  • 51. Data: 2009-01-12 19:37:50
    Temat: Re: Radio cyfrowe
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Qwinto wrote:
    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Ja tam funty (zapewne GPB) widze...

    No wlasnie '?', czyli GBP. I nie wiem kto ma skopane kodowanie. Pewnie
    wyjdzie ze ja ;-)
    Wyslane niby w UTF-8.

    --
    Jerry1111

  • 52. Data: 2009-01-12 19:40:17
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    __Maciek wrote:

    > Czego 500? Łełro? Dularów?

    > Ew. zawsze można wrócić do montażu liniowego. Kontroler edycyjny i
    > LANC nie gryzie :-) Tylko że drugi magnetowid HD musiałbyś mieć. Ale
    > jak znam życie to pewnie większość produkowanych obecnie kamkorderów
    > ma zablokowane nagrywanie z IEE1394 na taśmę :-(

    > Daj spokój, dobre SD (standard defintion) nie jest złe. Kup sobie
    > porządną kamerę MiniDV. Na allegro można kupić dobre, stare modele z
    > przywoitym zoomem optycznym a nie takie jak teraz że zoom optyczny
    > jest np. 3x, za to cyfrowy np. 50x :-)

    No wlasnie chcialem. I co? I okazalo sie ze poznikaly MiniDV SD ze
    sklepow. Byl caly jeden na wystawie, ale za to bez pudelka, bez
    ladowaczki, nikt nie wiedzial jak gwarancja.
    Przeciez MiniDV nie zniknie - to dobry nosnik nawet do HD jest. Wiec ki
    czort?

    > Do montażu polecam Avid Free DV - darmowy.

    Ja leniwy - u mnie montaz to bedzie wyciecie smieci i nagranie na tasme
    (wiem, nie wszystkie kamery maja). Chyba w Sony jest najwiecej sztuk z
    DV input.

    > A HD? - komu to potrzebne? :-)

    Nie za takie pieniadze.

    --
    Jerry1111

  • 53. Data: 2009-01-12 19:54:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jerry1111,

    > No wlasnie 'L', czyli GBP. I nie wiem kto ma skopane kodowanie. Pewnie
    > wyjdzie ze ja ;-)

    Niekoniecznie - używam dość starej czcionki do wyświetlania treści i
    stąd mogą być problemy :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2009-01-12 20:21:31
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Niekoniecznie - używam dość starej czcionki do wyświetlania treści i
    > stąd mogą być problemy :(

    Nie masz problemow (chyba). W odpowiedziach na moj post ten nie widze
    znaku funta, tylko pytajnik. Czemu? Pojecia nie mam.

    --
    Jerry1111

  • 55. Data: 2009-01-13 00:42:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > No wlasnie '?', czyli GBP. I nie wiem kto ma skopane kodowanie. Pewnie
    > wyjdzie ze ja ;-)
    > Wyslane niby w UTF-8.

    Teraz czytelne.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 56. Data: 2009-01-13 08:05:56
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    [...]
    > Wiem, że była też trzecia -- z zasilaniem akumulatorowym i żarzeniem
    > 1,2/2,0V.
    [...]

    Uruchomiłem guglarkę i na "dzień dobry" znalazłem świetną stronę:
    http://oldradio.pl/index.php

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 57. Data: 2009-01-13 12:51:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    William pisze:

    > Pozwolę się nie zgodzić. W moim życiu też był moment, gdy próbowałem każdej z tych
    technologii i w sumie moje doświadczenia skończyły się na tym, że wystarcza mi w
    telefonie:

    > 1) funkcja rozmowy
    > 2) bluetooth i zestaw samochodowy
    > 3) sms
    >
    > Cała reszta okazała się w sumie mało praktyczna.

    No cóż, widocznie stanowisz zupełnie inny target. Mi jest sobie dzisiaj
    trudno wyobrazić życie ze zwykłym telefonem, przynajmniej bez
    uzupełniającego go PDA. Już wiele prac i artykułów napisałem (prawie) w
    całości na tego typu sprzęcie i nikt nie narzekał, a przynajmniej nie
    trzeba się martwić o kawałek twardej i płaskiej powierzchni do
    rozłożenia się z laptopem, można pracować stojąc w kolejce lub jadąc
    busem czy tramwajem. :)
    Jak dla mnie wszystko to jest bardzo praktyczne. Poza tym jak tu mówić o
    urządzeniu służącym do komunikacji, skoro miałoby nie dawać dostępu do
    tak podstawowego kanału wymiany informacji, jakim jest dzisiaj Internet?
    Pamiętaj też, że początkowo SMS (przez Ciebie wymieniany wśród
    podstawowych wymagań) początkowo również był rozpatrywany jako "bajer".

