    drugim zas - z równoleglym. Wystarczy sprawdzić typ lamp, aby dowiedzieć
    się, z jaką konstrukcją ma się do czynienia.

    Przy okazji, uwaga natury ogólniejszej. Otóż, często przytrafia się tym
    zabytkowym radioodbiornikom przypadłość polegająca na gubieniu rdzeni
    ferrytowych przez cewki selektora zakresów lub toru p.cz. Rdzenie te były
    oprawione w plastikowe, gwintowane oprawki. Z biegiem lat mocowanie rdzeń -
    oprawka luzowało się i rdzeń wypadał. W efekcie dany obwód rezonansowy
    radykalnie się rozstrajał i odbiornik tracil funkcjonalność. Z treści
    wiadomości usera Atlantis domniemuję, że przedmiotowy odbiornik jest "chory"
    na wszystkich zakresach DSK. To pozwala zawęzić obszar poszukiwań do toru
    p.cz. Nalezy sprawdzić połączenia, zwłaszcza w obrębie filtrów p.cz. Często
    przytrafiały się przypadki podryzienia cewek filtrów i selektora przez myszy
    ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 46. Data: 2009-01-12 15:01:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Kucharski napisał:

> [...]
    > serii U, z lampami UCH21 i UBL21 oraz "Pionier" z lampami z serii E, ECH21

    Wiem, że była też trzecia -- z zasilaniem akumulatorowym i żarzeniem
    1,2/2,0V.

    > W pierwszym przypadku była to konstrukcja z żarzeniem szeregowym, w drugim
    > zas - z równoleglym. Wystarczy sprawdzić typ lamp, aby dowiedzieć się,
    > z jaką konstrukcją ma się do czynienia.

    Jeszcze szybciej pewnie można to ustalić po obecności transformatora
    koniecznego przy równoległym żarzeniu. Ale Pionier z założenia miał
    być konstrukcją prostą i tanią, więc wszystkie egzemplarze jakie
    widziałem, miały zasilanie beztransformatorowe.

> [...]
    > przytrafiały się przypadki podryzienia cewek filtrów i selektora przez myszy

    O właśnie, po latach się wszystko rozsycha. W cewkach parcieją gumki
    i wypadają rdzenie, a kondensatory rozpadają się na elementy albo po
    rozszczelnieniu rurki wdaje się do nich wilgoć. Myszy też robia swoje.
    Albo ćmy i pająki.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2009-01-12 15:44:34
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 10 Jan 2009 16:04:09 +0000 Jerry1111
    <j...@w...pl.pl.wp> napisał:

    >Najlepszy numer to z high definition wyszedl. Chyba nikt tego nie
    >kupuje, bo po co? Blu-ray ma laser na 1 rok, najtansza kamera HD
    >kosztuje ?500

    Czego 500? Łełro? Dularów?

    >, programy w telewizji HD sa cale (chyba) 2... i co? I to,
    >ze jak cos chcesz wyciac z filmu nagranego u cioci na imieninach, to
    >potem kompresujesz 10h. Sensu nie widze.

    Ew. zawsze można wrócić do montażu liniowego. Kontroler edycyjny i
    LANC nie gryzie :-) Tylko że drugi magnetowid HD musiałbyś mieć. Ale
    jak znam życie to pewnie większość produkowanych obecnie kamkorderów
    ma zablokowane nagrywanie z IEE1394 na taśmę :-(

    >No dobra - musze sie przekonac ze sensu nie widze, bo pierwsza polowa
    >chce kamere. I nie wiem co wybrac ;-(

    Daj spokój, dobre SD (standard defintion) nie jest złe. Kup sobie
    porządną kamerę MiniDV. Na allegro można kupić dobre, stare modele z
    przywoitym zoomem optycznym a nie takie jak teraz że zoom optyczny
    jest np. 3x, za to cyfrowy np. 50x :-)

    Do montażu polecam Avid Free DV - darmowy. Co prawda przestali go już
    rozdawać (co nie zmienia faktu że nadal jest darmowy), ale można
    ściągnąć instalkę z jakichś PC Kurierów czy podobnych stron :-)
    Bardzo fajny program, naprawdę duże możliwości konfiguracji i normalny
    interfejs użytkownika - a nie jak w innych programach które traktują
    użytkownika jak debila. Prawie wszystko co potrzeba do montażu jest
    wygodnie dostępne z klawiatury.
    Nie ma co prawda jakichś oszałamiających (i niepotrzebnych) efektów,
    ale jest zupełnie wystarczający - cięcia zwykłe, kilka roletek,
    przenikania, dodawanie napisów itp. Może z chroma key chciałoby się
    czasem poeksperymentować, a tego akurat nie ma.

    Co do wypuszczania na DVD to można film wypuścić np. do formatu MOV, a
    później skonwertować DVDflick (open source oparty na bibliotekach
    mplayera i używający mencodera do konwersji) - otrzymuje się gotowy
    katalog ze wszystkimi plikami który wystarczy nagrać na DVD-R.
    Finalna jakość na telewizorze jest bardzo dobra.
    Da się też (przynajmniej z moim kamkorderem) materiał z Avida wypuścić
    poprzez IEEE1394, z powrotem na taśmę DV.

    A HD? - komu to potrzebne? :-)

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 48. Data: 2009-01-12 15:53:08
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 11 Jan 2009 22:26:05 +0100 Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    napisał:

    >To ostatnie wymaganie akurat łatwo spełnić po dodaniu DSP'ka
    >"postarzającego" brzmienie. Może nawet je "ulampowić". ;-)

    Ew. posmarować tą cudowną pastą która ma dawać lampowe brzmienie
    http://audiovoodoo.freens.pl/tubeolator.htm
    ;-)

    Jak dla mnie to zawartość tej fliolki wygląda na ŁT4S3 albo podobny
    smar :-)

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 49. Data: 2009-01-12 16:06:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello __Maciek,

    > Czego 500? Łełro? Dularów?

    Zapewne jewro - dulary od zawsze są w ASCII ;)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 50. Data: 2009-01-12 17:19:48
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Zapewne jewro - dulary od zawsze są w ASCII ;)

    Ja tam funty (zapewne GPB) widze...

    Qwinto