    Co do aparatu fotograficznego, to początkowo myślałem podobnie, ale
    wtedy jeszcze miałem telefon z 1/2 VGA, a szczęściarzem mógł być ten,
    kto miał do dyspozycji pełne 640x480. Dzisiaj standardem jest matryca
    lepsza, niż w aparatach sprzed kilku lat. Co prawda porządnej optyki nie
    uda się zastąpić ze względu na brak miejsca, ale nie powiesz mi, że taki
    telefon nie nadaje się już do pstrykania okolicznościowych fotek z
    wakacji czy imprez. Kolejne urządzenie mniej do noszenia. :)

    Jeszcze tylko nie przemawia do mnie funkcja odtwarzacza audio, jak na
    razie producenci telefonów zdają się ignorować kwestię jakości, poza tym
    dłuższe słuchanie potrafi wyssać resztki energii z baterii. Za to za
    kilka lat? Kto wie... I znów jedno urządzenie mniej do noszenia. :)
    Poczekajmy aż upowszechni się montowanie wyjścia VGA w smartfonach. ;)

  • 58. Data: 2009-01-13 12:56:31
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Czyli na początek od czego powinno się zacząć?
    Ktoś z was sugerował, że powinienem podpiąć zewnętrzną antenę i uziemić
    radio. Tylko czy przypadkiem na falach długich i średnich tak czy
    inaczej nie powinno być odbioru z anteny ferrytowej?
    Gdy je ostatnio włączałem lampy świeciły, mogę to stwierdzić dość
    dokładnie, bo brakuje tylnej ścianki. ;) W pierwszym rzędzie jak
    rozumiem powinienem je dokładnie odkurzyć i obejrzeć, czy nigdzie nie ma
    śladów po mysich zębach, potem odłączyć i posprawdzać po kolei wszystkie
    kondensatory elektrolityczne?
    I kolejne pytanie: powiedzmy, że jednak trafi się uszkodzony element.
    Lampy raczej jeszcze można bez problemu dostać na giełdzie czy Allegro.
    A co z pasywnymi elementami? Powinienem szukać oryginalnych, czy jest
    szansa zastąpić ja jakimś nowoczesnym odpowiednikiem?

  • 59. Data: 2009-01-13 16:13:11
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > radio. Tylko czy przypadkiem na falach długich i średnich tak czy
    > inaczej nie powinno być odbioru z anteny ferrytowej?

    Pisałem o konieczności podłączenia anteny i ewentualnie uziemienia nie dla
    żartu, tylko z doświadczenia.
    Na takich urządzeniach się wychowałem.
    Anteny ferrytowe wynaleziono w następnej epoce po radiu Pionier.
    Tam są tylko gniazdka do anteny i uziemienia - dobra antena to rozciągnięty
    poziomo kilkudziesięciometrowy przewód - kilka metrów do odbioru lokalnej
    stacji wystarczy.
    Uziemienie do kaloryfera, niekiedy samo uziemienie wetknięte w gniazdo
    antenowe zapewnia poprawny odbiór.
    Uwaga przy ewentualnym grzebaniu w środku - jeśli to "prawdziwy" Pionier z
    lampami serii U, czyli bez sieciowego transformatora, to wszystkie metalowe
    części tego odbiornikasą pod napięciem sieci 230V - dotknięcie do chassis i
    ziemi grozi porażeniem.
    Jeśli szumy radia rosną przy kręceniu potancjometrem, to jest duże
    prawdopodobieństwo, że radio sprawne - wymaga tylko anteny.
    Wmak

  • 60. Data: 2009-01-13 17:30:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-01-11 11:58:31 +0100, Atlantis <m...@w...pl> said:

    > Chodzi o to, że Polacy nie dojrzeli jeszcze do kapitalizmu i
    > powszechnego dobrobytu.

    Powszechny dobrobyt rozumiany jako powszechna rozrzutność, i powszechne
    marnotrastwo dóbr konsumpcyjnych? To lepiej żeby nie dojrzewali. Choć i
    tak wszystko idzie w tym kierunku niestety.

    > Jeśli ktoś ma coś, czego oni jeszcze nie mają, to jest dla nich albo
    > kimś w rodzaju "burżuja" (bo ma czelność wydawać swoje własne pieniądze
    > na "coś takiego")

    A gdybyś spróbował odseparować aspekt pieniędzy (nieważne czy to coś
    jest tanie czy drogie), i spojrzeć ponownie?

    > i przez to nim gardzą, albo próbują za wszelką cenę udowodnić mu, iż
    > się myli, nie jest mu to potrzebne, a w ogóle: "Oni też mogą sobie coś
    > takiego kupić. Kiedykolwiek. Teraz zwyczajnie nie mają ochoty". Jak
    > dzieci w piaskownicy. ;)

    Akurat dzieci w piaskownicy na ślepo chcą mieć to co ma kolega... widać
    nie miałeś jeszcze dzieci ;)

    --
    DJ